معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین{بخش دوم}
 
وبلاگ شخصی من
وبلاگ وحید جنتی

معنای کیمیایی

گفته می شود “کیمیا هم فلسفه است و هم عملی که می‌خواهد به نهایت حکمت و جاودانگی برسد. این امر هم با تقویت کیمیا و تولید موادی که خواص غیر طبیعی دارند همراه است.”

هدف نهایی کیمیاگری دستیابی به امر بزرگ است که همان تبدیل فلزات پایه به طلاست، یا به عبارت دیگر تبدیل انسان به خدا. نقاشی مذکور توازن بین عناصر کیمیا که همان هوا، آتش، آب، و خاک هستند را به تصویر می کشد که به ترتیب در هرمس، ولکان، سرس، و پوزئیدون تبلور یافته‌اند. جورج واشنگتن نیز خود به طرز مشابهی به عنوان شخصیت کیمیاگری نشان داده شده است.
 

293668 571 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
“کیمیاگری” روی کلیسای نتردام پاریس
293669 821 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
جورج واشنگنتن در حال اشاره به یک کتاب

 
“در نمادشناسی کیمیاگری، تخت واشنگنتن جایگاه حکمت است. او قابل مقایسه با “کیمیاگر” کلیسای نتردام است. فالکانلی در کتاب “راز کلیساها” در مورد حکاکی کلیسای نتردام می گوید: کیمیاگری توسط زنی نشان داده شده است که سر در ابرها دارد. درحالیکه بر تخت نشسته گرزی در دست چپ خود دارد که نشانه ی قدرت پادشاهی است و در دست راست خود دو کتاب دارد، یکی باز (ظاهرگرایی) و دیگری بسته (باطن گرایی). بین زانوان او نردبان فلاسفه یا نردبان بهشت قرار دارد.
جورج واشنگتن نیز در این تصویر بالا در ابرهاست. به جای گرز او خنجری رو به پایین دارد و کتاب بازی را به ما نشان می دهد. اما این رازها چه هستند؟”  (ویلیام هنری “دروازه  آزادی.)

زیرزمین کنگره

293670 566 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین 

دقیقا زیر گنبد و در طبقه زیرین، زیرزمین ساختمان وجود دارد که در آن چهل ستون ساخته شده به سبک یونانی طبقه فوقانی را نگه میدارند. در مرکز این دایره از ستون‌ها، یک ستاره قطب‌نمای برنجی است که مرکز واقعی واشنگتن دی.سی است.
 

293671 308 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
همه آدرس های خیابان ها در واشنگتن دی سی در ارتباط با این ستاره داده می شوند.

بناهای دیگر مشهور ماسونی (مثل ساختمان قانونگذاری مانیتوبا و دیوان عالی اسرائیل) نیز زیرزمینی دارند که در آن ستون‌هایی در ردیفهای دایره‌ای با یک ستاره در مرکز وجود دارد و این ستاره هم دقیقا زیر گنبد قرار گرفته است. این ویژگی موجود در بناهای فراماسونی عصر جدید، از اهمیت بالایی برخوردار است.

مقبره واشنگتن

293672 349 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین 

در زیر زیرزمین مقبره جرج واشنگتن قرار دارد. البته جسد او البته به خاطر یک دعوای حقوقی در کوه ورنون است. البته بعضی معتقدند که قرار بوده مقبره خالی بماند، همانطور که مقبره مسیح خالی ماند. زیرا واشنگتن یک انسان نیست بلکه یک خداست!

اقلام متفرقه

امکان ندارد که همه ی ویژگیهای ارزشمند ساختمان کنگره را در یک مقاله آورد اما این چند عکس جالب را ببینید.

293673 975 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
مجسمه جرج واشنگتن

 
این مجسمه که واشنگتن را خشمگین و با سینه‌ای عریان (شبیه به زئوس در المپیا) نشان می‌دهد قرار بود در ساختمان به نمایش گذاشته شود اما درگیری‌هایی را بوجود آورد و باعث ناراحتی مردم در جامعه بسیار مسیحی و بسیار پیوریتن  آمریکای آن زمان شد. هیچ کس واقعا نمی‌دانست چرا آنها باید به یک واشنگتن لخت نگاه کنند. آن‌ها همچنین نمی‌فهمیدند چرا واشنگتن باید شبیه خدایان کفار نشان داده می شد. این مجسمه الان در اسمیتسونین است.

293674 405 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
یک مجسمه شرم‌آور دیگر که از انظار عموم جمع آوری شد

 
این مجسمه نیز توسط ” هوریشو گرینوف” خالق مجسمه قبلی واشنگتن-زئوس ساخته شد. در این مجسمه مرد سفیدپوست مقبولی نشان داده میشود که دارد یک بومی وحشی دیوانه را رام می کند. مرد سفیدپوست که هیکلی دوبرابر وی دارد به او می گوید: “هیس، مشکلی نیست، وحشی کوچولو، بدبختی تو تمام شد. تمدن بزرگ ما از تو به خوبی مراقبت خواهد کرد.” این اثر غیر تهاجمی(!) که به شایستگی ” نجات” نامیده شده است! مدتی در ساختمان مدور کنگره نگهداری شد. این مجسمه الان در انبار قرار گرفته است.

293675 695 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
پنجره اتاق عبادت

 
در سال ۱۹۵۵ در کنار ساختمان مدور اتاق عبادت قرار گرفت. در پنجره تصویر واشنگتن نشان داده شده است و بعصی نمادهای دیگری که ممکن است متوجه آن‌ها بشوید.

293676 742 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
آپوتئوسیس لینکولن

293677 641 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین

ساختمان قانون‌گذاری ایالت منیتوبا
ظاهر ساختمان قانونگذاری منیتوبا در کانادا بسیار با شکوه است، اما در واقع، حاوی برخی علائم رمزآلود ماسونی می‌باشد. در این ساختمان، اجزای متعدد هیکل سلیمان بازسازی شده است و نشان‌دهنده عمق نفوذ فلسفه هرمتیک  در دموکراسی‌های امروزی است. در ادامه گزارش، برخی از نشانه‌های رازآلود به کار رفته در این ساختمان معرفی می‌شود.
 293724 740 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین

در معماری آمریکای شمالی، عناصر گوتیک  بسیار به کار رفته است. به علاوه، در همه‌ شهرهای این منطقه، میزان طراحی‌های نئوکلاسیک و نیز سایر دوره‌های معماری به چشم می‌خورد. اما ساختمان‌های شهر وینیپگ بهترین مکان برای مشاهده نمونه‌های بی‌همتا از معماری‌های ماسونی است که در پس ظاهر ساده ساختمان‌ها پنهان شده‌اند.

تنها چند کیلومتر آن طرف‌تر از مرکز جغرافیایی آمریکای شمالی، ساختمان قانون‌گذاری ایالت مانیتوبا بنا شده است که در ساختمان آن سنگ‌های تیندال  به کار رفته و با فسیل‌های دریایی تزیین شده است. این ساختمان، ۳۰ جریب از اراضی برودوی  در حومه‌ی شهر وینینپگ را اشغال نموده است.

293725 913 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین 

منظره بیرونی این ساختمان، بسیار تماشایی است. مشاهده معماری داخلی آن نشان‌گر کاربرد هم‌زمان عناصر معماری مسیحی، یونانی، مصری، بابلی و یهودی است که به گونه‌ای رازآلود با سنت جادویی هرمتیک ترکیب شده است. پیش از این، ما به صورت مجزا به این ساختمان توجه نداشتیم، اما نورپردازی اطراف این ساختمان، نظر ما را به خود جلب نمود. نگاه کردن طولانی مدت به این بازی نور، باعث می‌شود که رنگ‌ها کم‌کم محو شود و فقط ارغوانی باقی بماند. این اثر به «توهم ارغوانی» مشهور است.

معماری این ساختمان، شهرت چندانی نداشت تا اینکه در سال ۲۰۰۶ نفوذ ماسون‌ها به کار گرفته شد تا رسانه‌ها در مورد این ساختمان مطالبی را بیان نمایند. گزارش‌های اختصاصی مفصلی  در رسانه‌های مستقل و دیگر رسانه‌ها تولید شد که به معرفی علائم شیطانی‌ای که در این ساختمان به کار رفته بود، می‌پراختند. البته آنها این علائم را بسیار خوش‌بینانه تفسیر می‌کردند و می‌گفتند که این علائم، نشان‌دهنده‌ی «جشن رستاخیز» است. واقعیت این است که این علائم، تماما در خدمت بیان قدرت هرمتیسیسم است.

293726 309 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
«پسر زرین». هرمس ، مهمترین اسطوره در میان اندیشمندان ماسونی است.
زیرا او به وجود آوردنده‌ی آیین تشریفات ورود به حلقه ماسونی قلمداد می‌گردد.
تقریبا تمام علائم ماسونی، به نوعی به هرمس باز می‌گردد.

 
معبد سلیمان – سه اتاق مقدس

جالب‌ترین جنبه‌ی ساختمان قانون‌گذاری منیتوبا، این است که این ساختمان شباهت بسیار زیادی به معبد سلیمان دارد. این مطلب را فرانک آلبو از دانشگاه وینیپگ اعلام کرده است. تحقیقات او نشان می‌دهد که در هنگام ساخت، وسواس و دقت زیادی به خرج داده شده تا این شباهت حفظ شود. 

گفته می‌شود معبد سلیمان اصلی، ۱۰ قرن پیش از میلاد مسیح ساخته شده و توسط بابلی‌ها در سال ۵۸۶ پیش از میلاد تخریب شد. معبد دوم، صدها سال بعد در همان مکان در اورشلیم که مقدس‌ترین شهر به شمار می‌رفت، ساخته شد. این معبد، مرکزی برای عبادت و محلی برای ملاقات یهودیان اورشلیم بود. نقشه معبد اصلی توسط حیرام ابیف  طراحی شده و به حضرت سلیمان ارائه گشت. از نظر تاریخی، معبد سلیمان، جایگاه رفیعی در اندیشه ماسونی دارد. سلسله‌مراتب معنوی و آیین نمایشی ورود به حلقه‌ی ماسونی، ریشه در تاریخچه بنای معبد سلیمان دارد.

پس از عبور از درب ساختمان قانون‌گذاری منیتوبا، وارد یک تالار کاملا مربع می‌شوید که هر ضلع آن، ۶۶٫۶ فوت است. به نظر آلبو، عدد ۶۶۶ به کتاب De Occulta Philosophia نوشته کورنلیوس آگریپا  باز می‌گردد. معمولا عدد ۶۶۶ را بنا بر کتاب مقدس، دجال (Beast) تفسیر شده و به شیطان مربوط می‌گردد، در حالی که چندین معنای دیگر نیز از این عدد قابل برداشت است. بیشترین چیزی که در مورد رابطه ۶۶۶ و ساختمان مجلس قانون‌گذاری توسط رسانه‌ها بیان می‌شود این است که این عدد به خورشید به عنوان سرچشمه زندگی اشاره دارد. اگر عدد یک را با ۳۶ جمع کنید و مدام ۳۷ را جمع بزنید، به عدد ۶۶۶ می‌رسید. ۳۶، تعداد اجرام آسمانی منظومه شمسی است که دور خورشید می‌گردند.
به تالار ورودی بازگردیم. در ابتدای تالار، دو مجسمه گاومیش آمریکایی مشاهده می‌شود که با تمام جزئیات خود ساخته شده‌اند. در قدیم، اعتقاد بر این بود که گاو نر قدرت دور کردن شیاطین را دارد و بنابراین در معابد کهن از قدرت جادویی  این حیوان استفاده می‌شد.

 

293727 303 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
دو گاومیش آمریکایی و ۳ تا ۱۳ پله.
(عدد ۱۳ یک عدد مقدس ماسونی است)

293728 160 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
  با عبور از دو ستون فرماسونری، وارد معبد سلیمان می‌شویم

 
درست در میان این دو گاو، پلکانی مشاهده می‌شود که شامل سه ۱۳ پله است و با سنگ مرمر ونیزی ساخته شده است. با بالا رفتن از پله‌ها، وارد اتاقی می‌شوید که دقیقا زیر مجسمه پسر زرین است . سقف این اتاق یک گنبد دایره‌ای با چرخ هندسی است که با قطعات کوچک سنگ مرمر احاطه شده است. در زیر گنبد، یک ستاره‌ی ۸ پر قرار دارد و به همین دلیل این اتاق به برکه ستاره سیاه معروف است. این ستاره در بابل، نشانه رب النوع ایشتار بود و در این ساختمان، درست زیر مجسمه هرمس قرار گرفته است.


شمع عشق بهترین هدیه برای یک دوست آموزش کوچک کردن شکم پس از زایمان بصورت تصویری و کامل

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا من را با عنوان وبلاگ وحید جنتی و آدرس http://vahidjam.lxb.ir/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک من در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.