وبلاگ شخصی من
وبلاگ وحید جنتی

انلود سخنرانی استاد رائفی پور با موضوع “عدالت، گمشده آخرالزمان”در دانشگاه علوم قضایی(۵اسفند۹۲)

Posted: 25 Feb 2014 04:24 AM PST

Akharozamanدانلود سخنرانی استاد رائفی پور با موضوع “عدالت، گمشده آخرالزمان”در دانشگاه علوم قضایی(۵اسفند۹۲)

دانلود صوت با لینک مستقیم و حجم ۳۳ مگابایت

*اللهم عجل لولیک الفرج*

روزهای تاریک اوکراین گرگ در لباس میش بازگشت

Posted: 24 Feb 2014 09:59 PM PST

مردم اوکراین در سال ۲۰۱۰ پس از اینکه دیدند دولت نارنجی «ویکتور یوشچنکو» نتوانست به وعده‌های خود جامه عمل بپوشاند، به «یانوکوویچ» رای دادند اما، هنوز دوران ۵ ساله ریاست جمهوری وی تمام نشده بود که نارنجی‌ها با حمایت سیا و دیگر سازمان‌های اطلاعاتی اروپا، کودتای نارنجی را تکرار و وی را سرنگون کردند.
در این بین نباید وادادگی «یانوکوویچ» در مقابل غرب را که به راحتی وی را فریفت فراموش کرد. پذیرفتن غرب به عنوان «میانجی»، اولین اشتباه «یانوکوویچ» بود.
شکست یانوکوویچ از زمانی آغاز شد که در امضای قرارداد آشتی ملی با نارنجی‌ها به آمریکا اعتماد کرد.

آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از جابه‌جایی قدرت در اوکراین ذوق‌زده شده‌‌اند اما ناظران سیاسی منطقه معتقدند که روزهای تاریک اوکراین تازه آغاز شده و آمریکای خونخوار در لباس میش دوباره وارد این کشور مهم شرق اروپا شده است.
طرفداران یانوکوویچ در چند شهر اوکراین با حضور در خیابان‌ها کودتای نارنجی‌‌ها را محکوم کرده‌اند. به دلیل نارضایتی مردم و احتمال درگیری‌های خیابانی خانم تیموشنکو از معترضان خواسته بود تا آرام شدن اوضاع سیاسی کشور میدان استقلال کیف را ترک نکنند.
ناظران سیاسی می‌گویند جنگ سرد میان آمریکا و روسیه بر سر اوکراین دوباره شروع شده است.

پس از شکست آمریکا در مذاکرات ژنو ۲ درباره بحران سوریه و جدایی خط مسکو و واشنگتن بر سر سوریه واشنگتن در اوکراین از روسیه انتقام گرفت و نارنجی‌ها را دوباره به قدرت رساند.
نارنجی‌هایی که با کمک سیا قدرت را قبضه کرده‌اند.
 مداخله سازمان‌های اطلاعاتی غرب در کودتای دوم نارنجی‌ها مسئله‌ای است که برخی سیاستمداران کارکشته آمریکایی نیز به آن اذعان کرده‌اند.
به گفته معاون وزیر خزانه‌داری دولت ریگان، سرنگونی دولت قانونی اوکراین، برنامه سیا و مراکز اطلاعاتی اروپا بود.

به گزارش «آسیا تریبیون»، «پل کریگ رابرتز»، مشاور و معاون وزیر خزانه‌داری دولت ریگان چند روز قبل از وقوع کودتا علیه «ویکتور یانوکوویچ»، رئیس‌جمهور اوکراین گفته بود، سازمان سیا، وزارت خارجه آمریکا و سازمان‌های غیردولتی اروپا از مدت‌ها قبل طرح و برنامه سرنگونی دولت اوکراین را ریخته بودند. به گفته این مقام سابق آمریکایی، نارنجی‌های اوکراین با دلارهای غرب و حمایت‌های اطلاعاتی آنها موفق شدند دولت قانونی این کشور مهم اروپایی را سرنگون کنند.

در ادامه این گزارش نیز به اظهارات ۱۳ دسامبر گذشته «ویکتوریا نولاند»، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و آسیا اشاره شد که در جریان یک کنفرانس بین‌المللی اقتصادی که در واشنگتن برگزار شده بود، به صراحت از کمک‌های مالی واشنگتن به مخالفان اوکراین خبر داد.

«نولاند» در جریان برگزاری این کنفرانس گفت: واشنگتن از سال ۱۹۹۱ یعنی استقلال اوکراین برای ایجاد نهادهای دموکراتیک در این کشور بالغ بر ۵ میلیارد دلار هزینه کرده و این حمایت‌ها باز هم در آینده ادامه خواهد داشت. اتحادیه اروپا نیز روز گذشته اعلام کرده آماده ارائه یک کمک ۲۰ میلیارد یورویی به اوکراین جدید است! به گزارش ایرنا، «المار بروک» رئیس کمیسیون امور خارجی پارلمان اروپا که در رأس یک هیئت ۱۲ نفری پارلمان اروپا و یک روز پس از کودتای نارنجی‌‌ها به کیف سفر کرده گفت: پس از تشکیل دولت جدید در اوکراین، ۲۰ میلیارد یورو به این کشور کمک مالی خواهد شد تا بدین ترتیب مانع از ورشکستگی اقتصادی آن شود. این در حالی است که به اعتقاد کارشناسان، اگر این کمک‌ها به دولت قانونی اوکراین هم می‌شد، چه بسا، شورش و کودتا در این کشور به وقوع نمی‌پیوست. دیروز رئیس‌جمهور موقت اوکراین هم گفت شورش از این پس در جهت همگرایی با غرب حرکت خواهد کرد!

روز شنبه ۲۲ فوریه سال جاری درست یک روز پس از امضای توافقنامه صلح بین نارنجی‌ها و دولت قانونی اوکراین که با میانجیگری غرب صورت گرفت، اپوزیسیون این کشور به کاخ ریاست جمهوری حمله کرده و کودتای رنگی دوم در این کشور را رقم زدند. در حال حاضر گفته می‌شود «ویکتور یانوکوویچ» رئیس‌جمهور برکنار شده اوکراین در شهر «خارکف»، جایی که طرفداران زیادی دارد حضور یافته و اعلام کرده همچنان رئیس‌جمهور است. انتشار خبرهایی از احتمال تجزیه اوکراین، در کنار تهدید نظامی روسیه باعث شده، برخلاف آنچه رسانه‌های غربی القا می‌کنند، تحولات اوکراین تمام شده تلقی نشود.

روز گذشته پایگاه خبری «مسکو تایمز» به نقل از یک مقام بلندپایه روس که نخواست نامش فاش شود نوشت، اگر اوکراین تجزیه، مسکو برای حفظ «کریمه» وارد جنگ می‌شود.
بر اساس این گزارش، این مقام روس طی مصاحبه با فایننشال تایمز گفته: «اگر اوکراین از هم بپاشد، جنگی در خواهد گرفت. آنها اول کریمه را  از دست خواهند داد، آن وقت ما وارد می‌شویم و مانند آنچه درباره گرجستان کردیم، از آنجا محافظت می‌کنیم.» گفتنی است ۶۰ درصد ساکنان منطقه کریمه اصالت روسی دارند و ناوگان دریایی روسیه نیز در این منطقه واقع شده است.

گفتنی است، روسیه از طریق اوکراین ۸۰ درصد از گاز مورد نیاز اروپا را به این قاره ترانزیت می‌کند. روس‌ها ۷۵ درصد نفت خام مورد نیاز اروپایی‌ها را هم از خاک این جمهوری مهم منتقل می‌کنند. از طرفی نزدیکی اوکراین به اروپا به معنی متمایل شدن بیشتر ناتو به سمت جمهوری‌های استقلال‌یافته از شوروی است و این مسئله قطعا خوشایند مسکو نیست.
از طرفی با توجه به اینکه «یانوکوویچ» انتظار دارد نارنجی‌ها به دنبال دستگیری و محاکمه وی باشند، به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها دست از مقاومت بردارد. بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد اوضاع فعلی اوکراین پایدار نخواهد بود، اظهارات خانم «تیموشنگو» در جمع اپوزیسیون اوکراین درباره اینکه مردم نباید تا زمان تشکیل دولت جدید به خانه‌هایشان بازگردند نیز  از همین مسئله نشأت می‌گیرد.

منبع: کیهان


شمع عشق بهترین هدیه برای یک دوست آموزش کوچک کردن شکم پس از زایمان بصورت تصویری و کامل

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا من را با عنوان وبلاگ وحید جنتی و آدرس http://vahidjam.lxb.ir/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک من در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.