وبلاگ شخصی من
وبلاگ وحید جنتی

طلاع رسانی سخنرانی های استاد رائفی پور در کرمان(۲۴ الی ۲۵ آذر۹۲)

Posted: 10 Dec 2013 05:05 PM PST

raefipur-25azar-kerman

سخنرانی استاد رائفی پور در رفسنجان

زمان: یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲- ساعت ۹ صبح

مکان: کرمان- رفسنجان- اداره کل آموزش و پرورش

**************************************

سخنرانی استاد رائفی پور در کرمان

زمان: یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲- ساعت ۱۵

مکان: کرمان- دانشگاه شهید باهنر- تالار وحدت

**********************************************

سخنرانی استاد رائفی پور در کرمان

زمان: یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲- ساعت ۲۰:۳۰

مکان: کرمان- میدان مشتاق- حسیه مشتاق- هیئت و کانون روضه العباس(ع)

**********************************************************

سخنرانی استاد رائفی پور در کرمان

زمان: دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲- ساعت ۱۳

مکان: کرمان- دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان- تالار حافظ

**********************************************

سخنرانی استاد رائفی پور در کرمان

زمان: دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲- ساعت ۱۷:۳۰

مکان: کرمان- دانشگاه علوم پزشکی کرمان- بلوار ۲۲ بهمن – تالار امام حسین (ع)

**************************************

سخنرانی استاد رائفی پور در کرمان

زمان: دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲- ساعت ۲۰:۳۰

مکان: کرمان- میدان مشتاق- حسیه مشتاق- هیئت و کانون روضه العباس(ع)

*اللهم عجل لولیک الفرج*

دانلود سخنرانی استاد رائفی پور ۱۷ آذر۹۲ در دانشگاه فردوسی مشهد+گزارش تصویری

Posted: 10 Dec 2013 04:18 PM PST

همایش معرفتی «دانشجویی به سبک انتظار» با حضور علی‌اکبر رائفی‌پور مدیر موسسه مصاف و از پژوهشگران حوزه مهدویت و مسائل آخرالزمان، ۱۷ آذرماه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. علی‌اکبر رائفی‌پور در این همایش با بیان اینکه سبک زندگی در دنیا جریان افراط و تفریط را تجربه کرده است ،گفت: سبک زندگی اسلامی حد وسط سبک های افراطی و تفریطی است و بر پایه اسلام و عقلانیت شکل گرفته است.

استاد علی اکبر رائفی پور اظهار داشت: خانواده به فرد هویت می دهد و درک ولایت پذیری در محیط خانواده شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات سبک زندگی غربی بها ندادن به جایگاه و نقش خانواده در شکل گیری هویت افراد است، افزود: کم رنگ شدن اهمیت و نقش خانواده در جامعه به معنای از دست دادن هویت جامعه است. رائفی پور اظهارداشت:هویت یک فرد و ملت، شاکله ای است که آن فرد و ملت را به سمت کمال و پیشرفت سوق می دهد. وی با بیان اینکه در سبک زندگی اسلامی و مهدوی برنامه و هدف آرمانی افراد و جامعه رسیدن به قرب و کمال الهی است، افزود : سبک زندگی مهدوی برگرفته از زندگی امام حسین(ع) و آمیخته با مردانگی، مروت، ساده زیستی و ایثارگری است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه آزادی یک مفهوم خود متناقض است، افزود: آزادی محض معنا ندارد و در محدودیت معنای آزادی قابل درک است. رائفی پور گفت: در سبک زندگی اسلامی همه چیز بر پایه تعادل است و انسان باید با بهره گیری از همه نیروها و ظرفیتهای وجودی خویش و در چهارچوب عقل و دین در مسیر کمال گام بردارد.

دانلود صوت با لینک مستقیم و حجم ۳۵ مگابایت

*اللهم عجل لولیک الفرج*

منبع: فاراقلیط+ ظهور۳۱۳

Ostad Raefipur-ferdosi mashhad (5)

Ostad Raefipur-ferdosi mashhad (4)

Ostad Raefipur-ferdosi mashhad (3)

Ostad Raefipur-ferdosi mashhad (2)

Ostad Raefipur-ferdosi mashhad (1)

Ostad Raefipur-ferdosi mashhad (6)

هزاران حج مقبول در سه روز

Posted: 10 Dec 2013 08:07 AM PST

دشمن از این پیاده روی اربعین می‌ترسد، نزدیکی قلوب مؤمنین برای دشمن خطرناک است. کافی است این جمعیت بیست میلیونی مسیرش را به سمت اسرائیل کج کند، نه با سلاح حتی با دست خالی و سنگ، اسرائیل در یک چشم به هم زدن نابود خواهد شد. دشمن از همین می‌ترسد.

گروه مرکزی هیئت‌های «عهد آدینه» برای دومین سال، اقدام به اعزام کاروان‌های بزرگ پیاده‌روی اربعین در ایام اربعین حسینی از سراسر کشور کرده است که حجت‌ الاسلام سعید شاه آبادی مسئولیت این امر را بر عهده گرفته اند. با توجه به اهمیت این واقعه پرشور مصاحبه ای را با ایشان ترتیب دادیم. 
 
وارد ساختمان مرکزی کاروان پیاده روی عهد آدینه که شدیم، سرشار از شور و فعالیت، در گوشه ای گروه فرهنگی کاروان ها جلسه ای برقرار کرده بودند، منشی دفتر مرتب در حال پاسخگویی به تماس زائران بود و ما منتظر اتمام جلسه حجت الاسلام سعید شاه آبادی با سرگروه های کاروان ها شدیم. 
 
با پایان جلسه، با استقبال گرم ایشان وارد دفتر شدیم، روی میز و کنار لپ تاپ یک قالب پنیر و نصف نان و روی میز هم یک ظرف نهار دست نخورده باقی مانده بود. از خستگی ظاهری ایشان می توانستیم به مشغله بسیار ایشان که فرصت صرف صبحانه و نهار را نداده بود، پی ببریم. بعد از حال و احوال پرسی های مرسوم، با ایشان وارد صحبت شدیم:
 
حجت الاسلام والمسلمین سعید شاه آبادی، پیشینه و ریشه پیاده روی اربعین از کجا نشات می‌گیرد؟
پیشینه پیاده روی اربعین به اهل بیت علیهم السلام و علما بازمی گردد و در اصل پیاده روی اربعین یک حرکت جدید نیست. نقطه شروع پیاده روی اربعین بازگشت کاروان امام حسین (ع) در اربعین به صحرای کربلاست که بعدها توسط شیعیان این راه ادامه پیدا کرد.
 
پیاده روی اربعین، گسترش پیدا کرد چرا که ائمه این کار را انجام دادند و حدیث‌های بسیاری از ایشان در ارزش و ثواب پیاده روی نقل شده است و حتی یکی از نشانه های مومن را زیارت اربعین بیان کردند. آنقدر اهمیت آن زیاد است که فرمودند اگر نتوانستید خود را به کربلا برسانید، از راه دور آن را بخوانید.
 
هدف پیاده روی اربعین را چه می‌دانید؟
پیاده روی برای گرفتن حاجت نیست، ما می‌رویم حاجت امام حسین (ع) و حضرت زینب (س) و امام زمان (عج) را بدهیم و اعلام آمادگی کنیم که حقِ خون امام حسین را می‌گیریم و آماده ظهور منتقم خون امام حسین (ع) هستیم.
 
شما چند بار توفیق شرکت در پیاده روی اربعین را داشتید؟
بنده سال پیش توفیق حاصل شد برای اولین بار به همراه ۷۰۰ نفر در پیاده روی اربعین شرکت کردم و انشالله امسال نیز انشالله به همراه ۴۰۰۰ نفر از کاروان عهد آدینه به پیاده روی کربلا مشرف خواهیم شد.
 
چرا این‌گونه به نظر می‌رسد که چند سال اخیر است که این امر رواج یافته است؟
در دوره صدام و حزب بعث نمی‌گذاشتند پیاده روی صورت بگیرد که با از بین رفتن حزب بعث و آزادی مردم عراق از خفقان موجود در کشورشان این حرکت عظیم و حماسه با شکوه اوج گرفت که این نیز از نشانه های ظهور صغراست.
 
 
از ویژگی‌های منحصر به فرد این پیاده روی برایمان بگویید؟
از چیزهایی که این حماسه را بی نظیر می‌کند، ویژگی‌های آن است، در حالی که مانند حج یک فریضه نیست. نه از جای خاصی فراخوان داده می‌شود و نه امکاناتی رفاهی مانند شهر مکه در اختیار زائران است؛ و در عین حال می‌بینیم که نزدیک به بیست میلیون شرکت کننده در آن شرکت می‌کنند و این همان حدیث گران‌قدر از پیامبر اکرم (ص) است که می‌فرمایند.
 
قال رسول الله (ع) : «إنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرَارَةٌ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَنْ تَبْرُدَ أَبَداً» شهادت امام حسین علیه السلام در دل‌های افراد با ایمان آتش و حرارتی ایجاد می‌کند که هرگز خاموش نخواهد شد.
(مستدرک الوسائل، ج ۱۰ ص ۳۱۸).
 
در این پیاده روی با صحنه‌هایی روبرو می‌شوید که در هیچ مراسم و مناسکی مشاهده نمی‌کنیم. این‌گونه پذیرایی کردن از زائران که می‌بینید التماس می‌کنند تا از پذیرایی آن‌ها استفاده کنید، افرادی که کفش‌ها را واکس می‌زنند، پاشویه می‌کنند و یا با دست و دستگاه مشت و مال می‌دهند، هیچ کدام در هیچ جای دیگر قابل مشاهده نیست. این یک معجزه است که بعد از چند قرن این چنین این عشق هر روز بیشتر می‌شود.
 
امام صادق (ع) درباره ثواب زیارت امام حسین (ع) با پای پیاده می‌فرمایند: کسی که با پای پیاده به زیارت امام حسین (ع) برود، خداوند به هر قدمی که برمی‌دارد یک حج مقبول برایش نوشته و یک گناه از او محو می‌فرماید و یک درجه مرتبه‌اش را بالا می‌برد.
 
حج و زیارت کاروان‌های آزاد را غیر قانونی اعلام کرده است، کاروان‌های شما مورد تایید حج و زیارت هستند؟
مسئولین محترم سازمان حج و زیارت حق دارند، آن‌ها نگران بحث امنیت و کنترل این پیاده روی بزرگ هستند. می‌خواهند در جریان باشند که چه کسی مسئول کاروان است، چه کسانی مسافر هستند، وضع تدارکات کاروان به نحو مطلوب باشد و بسیار موارد دیگر.
 
اما این امر نباید مانع اعزام نهادهای مردمی شود. برای کاروان ما نیز سازمان حج و زیارت اطلاعیه ای دادند که بنده جلسه ای را با آقای اخوان مدیریت قبلی برگزار کردیم و سوء تفاهم‌های دو طرف برطرف شد و اعلام حمایت کردند.
البته با تغییر در این سازمان توفیق همکاری دست نداد و ما مجدد رایزنی‌ها را با آقای نظافتی مدیر جدید شروع کرده‌ایم، با ارسال نماینده، نامه و همچنین درخواست ملاقات با ایشان. البته بنده رویکرد مدیر کل عتبات نسبت به پیاده روی را مثبت ارزیابی می‌کنم که انشالله در سال‌های آینده به همکاری و تعامل سازنده تبدیل خواهد شد.
 
از نظر امنیتی، این سفر را مطمئن می‌دانید؟
زیارت امام حسین (ع) با دیگر زیارت‌ها بسیار متفاوت است، تنها زیارتی است که می‌گویند برای رفتنش پول قرض بگیرید، اگر خطر جانی داشت هم بروید، به نظر بنده در این سفر امنیت لازمه سفر نیست، ما داریم می‌رویم حماسه ایجاد کنیم، همان‌گونه که رزمندگان حماسه ایجاد کردند و برای ایجاد حماسه به امنیت نیاز نیست.
 
دشمن نیز از همین موضوع هراس دارد، گسترش این پیاده روی و این حماسه است که دشمن را به این وا می‌دارد که تهدید کند تا بلکه از شرکت کنندگان کم شود، اما می‌بینیم که پیاده روی اربعین روز به روز پر رنگ‌تر و همه گیرتر می‌شود.
 
از ویژگی‌های منحصر به فرد پیاده روی برایمان بگویید؟
از جمله فواید پیاده روی تألیف قلوب مؤمنین است، دیدن صحنه های بی نظیر همراهی و کمک در پیاده روی از این جمله است.
نزدیک شدن مردم ایران و عراق که با حیله دشمن در جنگ تحمیلی از فرزندان یکدیگر کشتند و این دشمنی ایجاد شده بود، در این پیاده روی کمرنگ می‌شود. ما نیز باید با نگاه هم دلی برویم تا فاصله‌ها کم شود.
 
همچنین آمادگی جسمانی زائر و تحمل سختی‌های راه است که خیر و برکات بسیاری دارد. ما باید تمام سال زحمت بکشیم و برای پیاده روی اربعین آماده شویم.
پیاده روی اربعین آثار و برکات فردی و به خصوص اجتماعی بسیاری دارند، که باید منتظر باشیم و آن‌ها را ببینیم.
 
در این پیاده روی فواید بسیاری نهفته است، پیاده روی با شناخت و معرفت کافی، در حالی که نهایتاً به یک زیارت سیر تمام نمی‌شود و اکثرا زائران اربعین حسینی از دور و رو به حرم سیدالشهدا ندای «لبیک یا حسین» سر می‌دهند و باز می‌گردند، مطمئناً تأثیرات بسیاری را برای شرکت کنندگان و عموم جامعه مسلمان و شیعه خواهد داشت.
 
ویژگی کاروان‌های عهد آدینه، که آن را از دیگر کاروان‌ها متمایز می‌کند چیست؟
شروع کار عهد آدینه متفاوت بود و افراد گفتند خانم‌ها را نبرید، محدودیت سنی قرار دهید، کار سخت می‌شود، ما مخالفت کردیم، این راه را خاندان رسول لله (ص) رفتند و چه سختی‌هایی که متحمل شدند. در این پیاده روی باید خانم‌ها نیز بیایند و مردها در مقابل وظیفه مردانه‌شان را انجام بدهد، امنیت خانم‌ها را تامین کنند، وسایلشان را حمل کنند و…
 
امام خمینی (ره) هم در پاگیری انقلاب اسلامی ایران چنین کردند، هم مردها را به صحنه آوردند و هم زن‌ها را. خدمت امام رسیدند و گفتند آیا حضور پررنگ زن‌ها در راهپیمایی‌های خیابانی که ممکن است منجر به زخمی و هتک حرمت آن‌ها شود مسئله ای ندارد، ایشان فرمودند، اتفاقاً همین زن‌ها هستند که مردها را به خیابان می‌آورد.
 
توصیه شما به افرادی که تصمیم دارند در کاروان‌های اربعین عهد آدینه ثبت نام کنند؟
لازم است زائران محترم در نظر داشته باشند کاروان‌های خانوادگی اقتضائات خانوادگی ندارند و این توقع وجود نداشته باشد که محل استراحت جایی خانوادگی و مثلا در یک مسافرخانه باشد.
این زیارت و پیاده روی، یکی از مناسک زیارتی متداول نیست، این یک عملیات رزمی است، به نام عملیات اربعین. ما الان باید مانند رزمنده‌ها برویم و مردم نیز مانند دوران دفاع مقدس که رزمندگان را بدرقه می‌کردند، بسیار با شکوه زائران را بدرقه کنند.
 
 
بسیار خوب است که اگر افرادی با کودکان خود تشریف می‌آورند، کالسکه ای بیاورند تا در صورت خستگی کودک بتوانند به راحتی او را همراه خود ببرند، یا آوردن ویلچر به افراد مسن‌تر پیشنهاد می‌شود، تا اگر پیاده روی سخت شد برایشان، مقداری از راه را با ویلچر طی کنند و کلا مسافرین سختی‌هایشان را مدیریت کنند.
 
ما همچنین پیشنهاد داریم، سازمان‌هایی که توانایی و وسعشان بیشتر از ماست بیایند و برنامه را به دست بگیرند تا بتوانیم خدمات بهتری به زائران بدهیم.
 
از زیبایی‌ها و نکات جالب پیاده روی برای مخاطبان ما بگویید:
زیبایی‌های پیاده روی، همان ویژگی‌های جامعه مهدوی است. ایثار و همدلی، وجود امنیت روانی بالا. رخ ندادن فاجعه های بهداشتی در آن وضع بهداشتی، خود یک معجزه است که اطراف مسیر پر از زباله است و تراکم بسیار جمعیت، ظروفی که به خوبی شست‌وشو نمی‌شوند و … اما نه تنها یک فاجعه بهداشتی پیش نمی‌آید، بلکه از سطح معمولی نیز پایین‌تر است.
 
برخی از پیاده روی این‌گونه تعبیر می‌کنند که مانند بهشت است، هرچه بخواهی به بهترین شکل در اختیار شماست، حالا نهایتاً یک مقداری اگر صبر کنی جلوتر حتما به آن می‌رسی. خانواده بنده اصالتاً گیلانی هستند و می‌گویند آن ماهی‌هایی که ما در بین راه نجف و کربلا خوردیم تا به حال نخورده بودیم.
 
 
چه امکاناتی را کاروان‌های عهد آدینه برای پیاده روی اربعین در نظر گرفتند؟ برنامه های کاروان عهد آدینه در پیاده روی چیست؟
 
نگاه زوار این‌گونه نباشد که اسکان کاروان‌ها در هتل و حتی مسافرخانه است، کاروان‌های عهد آدینه محدودیتی برای ثبت نام ندارند ولی تاکید می‌کنیم که کار سخت است و این سختی را در نظر داشته باشند.
ما در کربلا و نجف با امکاناتی که از ایران به آنجا برده‌ایم، سعی داریم برای اسکان کاروان در این دو نقطه به صورت متمرکزتری نسبت به دیگر کاروان‌ها اقدام نماییم.
 
نحوه پذیرایی و استراحت افراد کاروان نیز مانند دیگر کاروان‌ها در موکب‌های موجود در مسیر خواهد بود.
همچنین برنامه های فرهنگی بسیاری برای زائران کاروان عهد آدینه و دیگر کاروان‌ها در نظر گرفته‌ایم که آقای پاشایی مسئول پیگیری‌ها و اجرای آن هستند.
 
در جلسات توجیهی نیز این‌ها را مطرح خواهیم کرد. هر هیئت خیمه‌هایی را با امکانات محدود خودش خواهد داشت.
 
حرف پایانی و مخلص کلام:
الحمدالله سال گذشته صدا و سیما پوشش خبری مناسبی برای این حماسه با شکوه داشت که نیاز است بیش از پیش ادامه پیدا نماید.
 
دشمن از این پیاده روی می‌ترسد، نزدیکی قلوب مؤمنین برای دشمن خطرناک است. کافی است این جمعیت بیست میلیونی مسیرش را به سمت اسرائیل کج کند، نه با سلاح حتی با دست خالی و سنگ، اسرائیل در یک چشم به هم زدن نابود خواهد شد. دشمن از همین می‌ترسد.
بی تردید پیاده روی اربعین نیز از علائم ظهور صغری و بستری برای ایجاد یک جامعه معنوی و مناسب برای ظهور امام عصر (ع) است.
 
بدرقه زائران این حماسه بزرگ نیز می‌تواند بر گسترش پیاده روی اربعین تأثیر مثبت بگذارد. بسیار خوب است که هیئات مذهبی و مردم عزیز برای بدرقه زائران کربلا که پیاده در اربعین به این مکان مقدس مشرف می‌شوند، برنامه ریزی کنند.
 
 
منبع: فرهنگ نیوز

 


شمع عشق بهترین هدیه برای یک دوست آموزش کوچک کردن شکم پس از زایمان بصورت تصویری و کامل

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا من را با عنوان وبلاگ وحید جنتی و آدرس http://vahidjam.lxb.ir/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک من در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.