وبلاگ شخصی من
وبلاگ وحید جنتی

حکمت تشیّع ایرانیان

Posted: 07 Feb 2014 04:12 AM PST

مناظره دانشمند زرتشتی و دانشمند شیعی

با این‌که اسلام در عصر خلافت خلیفه دوّم عمر، وارد ایران گردید، پس چرا اکثریّت قریب به اتّفاق مردم ایران، شیعه هستند؟ تاریخ تشیّع در ایران نشان می‌دهد که ایرانیان از قرن اوّل تا حدود قرن هفتم، به تدریج مرحله به مرحله، به تشیّع گرویده‌اند، و این گرایش، در هر مرحله عمیق و چشمگیر بوده است، اکنون به این مناظره دو دانشمند در رابطه با رازهای تشیّع ایرانیان توجّه کنید:

دانشمند زرتشتی: به نظر من مهمترین عامل گرایش ایرانیان به تشیّع، چهار چیز بوده است:
۱٫ ایرانیان به خاطر سابقه و عادت به حکومت سلطنتی و موروثی، امامت موروثی را پذیرفته‌اند.
۲٫ ایرانیان از قدیم، سلطنت را حق آسمانی و موهبت الهی می‌دانستند و چنین عقیده‌ای با مذهب تشیّع هماهنگ و هم‌سو است.
۳٫ ازدواج امام حسین ـ علیه السّلام ـ با شهربانو، دختر یزدگرد سوّم، آخرین شاه ساسانی، باعث تشیّع ایرانیان گردیده است.
۴٫ واکنش روح ایرانی در برابر اعراب، تشیّع بود، تا زیر پوشش آن برنامه زرتشتی‌گری را ادامه دهند، بنابراین تشیّع ساخته افکار ایرانیان است.[۱]

دانشمند مسلمان: هیچ یک از امور چهارگانه فوق،‌ علّت و راز تشیع ایرانیان نیست. زیرا سنگ نخست و زیرین تشیع در زمان پیامبر اسلام ـ صلی اللّه علیه و آله و سلّم ـ بنا شد، و پس از رحلت پیامبر ـ صلی اللّه علیه و آله و سلّم ـ در میان بنی‌هاشم و افرادی مانند سلمان، ابوذر، مقداد و عمّار، دنبال شد، بنابراین، عامل بیرون از مرز ایران داشت. و تاریخ شاهان ساسانی با مردم ایران، و هرج‌و‌مرج و بی‌عدالتی‌های آن روز، نشان می‌دهد که روح ایرانی، از سلطنت موروثی بیزار شده بود، و تشنه یک آئین سازنده و طرفدار عدالت و جامع بود تا آنان را از زیر یوغ طاغوتها نجات دهد. و ازدواج امام حسین ـ علیه السّلام ـ با شهربانو، احتمالاً در گرایش اندکی از ایرانیان به تشیّع، اندک اثری داشت، ولی عامل اصلی و راز حقیقی نبود.

دانشمند زرتشتی: اگر امور چهارگانه فوق، علل گرایش ایرانیان به تشیّع نبود، پس چه عواملی می‌توانست چنین گرایش وسیع و عمیقی را در ایرانیان، به سوی تشیع به وجود آورد؟

دانشمند مسلمان: این رشته سر دراز دارد، به طور خلاصه می‌توان مراحل یازده‌گانه زیر را، ریشه‌های اصلی تحکیم و گسترش تشیّع در ایران دانست:
۱٫ مرحله اسلام‌گرائی ایرانیان در نیمه نخست قرن اوّل ـ چرا که آنها از حکومت ستمشاهی شاهان ساسانی به ستوه آمده بودند، و تشنه آئین آزادی‌‌بخش و عدالت‌خواه بودند. نقش سلمان در این مرحله،نقش اساسی بود که مدائن (پایتخت سابق شاهان ساسانی ایران) را مرکز نشر وتبلیغ اسلام، و پایگاه تشیّع قرار داده بود، سلمان برای معرّفی اسلام، امام علی ـ علیه السّلام ـ را برگزید تا محمّد ـ صلی اللّه علیه و آله و سلّم ـ را گم نکند، و ایرانیان سلمان را برای شناخت اسلام برگزیدند تا علی ـ علیه السّلام ـ و محمّد ـ صلی اللّه علیه و آله و سلّم ـ را گم نکنند.
۲٫ امامت پربار امام علی ـ علیه السّلام ـ در کوفه که مرکز رفت‌و‌آمد ایرانیان بود، و عدالت و محبّت‌های پرجذبه آن حضرت، و مبارزات او با تبعیضات نژادی، عامل مهم دیگری بود که ایرانیان را به سوی تشیّع علوی که همان اسلام ناب بود، جذب نماید.
۳٫ نهضت امام حسین ـ علیه السّلام ـ و پیامدهای آن، مرحله دیگری بود که ایرانیان، حکومتهای فاسد بنی‌امیّه، و عاملین تأسیس این حکومتهای جور را بشناسند و از آنها متنفّر شده و به سوی علویان و اهل‌بیت پیامبر ـ صلی اللّه علیه و آله و سلّم ـ متوجّه شوند، حادثه خونبار کربلا، جرقّه نوری بود که دلهای آماده را به سوی حق، و آئین خاندان رسالت، که همان تشیّع بود، سوق می‌داد.
۴٫ جنبش عظیم فرهنگی امام صادق ـ علیه السّلام ـ و تشکیل حوزه علمیّه چهارهزار نفری که هر کدام از آنها مبلّغی ورزیده برای تشیّع بودند، مرحله دیگری برای پاشیدن بذر تشیّع در دلهای ایرانیان و … بود، با توجه به این‌که کوفه نزدیک مدائن بود و بصره در مرز ایران قرار داشت و بسیاری از شاگردان امام صادق ـ علیه السّلام ـ از اهالی کوفه و اطراف آن بودند، و در مسجد اعظم کوفه به انتقال فکر و فرهنگ و فقه تشیّع اشتغال داشتند.
۵٫ قم پایگاهی نیرومند برای مهاجران شیعه از عراق به مرکز ایران شده بود، و همین نقش مؤثّری در تحکیم و گسترش تشیّع در ایران داشت.
۶٫ حرکت پربار حضرت رضا ـ علیه السّلام ـ از مدینه به خراسان و نهضت فرهنگی او، با توجّه به تشیّع مأمون (هفتمین خلیفه عبّاسی) و آزادی امام رضا ـ علیه السّلام ـ برای بحث و مناظره با علمای بزرگ اهل تسنّن، مرحله دیگری برای جذب ایرانیان به تشیّع بود، با توجّه به این‌که: در نیشابور وقتی که امام رضا ـ علیه السّلام ـ اساس اسلام را در حدیث «سِلْسِلَهُ الذَّهَب» (که شامل توحید و امامت امامان اهل‌بیت ـ علیه السّلام ـ ) بود بیان کرد، بیست‌هزاز نفر و به روایتی ۲۴هزار نفر سخن امام رضا ـ علیهم السّلام ـ را نوشتند.[۲] و با توجّه به این‌که در آن عصر، افراد باسواد که بتوانند بنویسند، کمتر از افراد بی‌سواد بودند وقتی که تنها نویسندگان آنها به ۲۴هزار نفر برسند، قطعاً تعداد مردم عادی آن‌ها، چندین برابر خواهند بود.
۷٫ سرازیر شدن امام‌زادگان و بستگان خاندان رسالت، و شاگردان آنها به عشق دیدار امام رضا ـ علیه السّلام ـ از حجاز به ایران، و پخش آنها در نقاط مختلف ایران، و تماس آنها با مردم، مرحله دیگری در تحکیم و گسترش تشیّع در ایران بود.
۸٫ وجود علمای بزرگ شیعه ایرانی، مانند: شیخ کُلَینی، شیخ طوسی، شیخ صدوق، شیخ مفید و … که هر کدام استوانه‌ای نیرومند و متنفّذ برای اسلام و تشیّع بودند، نیز مرحله‌ای پربار برای گرایش ایرانیان به تشیّع و گسترش مذهب جعفری بود. تشکیل حوزه علمیّه بیش از هزار رساله نجف اشرف، و آثار درخشان آن قرن به قرن، و تشکیل حوزه‌های دیگر توسّط علمای بزرگ و مراجع سترگ شیعه در قرون متمادی، هر کدام نقش مهمی در تحکیم و گسترش تشیّع داشت.
۹٫ فرمانروایی آل‌بویه (دیالمه) که شیعه بودند، در قرن ۴ و ۵ نیز نقش مهم سیاسی و عقیدتی درتشیید مبانی تشیّع داشت، و امکانات آنها در این راستا، بسیار مفید و اثر‌بخش بود.
۱۰٫ تشیّع سلطان خدابنده توسّط علاّمه حلّی در اوائل قرن هشتم،و رسمیّت یافتن مذهب جعفری در ایران، در همین عصر، گام وسیع و عمیقی در تثبیت و استواری و گسترش تشیّع در ایران بود. و حوزه علمیّه علاّمه حلّی (ره) در این عصر، و تألیفات بسیار و تبلیغات وسیع او را که اثر به سزائی در تحکیم و گسترش فکر شیعی داشت، هرگز نمی‌توان نادیده انگاشت.
۱۱٫ ظهور دولت صفویّه در قرن دهم و یازدهم، و نقش پادشاهان صفوی، تحت راهنمائی و پوشش علمای بزرگ و برجسته‌ای مانند: علاّمه مجلّسی، شیخ بهائی، میرداماد و … نیز نقطه عطفی در تاریخ تشیّع و گسترش و تحکیم آن در در ایران بود. این عوامل هر کدام، عاملی نیرومند و اهرمی قوی بودند که اساس تشیّع را در ایران پی‌ریزی کرده و سراسر ایران را تحت پوشش نیرومند این اساس قرار دهند.[۳]

دانشمند زرتشتی: آیا عامل بیرونی، سبب تشیّع ایرانیان گردید یا عامل درونی؟ یا هر دو.

دانشمند مسلمان: باید گفت هر دو، زیرا از یک سو روح ایرانی، خواهان عدالت، پاکی، صداقت، ایثار و فضائل اخلاقی دیگر بود و از غارت و چپاول و استثمار شاهان طاغوتی و هوسباز به ستوه آمده بود، بنابراین عامل درونی در ایرانیان وجود داشت، از سوی دیگر عامل بیرونی یعنی یک آئین قوی و غنی و پرمایه با رهبرانی معصوم و عادل و وارسته، که تنها در تشیّع دیده می‌شد، ایرانیان را به مذهب جعفری، جذب نمود. ایرانیان چهره یک آئین کامل و نجات‌بخش را در سیمای ملکوتی امام علی ـ علیه السّلام ـ و اولاد پاک او می‌دیدند، و از مخالفان آنها ضدّ چنین آئینی را مشاهده می‌کردند. و در برابر آنها دو راه وجود داشت، آنها راه خاندان رسالت ـ علیهم السّلام ـ را که راه اسلام حقیقی است برگزیدند، دلهای آنها همچون زمین‌های آماده و بذرپروری بود، که بذر اسلام و تشیّع در آنها پاشیده شد و به زودی رشد و نمو کرده و به محصول نشست، بنابراین عامل درونی و بیرونی دست به دست هم داده و تولّد و تحولّی تازه و الهی در ایرانیان به وجود آورد، و آنها بهترین راه اسلام یعنی تشیّع را برگزیدند و عالی‌ترین بهره را از اسلام گرفتند، برهمین اساس است که پیامبر ـ صلی اللّه علیه و آله و سلّم ـ در پرتو علم غیب از این واقعه خبر داد و فرمود: «اَسْعَدُ الْعَجَمِ بِالاسْلامِ اَهْلُ فارْسٍ[۴]: «سعادتمندترین انسانهای غیر عرب در رابطه با‌ (پذیرش) اسلام، ایرانیان هستند» و نیز فرمود: « اَعْظَمُ النّاسِ نَصِیباً فِی اِلاسْلامِ اَهُلُ فا‌ْْ‍ْرْسٍ:[۵] «در میان مسلمانان، بیشترین بهره از اسلام، نصیب مردم ایران شد».

[۱] . این مطلب را دو دسته، عنوان می‌کنند: ۱٫ سنّیان متعصّب، که می‌خواهند شیعه را یک گروه سیاسی ایرانی معرّفی کنند. ۲٫ ناسیونالیستهای ایرانی که می‌پندارند: ایرانیان توانستند آئین کهن خود را، زیر پوشش تشیّع، حفظ کنند.
[۲] . اعیان الشیعه، ط جدید، ج۲، ص ۱۸٫
[۳] . شرح این مطالب را در کتاب «ایرانیان مسلمان در صدر اسلام و سیر تشیّع در ایران»، نوشته نگارنده بخوانید.
[۴] . کنز العمال، حدیث ۳۴۱۲۵٫
[۵] . همان، حدیث ۳۴۱۲۶٫

 

محمد محمدی اشتهاردی-یکصد و یک مناظره ص ۴۲۳

 

منبع : اندیشه قم

ایران و آمریکا در گام نهایی به دنبال چه هستند؟

Posted: 07 Feb 2014 03:27 AM PST

ظریف و جان کری مذاکرات هسته ای برای رسیدن به «گام نهایی» یا «جامع» درباره پرونده هسته ای ایران را کلید زدند.

کری و ظریف روز یکشنبه هفته جاری در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ برای بحث درباره دور بعدی مذاکرات بین ایران و ۱+۵  که قرار است روز ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن ماه) با هدف رسیدن به توافق نهایی درباره برنامه هسته‌ای ایران برگزار شود، با یکدیگر دیدار کردند.

«جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با تایید این خبر هدف اصلی برگزای چنین دیداری را مذاکرات جامع درباره توافق هسته‌ای عنوان کرد .

مذاکرات جامع موضوعی است که اولین بار به صورت رسمی در توافقنامه ژنو به آن اشاره شده است.

مذاکرات جامع در واقع مکمل توافقنامه ژنو به حساب می آید که الگوگیری از شیوه گام به گام است. شیوه ای که مبتنی بر اقدام متقابل و همزمان از سوی ایران و ۱+۵ تدوین شده بود و دو سال پیش از سوی وزیر امور خارجه روسیه مطرح شد.

بعد از روی کار آمدن دولت روحانی این شیوه نیز با تعریف سه مرحله ادامه پیدا کرد.

مرحله اول که مربوط به یک توافق مقدماتی یا به عبارتیfreeze for freeze  بود و نتیجه آن در قالب توافقنامه ژنو منتشر شد.

مرحله دوم مذاکرات مقدماتی برای دستیابی به گام نهایی است.

و مرحله سوم مذاکراتی برای تعریف گام نهایی در چارچوبی که در توافقنامه ژنو به آن اشاره شده است.

 

گام نهایی مرحله ای است که پس از آن با موضوع هسته ای ایران همانند دیگر کشورهای عضو ان پی تی برخورد می شود یا به عبارتی دیگر پس از این مرحله، پرونده هسته ای ایران شکل عادی به خود می گیرد.

۱۰ ویژگی گام نهایی

بر اساس توافقنامه ژنو گام نهایی دارای ویژگی های زیر است:

۱)ظرف مدت کمتر از یک سال پس از پذیرش توافقنامه ژنو، کار مذاکرات آن را به اتمام می رسد و اجرای مفاد آن آغاز می شود.

۲) دارای بازه زمانی بلند مدت است. (برخی از منایع، از تلاش غرب برای تحمیل بازه ۲۰ ساله به ایران خبر می دهند.)

۳)درآن حقوق و تکالیف اعضای معاهده ان‌پی‌تی و توافقنامه‌های پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مشخص می شود.

۴) تمام تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، چند جانبه و ملی وضع شده علیه فعالیت‌های هسته‌ای، و نیز تحریم‌های مربوط به روابط تجاری، تکنولوژی، امور مالی و انرژی، بر اساس یک برنامه زمانی مورد توافق دو طرف برچیده می شود.

۵) در گام نهایی یک برنامه غنی سازی مورد توافق دو طرف با در نظر گرفتن معیار‌های منطبق بر نیازمندی‌های عملی و نیز اعمال محدودیت بر گستره و سطح فعالیت‌های غنی سازی، ظرفیت آن، محل انجام آن و ذخایر اورانیوم غنی شده، برای مدت زمان مورد توافق در نظر گرفته می شود.

۶) در گام نهایی مسائلی که از آن به عنوان نگرانی های ۱+۵ خوانده می شود مربوط به راکتور اراک به صورت کامل برطرف می شود که بر اساس آن هیچگونه بازفرآوری انجام نخواهد شد و تأسیساتی که قادر به انجام بازفراوری باشد، ایجاد نمی‌گردد.

۷) در این گام اقدامات مورد توافق ایران و ۱+۵ درباره شفاف سازی و تقویت و افزایش نظارت‌ها به صورت کامل اجرا می شود.

۸) پروتکل الحاقی، که نیازمند ایفای نقش رئیس جمهور و مجلس در ایران است تصویب و اجرا می شود.

۹)فعالیت های تحقیق و توسعه با توافق طرفین ادامه پیدا می کند.

۱۰) در خصوص گام نهایی و هر یک از گامهای میانی، این اصل اساسی که «تا در مورد همه چیز توافق نشود، در خصوص هیچ چیزی توافق حاصل نشده است» اعمال می شود.

در پی اجرای موفقیت‌آمیز گام نهایی (یعنی بعد از یک پروسه ۱۰ الی ۲۰ ساله) با برنامه هسته‌ای ایران نیز همانند برنامه‌های غیر تسلیحاتی هسته‌ای دیگر کشورهای عضو ان‌پی‌تی برخورد خواهد شد.

ایران در مذاکرات گام نهایی به دنبال چیست؟

گام نهایی هر چند دارای چارچوب اولیه مورد توافق است اما به کارگیری برخی تعابیر کلی و تفسیر پذیر در بیان این ویژگی ها سبب شده اظهارات متفاوتی از سوی مقامات ایرانی و ۱+۵ درباره موضوع هسته ای ایران پس از اجرای گام نهایی عنوان شود.

در همین راستا رئیس جمهور آمریکا و برخی دیگر از مقامات این کشور بیان داشته اند در نتیجه مذاکرات هسته ای ایران تاسیسات مربوط به غنی سازی ایران برچیده می شود، اما طرف ایرانی تاکید دارد که این برچیده شدن تاسیسات هسته ای خلاف واقع و غیر واقعی است.

با این حال بر اساس اظهارات و بیانیه های رسمی منتشر شده از سوی مقامات ایرانی و آمریکایی می توان حدود انتظارات آمریکا و ایران را درباره نتیجه مذاکرات مربوط به گام نهایی ترسیم کرد.

۱)بر اساس اظهارات منتشر شده در رسانه ها دیپلمات های ایرانی به دنبال آن هستند که به برنامه غنی سازی ایران در گام نهایی و پس از آن احترام گذاشته شود.

۲) غنی سازی در ایران باید براساس نیاز‌ها صورت گیرد، تیم مذاکره کننده هسته ای به دنبال آن است که تعریف نیاز از سوی ایران  باشد.

۳)تحریم ها از سوی غربی ها دیگر اعمال نشود و به طور کامل برداشته شود.

۴)در عین حال شرایط را به گونه ای ایجاد کرد تا طرف غربی مطمئن شود که ایران به دنبال سلاح هسته ای نیست.

۵) در گام نهایی پروتکل الحاقی تصویب خواهد شد (بر اساس اظهارات عراقچی در برنامه گفتگوی ویژه خبری)

۶) غیر از غنی سازی ۲۰ درصد هیچ چیز دیگری از جمله تاسیسات اراک متوقف نخواهد شد.

۷) ایران این آمادگی را دارد که فراتر از پروتکل الحاقی اجازه بازدید از تاسیسات هسته ای را بدهد

۸)ایران این آمادگی را دارد که در گام نهایی و بعد از آن غنی سازی اورانیوم را به زیر ۵ دردصد یعنی غنی سازی ۳٫۵ درصد متوقف کند( اظهارات تخت روانچی و موسویان)

 

 

برنامه آمریکا در مذاکرات نهایی

هر چند دیپلمات های ایرانی پیش از شروع مذاکرات و بدون هیچ گونه پافشاری و اصرار از طرف مقابل با کف خواسته های خود وارد مذاکرات خواهند شد ولی در مقابل مقامات آمریکایی به صورت شفاف و صریح توقعات خود از ایران را برای به نتیجه رسیدن مذاکرات نهایی اعلام کردند.

تا کنون بارها از سوی مقامات ایرانی تاسیسات هسته ای اراک و حق غنی سازی به عنوان دو خط قرمز اصلی ایران در مذاکرات هسته ای عنوان شده است. اما طرف مقابل دقیقا هدف گذاری خود در مذاکرات را بر روی این دو موضوع متمرکز کرده است.

با این حال بررسی بیانیه های رسمی و اظهارات مقامات آمریکایی می تواند درخواست های طرف ۱+۵ به ویژه آمریکا را برای مذاکرات گام نهایی به شکل شفاف تری ترسیم کرد.

بر این اساس کشورهای مقابل در گام نهایی و بعد از آن به دنبال تثبیت موارد زیر هستند:

۱) تعطیلی غنی سازی در ایران و یا ایجاد محدودیت های سنگین برای غنی سازی حداقلی در ایران

۲) تعطیلی دائم فردو

۳) تعطیلی کامل پروژه آب سنگین در اراک 

۴)ایران باید در گام نهایی قطعنامه های شورای امنیت را مورد توجه قرار دهد  و ملاحظات شورای امنیت را به یک نتیجه رضایتبخش برساند.

۵) ایران در گام نهایی اقدامات توافق شده در خصوص شفاف سازی  و نظارت های تشدید شده را به عمل آورد.

۶) مذاکره بر سر موشک های بالستیک

۷) مذاکره در موضوعات حقوق بشر

 

 

منبع : رجانیوز

مردان چشم‌چران و زنان کولی‌سینمای ایران

Posted: 06 Feb 2014 12:20 PM PST

هنرمند باید آیینگی بداند. یعنی توان نمایش آنچه را در جامعه به وقوع می‌پیوند، داشته باشد. فرق است بین واقعیت جامعه و حقیقت آن. فرق است بین دیدن همه چیز با هم و دیدن بخشی از آن. و هر آنچه در قاب تصویر قرار گرفت از ماهیت خودش خارج می‌شود تبدیل می‌شود به نماد. با این مقدمه یک سوال دارم: مرد و زن این جامعه در سینما چگونه نمایش داده شده است؟

هر چه نگاه می‌کنیم مرد و زن جامعه را در سینما که نمی‌بینیم هیچ، مدام توهین‌های رنگ و وارنگ را شاهدیم که از چپ و راست نصیب مردم می کنند و کسی صدایش در نمی آید. خودتان بشمارید ببینید چند مرد در فیلم‌های جشنواره امسال راه ارتزاق‌شان از  چشمانشان بوده؟ و چند زن به قول فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» کولی (هرزه) بوده اند؟ از بیست فیلم چهار روز اول، یازده فیلم نمایش اینگونه از مرد و زن جامعه داشته است. بیش از نیمی از فیلم‌ها. حالا چرا صدای کسی در نیامده است؟ یعنی بیش از نیمی از جامعه، یعنی از هر دو برادر یکی، از هر دو خواهر یکی، یعنی …

کارگردان و نویسنده فضایی را می‌سازد که در آن زندگی می کند و برایش ملموس تر است. جامعه ای را نمایش می دهد که بیشتر در آن زندگی کرده است و حسش کرده است. اتفاقات اطرافش را نگاه می کند و برای آن داستان می نویسد و فیلمش را می سازد. کارگردان ها و نویسنده های ما در کدام جامعه زندگی می کنند که این همه مردان چشم چران و زنان کولی‌اش زیاد است؟ آنقدر زیاد که در بیش از نیمی از آثارشان آن ها را نشان می دهند؟ واقعاً جامعه ما اینگونه است؟ چرا هر وقت دوربین شان را به پایین شهر می برند زنانی را می بینیم که از روی نداری و فقر تنها سرمایه شان بدنشان است که به تجارت گذاشته اند؟ چرا هر مرد پول دار و حاجی بازاری که نشان داده می شود، شلوارش شل است و شهوتی سیر نشدنی دارد؟ چرا جوان جامعه مدام دنبال مخ زدن است. فرقی ندارد دختر یا پسر. هر دو یک جورند. هر دو دنبال دیگری. امسال که فاجعه بیش تر شده است. پسران از سن بلوغ وارد این بازی شده اند. پسر بچه های ۱۳ ساله که رابطه بین نسلی دارند. با زن همسایه دل و قلوه رد و بدل می کنند و مدام کارشان دید زدن آن ها است و همچنین دختر بچه هایی که با عشوه صحبت می کنند و دل ربایی می کنند.

آقایان و خانوم های کارگردان لطفا کمتر به مردم توهین کنید. مردمی که هر وقت شما از آن ها صحبت می کنید آن ها را پاک ترین و بهترین مردم می نامید و هر وقت به تصویر می کشید کثیف ترین آدم ها. حسابتان را با خودتان صاف کنید. یک دوری در جامعه بزنید و مردم را ببینید، نه در محل زندگی تان و در بین دوستان و آشنایانتان. اول خوب ببینید بعد دوربین به دست بشوید. لطفا کمی چشمانتان را تمیز کنید، پاک ببینید. بدون گرد و غبار. بدون بغض و کینه. بدون غرض و مرض. لطفاً!

 منبع: فارس

طرح جدید سناتورهای آمریکایی برای به جریان انداختن دوباره تحریم‌های ضدایرانی

Posted: 06 Feb 2014 08:07 AM PST

روزنامه انگلیسی «دیلی‌بیست» از طرح جدید سناتورهای جمهوری‌خواه آمریکایی برای اعمال فشار بر هری رید، رهبر حزب اکثریت سنا برای وضع تحریم‌های ضد ایرانی خبر داد.

بر اساس این گزارش، جمهوری‌خواهان آمریکایی قصد دارند از هر حربه‌ای برای فشار بر هری رید استفاده کنند تا لایحه تحریم‌های ایران که دولت اوباما به شدت با آن مخالفت کرده در صحن مجلس سنا به جریان بیفتد.

کاخ سفید موفق شد اکثر دموکرات‌های سنا را از تصویب لایحه «ایران عاری از سلاح‌های هسته‌ای» منصرف کند. این لایحه در حال حاضر ۵۹ نفر حامی دارد که ۱۳ نفر از آنها را دموکرات‌ها تشکیل می‌دهند. هری رید به جریان افتادن دوباره این لایحه را تا زمان مشخص شدن نتایج مذاکرات هسته‌ای بین ایران و ۱+۵ معوق کرده است.

اما جمهوری‌خواهان قرار است امروز، پنجشنبه در برابر اقدام هری رید قد علم کنند. طبق گزارش دیلی‌بیست، آنها بار دیگر این لایحه را به جریان می‌اندازند و از سناتور رید می‌خواهند تا علناً با آن مخالفت کند. این اقدام، به زعم آنها باعث وارد آمدن فشار افکار عمومی بر رهبر حزب اکثریت سنا و دموکرات‌هایی خواهد شد که تلاش کرده‌اند در جدال‌های چند وقت اخیر خود را بی‌طرف نشان دهند.

۴۲ سناتور جمهوری‌خواه سنا در نامه‌ای به حزب اکثریت سنا که نسخه‌ای از آن در اختیار دیلی‌بیست قرار گرفته تصریح کرده‌اند: «اکنون ما بر سر دو راهی قرار گرفته‌ایم. آیا سنا اجازه خواهد داد ایران زیرساخت‌های هسته‌ای غیرقانونی‌اش را حفظ، اقتصاد متزلزلش را بازسازی و درنهایت اقدام به ساخت بمب هسته‌ای کند؟»

در ادامه این نامه آمده است: «پاسخ به این پرسش بر اساس این تعیین خواهد شد که آیا شما اجازه خواهید داد درباره لایحه ایران عاری از سلاح هسته‌ای که بیش از نیمی از اعضای سنا با آن موافقند، رأی‌گیری به عمل آید یا خیر؟»

در این نامه از سناتور رید خواسته شده به این لایحه در خلال دوران کاری فعلی سنا، یعنی قبل از تعطیلی بعدی این نهاد اجازه رأی‌گیری داده شود.

برخی از مقامات جمهوری‌خواه سنا گفته‌اند قصد دارند تا زمانی که به هدفشان مبنی بر رأی‌گیری از این لایحه برسند از تمامی ابزارهایی که در اختیار دارند استفاده کنند تا از به حاشیه رفتن آن خودداری کنند. از آنجا که قانون مذکور در حال حاضر در تقویم قانونگذاری سنا وجود دارد، هر یک از اعضای سنا می‌توانند آن را بار دیگر به جریان انداخته و دموکرات‌ها را به مخالفت علنی با آن وادار کنند.

اقدام دیگری که سناتورها می‌توانند انجام دهند این است که این لایحه را به عنوان متمم قانونی به لایحه‌های دیگری که تحت بررسی هستند، اضافه کنند.

در صورتی که هری رید این متمم‌های قانونی را رد کند سناتورها می‌توانند در صحن این مجلس تک به تک سخنرانی کنند و ضمن انتقاد از وی به خاطر نادیده گرفتن لایحه‌ای مورد حمایت ۵۹ نماینده، خواستار اعلام موضع دموکرات‌های بی‌طرف در این خصوص شوند.

یک سناتور ارشد جمهوری‌خواه گفته است: «این نامه هشداری نهایی به هری رید است که اگر دموکرات‌ها بخواهند این لایحه را رد کنند باید خودشان تبعات این فاجعه بین‌المللی را گردن بگیرند.»

 

منبع : فارس


شمع عشق بهترین هدیه برای یک دوست آموزش کوچک کردن شکم پس از زایمان بصورت تصویری و کامل

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا من را با عنوان وبلاگ وحید جنتی و آدرس http://vahidjam.lxb.ir/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک من در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.