زندگی
 
وبلاگ شخصی من
وبلاگ وحید جنتی

زندگی

در اسلام کلمه {حیات} زیاد به چشم میخورد. وی این حقیقت را با پهنه بیکران آن در جلو چشم انسانها قرار می دهد زندگی را خیلی بزرگتر و والاتر از آنچه فکر می کنیم به ما می فهماند . روی کلمه خلود زیاد تکیه دارد وپیوسته می گوید: این بشر جاودان خواهد بود . منتهی زندگی مراحلی دارد، چند صباحی دراین محیط وسپس برای همیشه در جهانی وسیع تر.

اسلام زنده را فقط به معنی یک موجودی که نفس می کشد غذا می خورد و تولید مثل می کند، ترجمه نمی کند! و همانطوری که دامنه حیات را از نظر زمان وسعت داده و تا حد { ابدیت} رسانده است دامنه عریضی حیات را نیز توسعه می دهید و به جهان روح  و نیروهای فکری و معنوی می کشاند... هرچه خلوص و معنویت بیشتر، لطافت وصفای زندگی زیادتر، هرچه قدرت اراده بیشتر، جلوه و بروز حیات صریح تر، هر چه فکر وادراک روشن تر، جلال وشکوه زندگی زیادتر وهرچه علم ودانش وسیع تر، رونق وبهره حیات دامنه دارتراست وبالاخره حیات دوشا دوش تکامل همه جانبه پیش می رود وترقی و کمال را می توان حقیقت زندگی دانست .

 ای آنها که ایمان آورده اید، خدا ورسول را اجابت کنید، هنگامی که شما را به چیزی دعوت می کنند که شما را {زنده} می کند{قران}

اسلام همان حیات وحیات واقعی همان اسلام است . وبنابراین حیات اسلامی ، دامنه اش دنیا وآخرت جسم و روح وماده ومعنی، همه را میگیردوتمدن در اسلام ، پیشرفت در تمام شئون حیات به معنی وسیع آن می باشد، وقتی بنا شد دامنة زندگی از طرفی جهان روح را گرفت واز طرفی عالم ابدی آینده را، بنابراین کلیه تلاشهایی که برای حقایق علمی وبالا بردن سطح تفکر و...، حتی تا آخرین نفس انجام میگیرد به هدر نمی رود.

                                      (شهید باهنر)

 

 


شمع عشق بهترین هدیه برای یک دوست آموزش کوچک کردن شکم پس از زایمان بصورت تصویری و کامل

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
چهار شنبه 18 آبان 1390برچسب:زندگی, :: 11:24
وحید جنتی

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا من را با عنوان وبلاگ وحید جنتی و آدرس http://vahidjam.lxb.ir/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک من در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.