اتحاد علیه ایران هسته ای: توافقنامه ژنو بمب هسته‌ای ایران را فقط یک ماه عقب انداخت
 
وبلاگ شخصی من
وبلاگ وحید جنتی

تحاد علیه ایران هسته ای: توافقنامه ژنو بمب هسته‌ای ایران را فقط یک ماه عقب انداخت

Posted: 29 Jan 2014 04:09 AM PST

گروه موسوم به “اتحاد علیه ایران هسته‌ای ” United Against Nuclear Iran -UANI” ادعا کرد که توافقنامه ژنو، توان ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را فقط یک ماه به تاخیر می‌اندازد.

این گروه که در نیویورک تشکیل شده است از فعال‌ترین لابی‌های صهیونیست‌ها در چند سال اخیر برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران است. این گروه با ارسال نامه پستی، نامه الکترونیکی (رایانامه)، تماس تلفنی به مراکز مختلف سیاسی و اقتصادی مختلف که با ایران مراوده دارند آنها را تهدید و ترغیب به قطع ارتباط با جمهوی اسلامی ایران می‌کند. 
گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای در گزارشی که اخیرا منتشر کرده، مدعی شده که تا پیش از امضای توافقنامه ژنو، زمان دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای (مدت زمان لازم برای غنی سازی مورد نیاز برای رسیدن به سوخت بمب هسته‌ای) یک ماه تا یک و نیم ماه برآورد می‌شد.
این گروه ادعا کرده که با اجرای کامل توافقنامه ژنو که مبنی بر تعلیق بخشی از فعالیت‌های هسته‌ای ایران و ترقیق اورانیوم غنی‌شده ۲۰ درصدی است، زمان بالقوه دستیابی ایران به بمب هسته‌ای فقط یک ماه به عقب می‌افتد. گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای اعلام کرده که این آمار را از موسسه علوم و امنیت بین‌الملل the Institute for Science and International Security (ISIS) استخراج کرده است.
 
 توافقنامه ژنو بمب هسته‌ای ایران را فقط یک ماه عقب انداخت // در حال ویرایش
نمودار زمان دستیابی ایران به بمب هسته‌ای، قبل و بعد از اجرای توافقنامه ژنو
گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای در گزارش خود اصرار دارد که توافقنامه ژنو، قدرت بالقوه بمب هسته‌ای ایران را بسیار ناچیز کاهش داده است.
در این گزارش ذکر شده که ذخایر اورانیوم ۵ درصد غنی‌شده ایران که طبق توافق ژنو ادامه تولید آن، مجاز است، طی ۶ ماه آینده ۴۰۰ کیلوگرم افزایش خواهد یافت. این ۴۰۰ کیلوگرم از رقیق‌سازی ۱۰۰ کیلوگرم اورانیوم ۲۰ درصد استحصال خواهد شد.
 گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای ادعا کرده که ایران با تداوم فعالیت رآکتور آب سنگین اراک، راه جایگزین برای دستیابی به سلاح هسته‌ای را هنوز دارد. این گروه همچنین تداوم فعالیت‌های تحقیق و توسعه هسته‌ای ایران طبق توافق ژنو را نیز راهکاری برای دور زدن توافقنامه برای رسیدن به بمب هسته‌ای عنوان کرده است!
 گروه اتحاد علیه ایران هسته‌ای در ادامه گزارش خود، عدم توقف آزمایش موشک‌های بالستیک دوربرد ایران را نشانه تداوم برنامه ایران برای دستیابی به بمب هسته‌ای خوانده است.
این گروه اعلام کرده که در سایت اینترنتی خود، میزان پیروی ایران از مفاد توافقنامه ژنو و همچنین روند تعلیق تحریم‌ها را پیگیری خواهد کرد. 
گزارش این لابی فعال یهود نشان می‌دهد که تصمیم‌گیران اصلی آمریکا، تا برچیده شدن تجهیزات هسته‌ای ایران، کوتاه نخواهند آمد. و این همان هدفی است که اوباما با به کار بردن عبارت «برچیدن پیچ و مهره‌های برنامه هسته‌ای ایران» به آن اذعان کرد.
این گروه در گزارشی دیگر بازگردان ۴٫۲ میلیارد دلار از بدهی‌های ایالات متحده به ایران را بسیار خطرناک ارزیابی کرده است:
توافقنامه ژنو بمب هسته‌ای ایران را فقط یک ماه عقب انداخت // در حال ویرایش
  
منبع : مشرق

 


شمع عشق بهترین هدیه برای یک دوست آموزش کوچک کردن شکم پس از زایمان بصورت تصویری و کامل

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا من را با عنوان وبلاگ وحید جنتی و آدرس http://vahidjam.lxb.ir/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک من در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.