وبلاگ شخصی من
وبلاگ وحید جنتی

این عکس ها حالتان را عوض می کند!

Posted: 22 Sep 2013 07:03 AM PDT

 

رزمنده ها وقتی سلاح هایشان را کنار می گذاشتند، برای جلوگیری از روزمرگی سرشان را در جبهه گرم می کردند. بعضی ها با کارهای خدماتی و بعضی های دیگر با ورزش و گعده های دسته جمعی.

مجله مهر: تصویری که از دفاع مقدس در ذهن خیلی هاست، همان تصاویر رزمنده ها با لباس رزم و سلاح به دست و آرپی جی بر دوش است. اما این، همه جنگ نبود. رزمنده ها هم اوقات فراغت داشتند، کارهای روزانه شان را می کردند و خیلی وقت ها که نیازی به جنگ و دفاع نبود، سلاح هایشان را کنار می گذاشتند و می شدند عین بقیه آدم های پشت جبهه. به کارهای روزانه می رسیدند، ورزش می کردند، مطالعه می کردند. سروصورتشان را صفا می دادند و بعضی های دیگر هم هوای همرزمانشان را داشتند و مشغول کارهای خدماتی می شدند. هرکسی با هرمهارتی تلاش می کرد به رزمندگان دیگر کمک کند. یکی نانوایی بلد بود، یکی کفاشی، یکی خیاط بود و یکی دیگر استاد سلمانی.

شاید آغاز هفته دفاع مقدس، بهترین بهانه باشد برای روایت های متفاوت از زندگی مردان شجاع و فداکاری که این حماسه ۸ ساله را به نام خود ثبت کردند. عکس هایی که در این گزارش می بینید، روایت متفاوتی از همین ساعت های فراغت در جبهه هاست. بیشتر این عکس ها ی این گزارش از مجموعه های «فرهنگ جبهه» که در همان سال های دفاع مقدس منتشر می شد، انتخاب شده است.

نانوایی صلواتی، با شاطرهایی که تنور داغ نانوایی شهرشان را رها کرده بودند تا نان تازه و داغ به همرزمانشان بدهند

 

این هم خیاطی صلواتی. با عکس هایی که خیاط از قهرمان های زندگیش، دورو بر چرخ کوچک خیاطی نصب کرده است

 

این هم یک کفاشی صلواتی

 

ماشین های دستی اصلاح  را یادتان هست؟ ابزار ساده و کوچکی که در بی برقی، بدجوری به داد می رسید

 

یک آرایشگاه مدرن تر ، البته از نوع صحرایی. با استاد سلمانی که دیوارهای دکان صلواتی اش را هم تزئین کرده

 

شاید با این حمام ها خاک و غبار را از تن شان می تکاندند. اما اخلاق و منش شان همان طوری خاکی می ماند

 

وقتی آشپزها دست به کار می شدند تا یک گروهان یا یک گردان را سیر کنند

 

برای آنهایی که طعم غذاهای جبهه را چشیده اند، این عکس پر از خاطره است

 

فقط یک توپ کافی بود تا بهانه ورزش هم جور شود. حتی با سیم هایی که حکم تور والیبال پیدا می کردند

 

 زیر یک خم همدیگر را می گرفتند تا برای ضربه فنی دشمن، روحیه بگیرند

 

این هم قدرت نمایی پهلوان های ایرانی

 

نقش محبوب روی کلاه ، سفارشی قبل از عملیات

 

نامه نوشتن از جبهه برای مخاطبان خاص.خدا می داند همین صندوق کوچک زردرنگ، چه خاطره هایی در دلش جا داده

 

منبع: مهرنیوز

حامی مالی فیلم ضد ایرانی “گلاب” کیست

Posted: 21 Sep 2013 02:27 PM PDT

وقتی جایزه صلح نوبل به اشخاص معلوم الحالی چون شیمون پرز و باراک اوباما و جایزه اسکار به فیلمی چون آرگو تعلق می‌گیرد دیگر حساب جایزه نوبل معماری کاملاً مشخص است. جایزه معماری پریتزکِر جایزه‌ای است که هرساله از سوی بنیاد هایت به یک معمار اعطا می‌شود. این جایزه در سال ۱۹۷۹ از سوی جی.آ پریتزکر پایه گذاشته شد و توسط خانواده یهودی “پریتزکر” مدیریت می‌شود. این جایزه لقب نوبل معماری را به خود اختصاص داده است. به برنده جایزه پریتزکر۱۰۰٬۰۰۰ دلار آمریکا اهدا می شود.

 
  “پِنی پریتزکر” در کنار باراک اوباما و همسرش. پنی هماهنگ کننده اصلی حمایت از «اوباما» در بین یهودیان است. وی برگزارکننده جایزه معماری پریتزکر(نوبل معماری) نیز هست

*** پِنی پریتزکر کیست؟ 
در حال حاضر خانم” پنی پریتزکر” مدیریت جایزه پریتزکر را بر عهده دارد. “پنی پریتزکر”  از اعضاء خانواده پریتزکر و رئیس تبلیغات مالی «اوباما» در سطح ملی است. پنی یک میلیاردر و وارث یک خانواده یهودی است. او  به عنوان حامی مالی بسیاری از  کاندیداهای ایالات متحده امریکا بسیار شناخته شده است. پنی هماهنگ کننده اصلی حمایت از «اوباما» در بین یهودیان است؛ وی یکی از ثروتمندترین زنان آمریکایی است که رئیس مالی ستاد اوباما در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز بوده است. پریتزکر وارث میلیونی هتل‌های زنجیره‌ای” هایِت (Hyatt Hotel)” است. ثروت او بالغ بر ۳ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و در رده‌بندی‌ای که توسط مجله‌ی “Forbes” انجام شده، در میان ۴۰۰ تن از ثروتمندترین شهروندان آمریکایی در جایگاه ۱۳۵ ام ایستاده است. این میلیاردر ۵۰ ساله از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸، موفق به جذب هزاران دلار کمک مالی برای کارزار انتخاباتی اوباما شد.”پنی پریتزکر” به دلیل دست داشتن در ورشکستگی یک بانک اعطاکننده وام های ساختمانی بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است. خانواده پریتزکر مالک کمپانی” اود لوت اینتر تینمنت” می باشد که این کمپانی یکی از حامیان مالی فیلم ضد ایرانی “گلاب” می باشد.  

  “جان استوارت” مجری یهودی برنامه تلویزیونی آمریکایی”دیلی شو” و کارگردان فیلم ضد ایرانی “گلاب”(نفر سوم) در کنار “مازیار بهاری”(نفر دوم از چپ) روزنامه نگار و مستندساز ایرانی-کانادایی که در اغتشاشات سال ۸۸ دستگیر شد

 

 
***خانواده پریتزکر و فیلم ضد ایرانی” گلاب” 
پروژه “گلاب” براساس فیلمنامه‌ای از “جان استوارت” مجری یهودی برنامه تلویزیونی آمریکائی”دیلی شو” طراحی شده است. این فیلم به عنوان اولین گام برای ورود این مجری یهودی به عرصه فیلمسازی محسوب می‌شود و با اقتباس از کتاب “سپس آنها به دنبال من آمدند: یک داستان خانوادگی از عشق، اسارت و بقا” نوشته “مازیار بهاری” قرار است در چند کشور مختلف جلوی دوربین برود.

  “گلشیفته فراهانی” از بازیگران فیلم ضد ایرانی گلاب در کنار بهروز وثوقی و شجریان

“گلاب” روایتگر بخشی از زندگی “مازیار بهاری” است که سال ۸۸ به عنوان یک روزنامه‌نگار و مستندساز ایرانی کانادایی به ایران سفر می‌کند ولی در جریان اغتشاشات آن سال به زندان اوین می‌افتد و ۱۱۸ روز را در آنجا سپری می‌کند. او طی این مدت، به ادعای خودش زندانبانش را بدون آنکه ببیند از روی بوی گلابی که می‌داده، می‌شناخته و به همین خاطر به او لقب “گلاب” می‌دهد. نام پروژه در دست ساخت نیز برگرفته از لقب زندان‌بان اوست. 
  
هزینه ساخت پروژه سینمایی «گلاب» در حدود ۳۰ الی ۴۰ میلیون دلار برآورد شده است، این پروژه در شهر “عَمان” پایتخت کشور “اردن” فیلمبرداری خواهد شد و علاوه بر «استوارت»، کمپانی “اود لوت اینترتیمنت” متعلق به خانواده یهودی”پریتزکر” و “اسکات رودین”، یکی از تهیه‌کنندگان یهودی هالیوود این هزینه‌ را تأمین خواهند کرد. 

***جایزه معماری پریتزکر و اهداف برگزارکنندگان 
جایزه معماری پریتزکر نیز دقیقا در راستای پیاده سازی اهداف شبکه جهانی صهیونیسم طراحی شده است. مجریان برگزاری این جایزه در انتخاب طرح های برگزیده، اغراض سیاسی و دین ستیزانه خود را همواره لحاظ می کنند. برای مثال اولین جایزه معماری پریتزکر به” فیلیپ جانسون” تعلق گرفت او برای طراحی “خانه شیشه ای” موفق به دریافت این جایزه گردید و این انتخاب با توجه به این مسئله صورت گرفت که در تمامی ادیان، پوشیدگی صفت بارز ابنیه و مورد توجه فرهنگ های دینی است و در معماری، شهرسازی و ساخت مسکن نمودار می شود؛ اما در مقابل، برهنگی و عریانی صفت ذاتی فرهنگ و تمدن غربی می باشد و این برهنگی ویژگی خاص “خانه شیشه ای” بود. 

 
  “شهره آغداشلو” بازیگر ایرانی ساکن لس آنجلس، در نقش مادر مازیار بهاری روزنامه‌نگاری که “گایل کارسیا برنال” در نقش او جلوی دوربین می‌رود، بازی می‌کند. شهره آغداشلو در سال ۲۰۰۹ میلادی، برای بازی در نقش مکمل زن در مجموعه تلویزیونی خاندان صدام، موفق به دریافت جایزه اِمی شد. او در این مجموعه در کنار ایگال نوئار بازیگر اسرائیلی بازی کرد.

از آنجا که تمامی مجریان نوبل معماری از یهودیان تندرو هستند مراسم سال ۲۰۰۰ تعمدا در بیت‌المقدس و پارک باستان‌شناسی اورشلیم برگزار شد و این پارک به عنوان باستانی‌ترین مکان برای اجرای مراسم اهدای جایزه پریتزکِر در نظرگرفته شد و جایزه سال۲۰۰۰ نیز به معمار پارک اورشلیم “رم کولهاس” اهدا شد.

جایزه سال ۱۹۹۹ نیز به “نورمن فاستر”، مشهورترین معمار فراماسونر و رکورددار ساخت ابلیسک (نماد شیطان‌پرستان) اهدا شد. جایزه سال ۲۰۰۴ نیز به “زاها حدید” معمار عراقی- انگلیسی  اهدا شد. این دو در سالیان اخیر هدایت پروژه تخریب مسجدالحرام را بر عهده گرفتند. جایزه سال ۱۹۸۴ به “ریچارد مایر”، معمار یهودی اهدا شد او “برج مایر روچیلد” را در مرکز شهر “تل‌آویو” طراحی نموده است. جایزه سال ۱۹۸۹ نیز به “فرانک گری” معمار یهودی تعلق گرفت. وی از پیشگامان معماری پرش کیهانی (از تفکرات اومانیستی) است که در نهایت به خداناباوری ختم می‌شود. جایزه سال ۲۰۱۱ به “ادواردو سوتو دی مورا” ، معمار پرتغالی تعلق گرفت. وی از پس از دریافت این جایزه متعهد شد تا چند پروژه را در اسرائیل در دست بگیرد. جایزه سال ۲۰۱۲  به “ونگ شو” اهدا شد وی یک سال بعد در مسابقه معماری بنیاد آقاخان به عنوان داور مسابقه انتخاب شد.
 

  
جایزه سال ۲۰۱۲  پریتزکر به “ونگ شو” اهدا شد. وی یک سال بعد در مسابقه معماری “بنیاد آقاخان” به عنوان داور مسابقه انتخاب شد.

 

اولین جایزه معماری پریتزکر به” فیلیپ جانسون” تعلق گرفت او برای طراحی “خانه شیشه‌ای” موفق به دریافت این جایزه شد. در تمامی ادیان، پوشیدگی صفت بارز ابنیه و مورد توجه فرهنگ‌های خانواده‌محور است اما در مقابل، برهنگی و عریانی صفت ذاتی فرهنگ و تمدن غربی است و این برهنگی ویژگی خاص “خانه شیشه ای” بود.


جایزه سال ۲۰۱۱ پریتزکر به”ادواردو سوتو دی مورا”، معمار پرتغالی تعلق گرفت . وی از پس از دریافت این جایزه متعهد شد تا چندین پروژه را در اسرائیل در دست بگیرد.

 

جایزه سال ۱۹۸۹ پریتزکر نیز به “فرانک گری” معمار یهودی تعلق گرفت. وی از پیشگامان  معماری پرش کیهانی ( یک تفکر  اومانیستی) است که در نهایت به خداناباوری ختم می شود.در این تصویر، “گری”  طرح ساختمان فیس بوک را برای “مارک زاکربرگ” تشریح می کند

پنی پریتزکر در کنار باراک اوباما


جان استوارت و باراک اوباما


جان استوارت در پشت صحنه فیلم ضد ایرانی گلاب

***نتیجه گیری
جایزه صلح نوبل، جایزه نوبل معماری، جایزه اسکار، جایزه معماری آقاخان و دیگر جوایز به ظاهر بین‌المللی، با سرمایه‌گذاری و صحنه‌گردانی جریان‌های تندرو و در جهت اهداف کلان شبکه صهیونیسم بین‌الملل و با قربانی‌کردن حقایق، به اشخاص معلوم‌الحالی اهدا می‌شود. در این کارزار، ایران همواره به عنوان سوژه اصلی انتخاب می‌شود. روزگاری ده‌ها کشور، پشت سر دیکتاتوری به نام “صدام” به این خاک حمله می‌کنند، روزی دیگر، به فرمانده ناو جنگی “یو اس اس وینسنس” به پاداش قطعه‌قطعه کردن ۲۹۰ مسافر بی‌گناه ایرانی اعم از زن و مرد و کودک و پیر و جوان، مدال لیاقت می‌دهند. یک روز دیگر، شهریاری‌ها و احمدی‌روشن‌ها را ترور می‌کنند، روزی دیگر در رقابتی کذایی به فیلمی سراسر دروغ به نام “آرگو” جایزه می‌دهند و برای فیلم ضد ایرانی “۳۰۰” سوت و هورا می‌کشند و در آخر نیز دست به دامان یک یهودی می‌شوند تا برای‌شان اغتشاشات ۸۸ را با دروغ‌پردازی‌های نخ‌نمای غربی به تصویر بکشد، غافل از اینکه این ملت راه خود را شناخته است و با وجود مشکلات اقتصادی و ناملایمات ریز و درشت دیگر، روز به روز پله‌های پیشرفت را یکی پس از دیگری با افتخار پشت سر می‌گذارد و دشمنیِ دشمنان این مرز و بوم، ماحصلی جز خسران برای آنان ندارد.

 

مشرق

دانلود فایل صوتی همایش روایت عهد بیست و ششم+گزارش تصویری

Posted: 21 Sep 2013 10:55 AM PDT

بسم الله الرحمن الرحیم

گزارش بیست و ششمین همایش روایت عهد

«ارض موعود ۵ -اسطوره ۳»

بیست و ششمین همایش از سلسله همایش­های روایت عهد با موضوع ارض موعود (۵) پنجشنبه ۲۸ شهریور ماه از ساعت ۱۰ صبح در بنیاد فرهنگی رفاه و با حضور استاد علی اکبر رائفی پور برگزار شد.

در ابتدای این همایش استاد رائفی پور خلاصه ای از مطالبی که در چهار جلسه قبلی ارض موعود ارائه شده بود را مطرح کردند.

در ادامه به بحث درباره سیر تاریخی شکل گیری روحانیت در یهود پرداختند و با بررسی دوره­های تاریخی و افراد تاثیرگذار در این زمینه سیر قدرتمند شدن کاهنان و خاخام­های یهودی را شرح دادند و با بررسی دوره­ های مختلف حکومتی یهودیان در یهودیه دلایل اهمیت ارض موعود برای یهودیان را تحلیل کردند که بر اساس این تحلیل­ ها و سیر تاریخی مهاجرت های یهودیان، در هر دوره تاریخی هر جا که سود و منفعت بیشتری وجود داشته است قوم یهود به آن سرزمین مهاجرت کرده ­اند به عنوان مثال در زمان هیرود تجارت یهودیان با اروپا گسترش پیدا می­کند و بسیاری از این قوم به اروپا مهاجرت می­کنند.

روحانیت در یهود به دو دسته اصلی تقسیم می­شود روحانیون صدوقی و روحانیون فریسی. با بررسی رفتارهای این گروه نقش فریسی­ ها در مخالفت و به صلیب کشیده شدن حضرت مسیح«به اتقاد مسیحیان، در اعتقادات مسلمانان حضرت عیسی هرگز به صلیب کشیده نشده­ است و پیش از آن به خواست خدا عروج کرده است» را تبیین کردند. فریسی ها گردآورندگان  اصلی تلموت بودند.

پس از حضرت عیسی قیام­ هایی در میان یهودیان از سوی پیروان حضرت مسیح شکل گرفت که در برخی موارد به پیروزی­ هایی رسیدند مثل قیام زلوت ­ها ولی نتوانستند این پیروزی­ ها را حفظ کنند.

در این زمان عده ای از یهودی ها به سمت جنوب کوچ کردند تا بر اساس آموخته ­های خود از تورات در تیمان به انتظار ظهور منجی باشند. این گروه به اطراف مدینه و یمن رفتند. در این شرایط روحانیت یهود کاملا شکل گرفته است و تحریفات زیادی در تورات انجام شده است.

استاد رائفی ­پور در بخش اعظم سخنان خود در این جلسه به رابطه یهودیان با مسلمانان و به خصوص پیامبر اسلام پرداختند و به ارتباط پیامبر با یهودیان بنی قینقاع، بنی نظیر و بنی قریظه  اشاره کردند. این قبایل به امید اینکه پیامبر خاتم از قوم یهود باشد به اطراف مدینه مهاجرت کرده بودند که وقتی این اتفاق نیفتاد براساس گرایش­های نژادپرستانه خود به ایشان ایمان نیاوردند.

رسول اکرم در زمان حکومت خود در مدینه درگیری و مشکلات زیادی با یهودیان داشتند.

پس از پیامبر یهودیان در جامعه اسلامی نفوذ زیادی پیدا کردند، بخصوص در زمان خلیفه دوم این نفوذ بسیار زیاد بود بخصوص از سوی کعب الاحبار روحانی یهودیه مسلمان شده.

استاد شرح مختصری درباره کعب الحبار و چگونگی مسلمان شدن او ارائه کردند.

در زمان خلیفه ی دوم یهودیان در اکثر تصمیم گیری­های مهم او تاثیر بسیار زیادی داشتند.

موضوع ارض موعود یک جلسه دیگر ادامه خواهد داشت.

استاد رائفی پور در انتها با اشاره به بحث هلوکاست که این روزها دوباره مطرح شده است تصریح کردند که فارغ از وجود یا عدم وجود ماجرایی به نام هلوکاست، بحث امروز مسلمانان این است که اگر هم چنین ماجرایی اتفاق افتاده ربطی به مسلمانان و مردم فلسطین ندارد و مسلمانان نباید تاوان کار هیتلر و آلمانی های نازی را بدهند.

جلسه با دعا برای ظهور و سلامتی امام زمان (عج) پایان یافت

دانلود فایل صوتی با لینک مستقیم و حجم ۲۹ مگابایت

**اللهم عجل الولیک الفرج**

منبع:فاراقلیط+مصاف

 Revayat-Ahd-26-www.faraghlit.com

Revayat-Ahd-26-www.faraghlit.com-2

Revayat-Ahd-26-www.faraghlit.com-3

Revayat-Ahd-26-www.faraghlit.com-4

Revayat-Ahd-26-www.faraghlit.com-6

Revayat-Ahd-26-www.faraghlit.com-5

 

استقبال جهانی از دیپلماسی رسانه​ای روحانی پیش از عزیمت به آمریکا/ نیویورک در انتظار شیخ دیپلمات

Posted: 21 Sep 2013 10:05 AM PDT

حجت الاسلام حسن روحانی روزهای پیش از انتخابات ریاست جمهوری بارها بر موضوع سیاست خارجی و در اولویت قرار گرفتن موضوعات دیپلماتیک و حل مشکلات از طریق استفاده از دیپلماسی مناسب تاکید کرد. او پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری و زمان برگزاری مراسم تودیع و معارفه وزرای امور خارجه گفت که یکی از پیام‌های مردم در این انتخابات، تجدید نظر در سبک و سیاق سیاست خارجی بود.

روحانی در نخستین گفت وگوی زنده تلویزونی​اش نیز بخش عمده ای از زمان خود را به تشریح برنامه های خود در حوزه دیپلماسی اختصاص داد  و درباره مواضع جمهوری اسلامی ایران در پرونده هسته ای، مذاکره با ۵+۱، موضوع سوریه، مسائل خاورمیانه و شمال آفریقا و مقابله با سلاح های شیمیایی سخن گفت که با واکنش های فراوانی در داخل و خارج از کشور همراه بود.

آخرین اظهارنظر روحانی در عرصه دیپلماسی به اواخر هفته گذشته مربوط می شود که در آن روحانی پیش از نخستین سفر خود در کسوت رئیس جمهور ایران به نیویورک در گفت وگویی با شبکه ان بی سی آمریکا مواضع جمهوری اسلامی ایران را تشریح کرد.

روحانی در این گفت و گو اعلام کرد که ما جنگ را ضعف می دانیم. هر دولتی که تصمیم به جنگ بگیرد آن را به معنای ضعف می دانیم. هر دولتی که تصمیم به صلح بگیرد، ما با نگاه احترام به آن نگاه می کنیم چرا که با احترام به صلح نگاه می کنیم.

وی همچنین درباره نامه نگاری رئیس جمهور آمریکا گفت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری و مراسم تحلیف یعنی شروع به کار رسمی من، آقای اوباما نامه ای خطاب به من نوشتند. در آن نامه تبریک گفتند و برخی از مسائل مورد نظرشان را مطرح کردند، من هم به آن نامه پاسخ دادم. از ایشان تشکر کردم و مواضع جمهوری اسلامی ایران نسبت به مواردی که ایشان مطرح کرده بود و برخی موارد دیگر در پاسخ نامه مطرح کردم . به نظر من لحن هر دو نامه مثبت و سازنده بود. این می تواند قدم های کوچکی برای آینده ای بسیار مهم باشد.

این اظهارات روحانی نیز همچون سایر سخنانش با واکنش های فراوانی همراه شد که در جدول زیر بخش های از آنها می آید:

شخصیت

اظهارنظر
جان کری وزیر امور خارجه آمریکا اظهارات اخیر روحانی بسیار مثبت است، اما این اظهارات همانند هر مساله دیگر باید مورد سنجش و آزمایش قرار گیرد. در آینده مشخص می شود که این اظهارات ما را به چه سمت هدایت می کند.
جی کارنی سخنگوی کاخ سفید در صورتی که ایران نشان دهد نسبت به حل و فصل موضوع هسته ای خود دارای جدیت است، باراک اوباما آمادگی دارد هفته آینده در نیویورک با حسن روحانی، رئیس جمهور ایران ملاقات کرده و به گفت و گو بنشیند.
فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه تصمیم دارم تا بنا به درخواست رئیس جمهور ایران، با وی دیدار کنم.
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل من خوشحال هستم که رییس جمهور ایران گامهای ملموسی در جهت بر آورده کردن قولهایی که در زمان انتخابات داده بود، برمی‌دارد.
آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل سازمان معاهده‌ آتلانتیک شمالی (ناتو) اظهارات اخیر رییس جمهور ایران درباره‌ موضوع هسته‌ای دلگرم‌کننده است. جمهوری اسلامی ایران باید نگرانی‌های بین‌المللی را درباره‌ی برنامه هسته‌ای‌اش برطرف کند اگر ایران به دنبال تحقق تعهداتش به جامعه‌ی بین‌المللی باشد من از این مساله استقبال می‌کنم.
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از پیشنهاد حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برای میانجی‌گری در بحران سوریه استقبال می کنم.
روزنامه نیویورک تایمز انتخاب روحانی در ماه ژوئن امید به اینکه دیپلماسی بتواند به بن‌بست مربوط به برنامه هسته‌یی ایران پایان بدهد را افزایش داد. ولی این نامه‌ها و امید محتاطانه‌ای که ایجاد کرده‌اند نشان می‌دهد که یک فرصت واقعی برای تغییر به وجود آمده است.
روزنامه یواس‌ای تودی آیا باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا به حسن روحانی رییس‌جمهور ایران سلام خواهد کرد و آیا با وی ملاقاتی خواهد داشت؟ مقامات می‌گویند که ملاقاتی بین اوباما و روحانی برنامه‌ریزی نشده است ولی سران دو کشور تبادل نامه بین دو طرف را تایید کرده‌اند.
خبرگزاری فرانسه باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا و حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران در گفت‌وگو با رسانه‌های خبری مختلف تبادل نامه بین دو طرف را تایید کرده‌اند، اقدامی که امید به این که دو طرف در راهروهای سازمان ملل نمایشی از احترام متقابل را روی صحنه ببرند افزایش داده است.
مجله فارین پالیسی دو سه هفته اخیر بسیار دلگرم‌کننده بوده است. هر روز به نظر می‌رسد ایران گام جدیدی برداشته است که ظاهرا تمایلش برای پایان دادن به بن‌بست برنامه هسته‌ای‌اش و رفع تحریم‌ها علیه اقتصاد کشور را نشان می‌دهد.

 

 

درباره فیس‌بوک، توئیتر و مانیفست مرتضی آوینی

Posted: 21 Sep 2013 09:47 AM PDT

در روزهای منتهی به انتخابات در پایگاه اجتماعی توئیتر که این روزها یکی از پرطرفدارترین پایگاه های اجتماعی فعال محسوب می شود، دیدن شناسه های کاربری به نام کاندیداهای انتخاباتی از آقای هاشمی رفسنجانی گرفته تا دکتر سعید جلیلی اتفاقی معمول بود. اینکه با وجود ممنوع بودن استفاده از این پایگاه های اجتماعی برخط نامزدهای ریاست جمهوری از امکانات ارتباطی آن ها تا حد ممکن استفاده کرده و می کنند شکی نیست؛ اما بعد از انتخابات ریاست جمهوری و با پیروزی دکتر حسن روحانی در انتخابات، حرف و حدیث ها در این زمینه وارد مرحله جدیدی شد. شاید برای اولین بار در توئیتر و فیس بوک شناسه هایی دیده می شدند که به نام مسوولان دولتی پست منتشر می کردند و حتی برخی منابع غربی بعضی خبرها را با استناد به این شناسه ها بر روی خروجی خود می گذاشتند. بحث درباره امکان استفاده ی از شبکه های اجتماعی که در دنیای مجازی آن را “وب۲” می نامند دوباره آغاز شد و البته این بار ماجرا جدی تر است.

اگر جه هدفی را که احتمالا برخی از مسوولان دولتی خصوصا آنهایی که حیطه هایی بزرگ تر از مرزهای ایران را پوشش می دهند، مخاطبان غیرایرانی و غیر ساکن در جمهوری اسلامی ایران است. اما مساله به همین جا محدود نمی شود. استفاده کننده گان از سرویس های مشهور شبکه های اجتماعی در ایران نیز تعداد قابل ملاحظه ای را تشکیل می دهند.این افراد که بسیاری از آنها در رده های سنی ۱۸ تا ۳۵ سال قرار دارند، کسانی هستند که حداقل یک بار در روز به حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی  سر می زنند و هر از چندی مطلبی را بر آن منتشر می کنند.

مخاطبان شبکه های اجتماعی در ایران چه کسانی هستند؟ 
شبکه های اجتماعی، پایگاه های اطلاعاتی خودساز هستند؛ این خود ساز به آن معناست که شبکه های اجتماعی در درون ماهیت خود اطلاعاتی را منتشر نمی کنند بلکه کاربران خود با استفاده از امکاناتی که این شبکه ها در اختیارشان قرار می دهند، مطالبی را منتشر می کنند و در اختیار دیگران قرار می دهند به این شکل به صورت مداوم مطالب این شبکه ها به روز می شود و البته خود مخاطبان و تولید کنندگان نقش مهمی در انتشار و توزیع تولیدات دارند.

ایده ی چنین شبکه هایی تنها مربوط به حوزه فناوری اطلاعات نمی شود. سال هاست که در علم بیونیک که اساسا مبنای آن کپی برداری از ساختارهای زنده و طبیعی و تبدیل آن به تولیدات تکنولوژیکی است به طراحی ساختارهایی فکر می شود که در آن خود ساختار و بخش های تشکیل دهنده ی آن به صورت خودکار، خود را ترمیم و رشد نماید. درست مانند یک ساختار زنده که سلول ها در صورت صدمه دیدن بخشی از آن ساختار زنده خودشان آن بخش را ترمیم می کنند و یا بر اساس یک فرآیند که ارتباطی با فضای بیرون ندارد؛ به صورت خودبخودی مسیر رشد ساختار را می پیمایند. در نانوتکنولوژی، و در بحث تئوری “نانو ماشین ها” چنین ویژگی هایی سال هاست که تحقیقات دانشمندان را به خود اختصاص داده است.

شبکه های اجتماعی نیز بر اساس همین تئوری طراحی شده اند، با این تفاوت که در شبکه های اجتماعی سلول ها و واحد های سازنده، خود زنده اند و افراد جامعه واقعی را تشکیل می دهند و البته همین امر هم مساله را ساده تر و سهل الوصول تر می سازد و هم پیچیده تر.

اما در ایران با توجه به موقعیت ژئو استراتژیک جمهوری اسلامی و نوع ارتباطی که در دهه های اخیر میان کشور ما و کشورهای غربی بر قرار بوده است، رسانه های بیش از این که وارد کارکردهای فرهنگی خود شوند رنگ و بوی امنیتی به خود گرفته اند. از یک سو، غرب که سکان بسیاری از اپراتورهای رسانه ای از جمله شبکه های اجتماعی را در دست دارد درباره ی ایران بیش از هر چیز بر کارکرد سیاسی و تاثیر گذاری سیاسی بر جامعه ایران با استفاده از این ابزارها تاکید کرده است؛ و البته بر هم زدن ثبات ایران هیچ وقت از اهداف این تاثیرگذاری ها بیرون نبوده است و از سوی دیگر، متاسفانه مدیران فرهنگی ما نیز در برخوردی منفعل بر تعاملی مبتنی بر پرده های آهنین پای فشرده اند. این سیاست انفعالی و در حقیقت دفاع انفعالی باعث شده است تا در ساختارهای فرهنگی ما بدون توجه به بسیاری از تفاوت هایی که میان ایران و کشوری مانند چین در تعاملات بین المللی وجود دارد الگوی چینی را در کنترل فضای مجازی پیش ببریم و عملا آن گونه که استفاده کنندگان امنیتی و سیاسی از کارکرد شبکه های اجتماعی برای مخاطب ایرانی تعریف کرده اند محقق شود.

 صحبت درباره تفاوت های تعاملی بین المللی میان ایران و چین و اشتباهاتی که در الگو برداری از این سیستم صورت گرفته است بحثی مستقل و طولانی می طلبد؛ اما آنچه که در اینجا نباید از کنار آن گذشت نتیجه غایی دفاع منفعلانه در برابر حرکت هجومی مقابل است. همان طور که قبل از این هم گفتیم اولین نتیجه دفاع منفعلانه پذیرفتن تعاریف و قواین طرف مقابل و بازی در زمین اوست.

درست است که اینترنت و ساختارهای آن و بیشتر ابزارهایی که درش فعال هستند همگی ساخته و پرداخته ی یک تفکر یکپارچه و هدفمند غربی یا بهتر است بگوییم آمریکایی‌اند، اما درباره شبکه های مجازی و حتی دیگر بخش های اینترنت تنها یک بخش از تکنولوژی ارتباطی جدید را طراحی های از پیش شده تشکیل می دهند. نیم دیگر ماجرا کاربرانی هستند که در این ساختارها فعال می شوند و البته تولیداتی که آنها بر روی این شبکه منتشر می سازند، نیز در هویت بخشی به آن موثر هستند. با این وصف با تمام امکانی که طراح بودن و در اختیار داشتن زیر ساخت ها در دستان غرب می گذارد، سوراخ های فرهنگی جامعه اطلاعاتی آنچنان عریض و طویل است که نمی توان به این راحتی ها آن را مسدود کرد و مسر انتشار اندیشه را یک طرفه انگاشت. با این وصف وقتی با همه ی تاثیر گذاری موجود که آن را نفی نمی کنیم؛ ساختار فرهنگی کشور پا پس می کشد و میدان را با محدودیت های حذفی برای هجمه های سیاسی در شبکه های اجتماعی باز می گذارد به این معناست که مدیریت فرهنگی ما پذیرفته است، شبکه های اجتماعی در اینترنت با مخاطب قریب به میلیاردی آن تحت سیطره ی یک تفکر جهت دهی شده و ثابت سیاسی و فرهنگی است که جایی برای تنفس برای حضور ایران وانقلاب اسلامی ندارد. این دقیقا به معنای قبول شکست و تایید مالکیت غرب بر مجموعه ای از مخاطبان است که در هیچ مرزی نمی گنجند.

به عبارت دقیق تر بر خلاف آنچه که طرف مقابل می خواهد به عنوان یک امر بدیهی جا بیندازد، هیچ آمار دقیقی از گرایشات سیاسی و فکری کاربران ایرانی شبکه اجتماعی نیست که دلالت بر اپوزسیون یا مخالف بودن اکثریت آنها با نظام داشته باشد.بر همین اساس، متاسفانه هیچ آمار دقیقی از زمینه ها و امکاناتی که شبکه های اجتماعی می تواند در اختیار انقلاب اسلامی قرار دهد تدوین نشده و ما همچنان این ابزار را به بزرگترین تابوی تبلیغاتی علیه خود تبدیل کرده ایم.  
 
سید مرتضی آوینی و آخرین مقاله 
سید مرتضی آوینی، شاید یکی از معدود کسانی باشد- اگر نگوییم که تنها او بود- که در حوزه فرهنگ و هنر پس از انقلاب اسلامی و براساس آموزه های آن و نیاز روز- و البته در بیشتر موارد نیاز آینده- نظریه پردازی کرد. او در قالب مقالات متعدد و در چارچوب یک نشریه تئوریک، خطوطی را ترسیم کرد که برای طراحی یک جبهه فرهنگی و ساز و کارهای تولید آثار هنری نیاز بود.

اگر چه در دستگاه تبلیغات رسمی امروز آوینی را تنها به واسطه صدای دلنشینش در برنامه روایت فتح می شناسند و روشنفکرتر ها او را صاحب سبکی در ساخت مستند – که مرحوم مددپور آن را با عنوان مستند اشراقی معرفی کرد – و کمتر اشاره ای به آنچه او درباره سینما، تلویزیون، ادبیات داستانی و رمان، موسیقی و حتی گرافیک نوشت و گفت، می شود.نظریات او درباره این هنر و ادبیات، برای مدیران فرهنگی گذشته و حال کشورمان، آن قدر خاص و دور از ذهن و البته غیر عملی است که مدیران فرهنگی ما ترجیح می دهند اساسا این نظریات را نادیده بگیرند. این نوع برخورد در زمان حیات آوینی، تند تر از این بود؛ تا جایی که اتهامات متعددی به مرتضی آوینی وارد می شد. عده ای او را لیبرال مسلک و جمعی دیگر چماقدارش می خواندند و همه ی این ها از آن جهت بود که آوینی میانه ای با انفعال و البته فریفتگی و مرعوب شدن نداشت. همه ی این ها را گفتیم تا به یکی از آخرین نوشته هایش یعنی مقاله ای با عنوان “انفجار اطلاعات” اشاره کنیم.

“انفجار اطلاعات! نمی دانم چرا من از این تعبیر آنچنان که باید نمی ترسم و حتی چه بسا مثل کسی که دیگر صبرش تمام شده است از فکر اینکه جهان به سرنوشت محتوم این عصر نزدیک تر می شود خوشحال می شوم. نیچه خطاب به فیلسوفان می گوید: « خانه هایتان را در دامنه های کوه آتشفشان بنا کنید » و من همه کسانی را که در جست و جوی حقیقتند مخاطب این سخن می یابم. «گریختن» مطلوب طبع کسانی است که فقط به عافیت می اندیشند و اگر نه، مرگ یک بار، زاری هم یک بار.” 
 
عجیب است نه؟ انگار این جملات همین حالا  و در جواب کسانی نوشته شده است که امنیت را در خانه نشستن و بستن در و پنجره ها جستجو می کنند. در دامنه آتشفشان زندگی کردن یعنی به مواجهه با همه ی سوالات، شبهه ها و حتی تهاجمات رفتن و تکلیف ماجرا را در وسط میدان و نه در گوشه ی پست، معلوم کردن. حرفهای آوینی در این مقال صریح تر هم می شود. 
 
دهکده جهانی واقعیت پیدا خواهد کرد، چه بخواهیم و چه نخواهیم. این حقیقت تنها ما را که شهروندان مطیعی برای این دهکده بزرگ نیستیم مضطرب نمی دارد و بلکه غرب را هم چه بسا بیش تر از ما به اضطراب می اندازد. ما شهروندان مطیعی برای دهکده جهانی نیستیم؛ این سخن نیاز به کمی توضیح دارد.

شهروندِ مطیع کسی است که وجود فردی اش مستحیل در جامعه ای است که پیرامون او وجود دارد. اعتراضی ندارد. استدلال های رسمی را می پذیرد و در صدق گفتار سیاستمداران تردید روا نمی دارد. تا آنجا تسلیم قوانین محلی است که عدالت را نه قبله قانون، که تابع آن می بیند. به آنچه فرا می خوانندش روی می آورد و از آنچه باز می دارندش پرهیز می کند. دروازه های گوش و چشم و عقلش برای پیام های پروپاگاندا باز است و مثلاً در ایران خودمان وقتی می شنود که «بانک فلان، بانک شماست »، باور می کند و پولش را در بانکی انبار می کند که جایزه بیش تری می دهد… و از این قبیل. و خوب! دهکده جهانی هم برای آنکه سر پا بماند به شهروندان مطیعی نیاز دارد که سرشان در آخور خودشان باشد. 
 
اگر قرار باشد برای مسیر حرکت به دنبال مانیفست بگردیم شاید همین چند خط بهترین نقطه عزیمت باشد. اتفاقی که در این چند ساله و با همه ی نسخه هایی که برای چاره اندیشی مواجهه ی ما با ابزار های کوچک کننده دنیا صورت نبسته، اما در همین جا ممکن است بسیاری از دوستان و اهل علم و صاحب نظارن ان قلت بیاورند؛ که باید آنها را به فال نیک گرفت.چرا که هر یقینی از ابتدای شک جوانه می زند.

آنچنان که در ابتدا گفتیم ورود به مساله ما و نسبت شبکه های اجتماعی و انواع و اقسام شعبده های دهکده ی جهانی که در راه هستند، از یک اتفاق سیاسی جدی می شود؛ اما برای انقلابی که قدم اول خود را فرهنگی می داند و قبای فرهنگ را بر قامت خود می دوزد ناشایست است اگر با باد سیاست به هر سویی برود. حتی اگر باد سیاست مانند مورد اخیر یک سوال منطقی و درست را به جولان انداخته باشد. این داستان بسیار پیشتر مساله انقلاب و نظام بوده است، اما چه باید کرد که مدیران فرهنگی همواره پاک کردن صورت مساله را جوابگو تر از پاسخ به آن یافته اند.

 شبکه های اجتماعی ابزاری است که برای نسل های آینده تبدیل به یک ماجرای عادی مانند تلویزیون و رادیو خواهد شد. ما چه بخواهیم و چه نخواهیم در دنیایی زندگی می کنیم که برای چندین سده در معادلات و طراحی زندگی در آن نقشی نداشته ایم؛ اولین نشانه های حیات در ما با دخالت در شرایط حیات در این دنیا دیده شد، و اگر بخواهیم آینده را ترسیم کنیم باید فعالانه نقش ایفا کنیم و این نقش از میان همین زندگی فعلی می گذرد.

“وقتی حصارهای اطلاعاتی فرو بریزد مردم جهان خواهند دید که این دژ ظاهراً مستحکم بنیان هایی بسیار پوسیده دارد که به تلنگری فرو خواهد ریخت. قدرت غرب، قدرتی بنیان گرفته بر جهل است و آگاهی های جمعی که انقلاب زا هستند به یکباره روی می آورند؛ همچون انفجار نور. شوروی نیز تا آن گاه که فصل فروپاشی اش آغاز نشده بود خود را قدرتمند و یکپارچه نشان می داد و غرب نیز آن را همچون دشمنی بزرگ در برابر خویش می انگاشت. تنها بعد از فروپاشی بود که باطن پوسیده و از هم گسیخته شوروی آشکار شد.”

 قطعا حضور در میدان زندگی امروز اگر تلفات داشته باشد بر پنهان شدن در پشت دیوارهای آهنین ارجحیت دارد، این چیزی است که مدیران ما باید برای آن آرایش دقیق طراحی کنند نه این در فکر بنا کردن حصارهای حصین و ستبر غوطه خورند.

“و اما درباره خودمان. نباید بترسیم. حصارها تا هنگامی مفید فایده ای هستند که دزدان شب رو، بر زمین می زیند، اما آن گاه که دزدان از آسمان فرود می آیند، چگونه می توان به حصارها اطمینان کرد؟ پس باید از این اندیشه که حصارهایی بتوانند ما را از شرّ ماهواره ها محفوظ دارند، بیرون شد و « خانه را در دامنه آتشفشان بنا کرد. » باید در رو به رو شدن با واقعیت، به اندازه کافی جرئت و شجاعت داشت. غرب چنین است که در عین ضعف، بیش تر از همیشه رجز می خواند تا خود را در پناه وهم حفظ کند.”

 

مشرق

دختران جنگجوی«عایشه»در حلب

Posted: 21 Sep 2013 09:44 AM PDT

به نقل از فرارو، در حالی که بیش از ۲ سال از جنگ در سوریه می گذرد و نزدیک به یکصدهزار کشته و ۲میلیون آواره برجای مانده است یک گروه جدید از معارضین اعلام موجودیت کرده است.

 
این گروه با نام “مادر عایشه” که از دختران جوان و نوجوان حلب تشکیل شده است در محله “صلاح الدین” استقرار داشته و زیر نظر گروه “التوحید” حلب آموزش نظامی دیده اند. به روایت عکس های “لوبنا میره” عکاس رویترز این دختران
شمع عشق بهترین هدیه برای یک دوست آموزش کوچک کردن شکم پس از زایمان بصورت تصویری و کامل

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا من را با عنوان وبلاگ وحید جنتی و آدرس http://vahidjam.lxb.ir/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک من در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.