معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین{بخش سوم}
 
وبلاگ شخصی من
وبلاگ وحید جنتی
293729 427 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
اتاق گنبد داری که درست زیر مجسمه پسر زرین قرار دارد

 
 
اگر کسی زیر گنبد بایستد و رو به بالا صحبت نماید،به شکل شگفت‌انگیزی صدایش تغییر می‌کند. این نقطه از ساختمان، شبیه اتاق قربانی طراحی شده است. خدایان جهان زیرین، از نیروی قربانی بهره می‌گیرند و ارواح توسط هرمس به جهان زیرین راهنمایی می‌شوند. ظاهرا مرمر رگه دار در اطراف ستاره، استعاره از خون قربانی است. این شبیه‌سازی درست در اتاقی است که زیر مجسمه پسر زرین قرار دارد. پسر زرین بر روی گنبد این اتاق نشسته و صورتش به سمت شمال است.
 
 

293730 378 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
برکه ستاره سیاه که دقیقا زیر گنبد قرار دارد

 
عبور از این تالار، ما را به اتاق دیگری که به اتاق ملاقات معاون فرماندار معروف است می‌رساند. متناظر این اتاق در معبد سلیمان، مقدس‌ترین مکان در معبد مقدس است. در اینجا می‌توانیم نشانه‌های بیشتری از فرماسونری ببینیم. اگر ابعاد این اتاق را به مقیاس ماسونی تبدیل کنیم، دقیقا ۲۰ در ۲۰ خواهد شد که در کتاب مقدس و در بخش اول کتاب پادشاهان بیان شده است. بالای این اتاق از بیرون، «تابوت عهد»  حجاری شده است که مطابق تابوت عهدی که در تورات توصیف شده است و در معبد نگاهداری می شد، می‌باشد.
 
 

293731 157 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
اتاق پذیرایی معاون فرماندار

 


293732 540 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
پرده آبی که شبیه آن حجاب آبی رنگی است که در تورات بیان شده
 و در معبد سلیمان بر روی تابوت عهد کشیده شده بو

293733 520 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
تابوت عهد در ساختمان مجلس که دقیقا بر بالای مقدس‌ترین
 مکان این محل مقدس (دفتر معاون فرماندار) قرار گرفته است

 
در بالای تمام کلیساهای قدیمی مربوط به دوران رنسانس، هنوز می‌توان مجسمه پسر زرین را مشاهده کرد. شاید مهمترین این مجسمه‌ها، همین مجسمه‌ای ۱۷ فوتی برنزی باشد که با با طلای واقعی، آب داده شده است و بسیار درخشان و گیرا به نظر می‌رسد.

پسر زرین، استعاره از هرمس تریسمیگستوس، پدر کیمیاگری، فلسفه رازآلود است که دانش نور را می‌دانست. این مجسمه بر روی یک پا ایستاده و مشعلی را در دست دارد و در دست دیگرش گندم دارد. این مجسمه در سال ۱۹۱۹ نصب شد و رو به شمال دارد. در شب این مجسمه مانند خورشید می‌درخشد. در عالم معنا، نمادگرایی کیمیایی چنان  در این ساختمان به کار رفته است که انگار زبان رایج، نمادهای کیمیاگری است نه کلمات. این اجتماع متناقض‌هاست.

بر روی برج اصلی که گنبد را بر روی خود جای داده است، ۴ حجاری قرار دارد. هر یک از این حجاری‌ها، نمایانگر، خاک، باد، آتش و آب است. این نمادها به صورت علم، کشاورزی، هنر و صنعت در اندازه‌ واقعی ساخته شده‌اند. فرانک آلبو می‌گوید: پسر زرین، بر این حجاری‌ها مشرف است و بر آنها حاکمیت دارد تا آنها را متحد نماید و آنها را به طلا تبدیل نماید. این نماد نیز پروسه کیمیاگری را به نمایش می‌گذارد.
 

293734 436 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
 مجسمه کشاورزی که نماد زمین است و یکی از عناصر چهارگانه کیمیاگری است

 
بخش‌های مصری

ساختمان قانون‌گذاری، علاوه بر این، جادوگری عمیق و تاریک مصر را به نمایش می‌گذارد.  دو ابوالهول که سقف برج اصلی را زینت بخشیده‌اند. یکی از آنها رو به مشرق و محل طلوع خورشید است و دیگری رو به مغرب و محل غروب خورشید قرار دارد. بر روی این ابوالهول‌ها به خط هیروگلیف نام «تاتموس سوم»  نوشته شده است. او در میان ماسون‌ها معروف است به اینکه دقیق‌ترین جادوگران را داشته است و روزکروشن‌ها  مدعی هستند که از اعقاب او می‌باشند.

 بر روی مجسمه ابوالهول‌ها، جمله‌ای نیز در ستایش خدای خورشید «را» به خط هیروگلیف نوشته شده است : “ظهور ابدی برای خدای خورشید، «را» باد که خدای خوبی است و زندگی می‌بخشد”
 انتظار می‌رود که این نوع حکاکی‌ها و جملات را بر دیوار مقبره‌ها و معابد کهن ببینیم، نه بر روی سقف یک ساختمان دولتی.
 

293735 165 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین

293736 845 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین

 
نشانه‌های فرعی

نشانه‌های فرعی ساختمان قانون‌گذاری، را می‌توان اینگونه جمع‌بندی کرد:

دو ابوالهول عظیم بر روی سقف که حامل نوشته‌ای به خط هیروگلیف در مورد خدای خورشید، «را» هستند

چندین جفت گاومیش آمریکایی در اندازه‌ی واقعی

سر «مدوسا»

جمجمه یک چهارپا و سایر نظرقربانی‌ها مانند سرهای شیر

چند مجموعه لامپ و چراغ، که نشان‌گر نماد خاصی هستند. یکی از این مجموعه‌ها که در میان گنبدی قرار دارد، شامل یک لامپ بزرگ در وسط و ۱۲ لامپ در اطرافش است و یادآور مسیح و ۱۲ حواری او می‌باشد.

جاپایی به شکل رز طلایی.

چهره مرد و زن که نماد زاد و ولد هرمس و آفرودیته است (تولد هرمافرودیتوس )

یک درخت در اندازه واقعی بر روی دیوار در سالن قانون‌گذاری، اثر آگوستوس تک

پیکرتراشی‌های جرج گاردت (مجسمه موسی که ده فرمان را در دست دارد، مجسمه سولون  از آتن باستان)

حجاری‌های برادران پیچیریلی که توسط آلبرت هاج اجرا شده است

موضوعات نجومی مانند تصویر تحویل اعتدال شب و روز.

ساختمان به گونه‌ای طراحی شده که در روز و روشنایی مشاهده شود. در پارک اطراف آن، چندین دسته چراخ در نظر گرفته شده است تا محوطه را کاملا روشن نماید

 

293737 960 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
مدوسا، رو به سوی آتن دارد

 


293738 773 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
جمجمه گاو- نماد گاو نر قربانی شده

 

293739 531 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
حضرت موسی

 

293740 401 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
نمادی از عیسی و ۱۲ حواری است یا خورشید و ۱۲ دایرة البروج آن؟
هرکدام باشد ۱۳ عدد مقدس ماسون‌هاست.
293741 840 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
یک نقاشی دیواری مربوط به دوران جنگ جهانی اول که مصائب مسیح را به تصویر می‌کشد.
در وسط تصویر، مردی که با سینه‌ی عریان ایستاده است، نشانگر مسیح است
و  به شکل آیین ورودی ماسونی آراسته شده است

 

293742 229 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
سینه عریان در آیین ورود به فرماسونی

 
 
موضوعی که ذهن را آزار می‌دهد این است که سیاست در صحنه‌ای اجرا می‌شود که به شدت شبیه معبد است. کسی که با معماری این ساختمان آشنا شود از خود می‌پرسد که آیا  این مکان برای آموزش سحر و جادو ساخته شده است؟ مکانی است که در آن سوال ابدی دانش پاسخ داده می‌شود؟ مکانی برای غیب‌گویی از طریق تهذیب جسمی  و روحی و تجربه ماهیت زیبایی است؟ محلی برای متحد کردن تناقض‌هاست؟ جادوی جنسی در اینجا آموزش داده می‌شود؟

حتی اگر این احتمالات را هم در نظر نگیریم، به سختی می‌توان این مکان را محلی برای تجربه پالایش روحی به شیوه فرقه‌های مرموز ندانست. نتیجه عبور از سرسراها و سالن‌ها ناخودآگاه باعث تأثیرگذاری بر شما می‌گردد. مواجهه با مبلمان و مجسمه‌های مجلل، دکورهای شیک، الگوهای متفاوت، مقیاس‌های دقیق، خط هیروگلیف و نقاش‌ها و… باعث پالایش روح شما می‌گردد. در این ساختمان نیز مانند معبد اصلی در اورشلیم، احساس رستگاری روحی به سراغ انسان می‌آید.
 
معماری‌ها و آنگیزه‌های آن

فرانک سیمون به عنوان معمار اصلی این بنا، کاملا تحت نفوذ اعضای یکی از لژهای فرماسونری به نام «قلب ساده ستاره قطبی» یکی از زیرمجموعه‌های شاخه «لژ بزرگ شرقی فرانسه» بوده است. در اصل سیمون در فراخوان دولتی ایالت منیتوبا در سال ۱۹۱۱ برنده شد. اما فردی مرموز به نام سپتیموس وارویک نقشه این ساختمان را کشید. در واقع، سیمون فقط فردی است که به نمایندگی از برادران ماسونیش، معرفی می‌شود. به اعتقاد سیمون، اجرای چنین هندسه‌ای، یک معجزه الهی بود و به همین دلیل در آن، عناصر مرموز مسیحی و غیر مسیحی را ترکیب کرد. البته اتمام این بنا، به دلیل مشکلات مالی و  آغاز جنگ جهانی اول، میسر نشد. سیمون در مورد چرایی چنین طرحی می‌گوید:  “مردان و زنان نمی‌توانند در مکانی معمولی، زشت و بی‌روح، خوب و خوشحال باشند”

بهره‌گیری از معماری «عصر طلایی» که به آثار ویتروویوس (هنرمند شهیر رومی) بازمی‌گردد، سبب شد که سیمون و همکارانش به برخی از جزئیات کامل معماری بپردازند که زیبایی آن غیرقابل انکار است. به عقیده آلبو(که بی‌شک، بهترین متخصص در زمینه این ساختمان است) ، سیمون قصد داشت که مردم با ورود به ساختمان قانون‌گذاری تحت تأثیر  معماری قرار گیرند و به صورت نیمه‌آگاه، به سوی امور معنوی مانند ایمان، امید، اخلاق و خیرخواهی سوق داده شوند.

اما اگر این موضوع درست باشد، آیا می‌توان گفت که در کنار نیت شیطانی سازندگان، برخی خیرخواهی‌ها هم وجود داشته است؟
تصور تجربی و این نوع به کارگیری نمادهای جادویی توسط سیمون، به شکل موفقیت‌آمیزی به انسان خودآگاهی و احساس پالایش روحی می‌دهد. اما می‌تواند در کنار این، برای ترویج شیطان، جادو و سایر فرقه‌های رازآلود نیز به کار رود.

فرد جستجوگر، در ساختمان قانون‌گذاری ایالت منیتوبا، نشانه‌های زیادی از شیطان‌پرستی می‌تواند پیدا کند که بر منطبق بر اسناد و شواهد واقعی قرار دارند.

وینیپگ به عنوان یک شهر ماسونی شناخته می‌شود و هنوز هم ماسون‌ها در آن فعالند. به علاوه مشهور است که این شهر دارای انررژی‌های روحی زیادی است. نویسنده کتاب شرلوک هولمز،‌ یکبار گفته بود: “من به این نتیجه رسیده‌ام که وینیپگ در صدر تمام شهرهایی قرار دارد که در آنها امکان فعالیت‌های روحی وجود دارد.” کانون دویل، در وینیپگ در یک جلسه احضار ارواح با حضور برخی از استادان ماسونی شرکت کرد.

293743 582 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین

 
  
تمام این شواهد و مدارک، ما را به یک پرسش می‌رساند: چه کسانی دموکراسی‌ها را اداره می‌کنند و واقعا چه کسی را می‌پرستند؟

میدان معبد در ایالت یوتا

در قلب شهر “سالت لیک”، مرکز ایالت “یوتا” آمریکا، “میدان معبد” قرار گرفته که به عنوان مرکز فرهنگی، روحانی و مدیریتی فرقه مورمون مسیحیان شناخته می‌شود. این مجموعه ۱۰ جریبی شامل یک معبد،  یک خیمه گنبدی شکل و ساختمان‌ها، مقبره‌ها و یادبودهای بسیار زیادی است.

در حالی که این مکان به ظاهر محلی مقدس و بی خطر به نظر می‌رسد اما با نگاهی دقیق‌تر به این ساختار می‌توان حضور نمادهای رمزی، ماسونی و پاگان (آئیین‌ها شرک‌آلود) را در آن دید. مطالعه عمیق‌تر این زمینه‌ها همچنین موجب افزایش جنجال‌ها بر سر مورمونیسم شده و حقایق را در مورد خدای واقعی این فرقه فاش می‌کند.

293758 247 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین

 
وحشت‌زده و غیرعادی…

بازدیدکننده از این منطقه مذهبی خود را در محاصره نمادهای مشکوکی می‌بیند که با جادوی سیاه، شیطان و یا پاگانیسم باستان آمیخته شده‌اند. چرا چنین نمادهایی در ساختمان‌هایی که ظاهرا برای مسیحیان ساخته شده است دیده می‌شود؟ بسیاری از مورمون‌های قدیم ادعا کرده بودند که قدیسان آخرالزمان (LDS) مخفیانه از پیروان خود خواسته بودند تا لوسیفر را بپرستند. آیا آن‌ها درست می‌گفتند؟

معبد

معبد در نقطه مرکزی میدان معبد قرار گرفته است و نقش قلب کلیسای “عیسی مسیح قدیسان آخرالزمان” را ایفا می‌کند. خود این ساختمان باابهت و استوار است و با مجسمه‌های زیادی احاطه شده است. گفته شده است که این نحوه چینش به منظور همسان‌سازی شرایط با معبد باستانی بیت‌المقدس است. به هر حال اگرچه می‌شود ده‌ها صفحه در رد این ادعا نوشت اما  با نادیده گرفتن این موضوع بر خود ساختار مجموعه متمرکز خواهیم شد.
293759 113 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین

 

ستاره پنج‌پر وارونه
نمای بیرونی معبد شامل نمادهای بیشماری است که نه تنها آثار پاگانیسم باستان را در خود دارند بلکه مستقیما با شیطان درآمیخته شده‌اند. اما مشهودترین این نمادها، ستاره پنج‌پر وارونه است.

293760 233 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین

 
این نماد در سرتاسر میدان معبد دیده به اشکال مختلف دیده می‌شود. یک ستاره پنج پر عمودی نشان‌دهنده پنج عنصر بوده و محافظی علیه ارواح خبیث است. این ستاره همچنین خاصیت نسبت طلایی را نیز در خود دارد. و تاکیدی بر تسلط و برتری روح خدایی بر بشر است.
در مقابل، یک ستاره پنج پر وارونه و برعکس، نمایانگر سلطه‌پذیری روح خدایی در برابر ماده و سلطه‌پذیری انسان در برابر غرایز پستش است.
 

293761 650 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
تعبیر “الیفاز لوی” از ستاره‌های پنج‌پر قائم و وارونه.

در این تعبیر، بر خلاف باورهای معمول آن زمان، لوی ستاره پنج‌پر وارونه را نمادی منفی معرفی کرد. این ستاره‌ها در قرون پیش از انتشار کتاب‌های لوی در تشریفات جادوگری مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

اما “ریچارد کاوندیش” نیز در کتاب “هنرهای سیاه” خود درباره ستاره‌های پنج‌پر نوشته است: ستاره پنج‌پری که یک راس آن بالاست، شیطان را دفع می‌کند اما یک ستاره پنج‌پر وارونه که دو راس آن بالا قرار دارد، نماد شیطان و جذب نیروهای شیطانی است که دلیل آن هم در وارونگی و اشاره آن به عدد ۲ است. بدین صورت که این ستاره نشانگر “بز” عظیم “بزم جادو” ا “بزم سبت” (Witches’ Sabbath)  است که دو راس بالایی آن نیز شاخ‌های بز را نشان می‌دهند.

خورشید، ماه و ستاره‌ها
 

293762 784 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین

293763 792 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین

روی دیوارهای معبد سنگ‌های خورشید، صورت‌های ماه و ستارگان (به صورت ستاره‌های پنج‌پر وارونه) دیده می‌شود. این اجرام آسمانی در معابد پاگان باستان نیز دیده می‌شود و می‌توان استفاده از آن‌ها را تا دوران پرستش “بعل” نیز ردگیری کرد. در ادیان رمزآلود، فرقه‌هایی مثل فراماسون‌ها چنین نمادهایی را استفاده می‌کنند و آن‌ها را در بناهای خود نیز به کار می‌برند.

چشم جهان‌بین
 

293764 203 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین

این نماد سنتی ماسون‌ها که نشانگر “معمار عظیم” است در سمت راست نمای سردر معبد قرار گرفته و با نقش و نگارهایی محصور شده است. به احتمال زیاد این شکل، نشانگر مراحل ابتدایی کلیسای مورمون است که بسیار شبیه به روندی است که فراماسون‌ها دارند.

293765 270 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین

 

دست دادن اسرارآمیز
 

293766 310 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین

مورمون‌ها شبیه به فراماسون‌ها دست‌دادن‌های سری و رمزهای عبور را در مراحل اولیه خود می‌آموزند. این تصویر دست‌دادن در سردر معبد قرار گرفته و مشابه تصاویر دست‌دادنی است که در ساختمان‌های ماسونی و بناهایی مثل تصویر زیر وجود دارند:
 

293767 189 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین

در بالای تصویر دست دادن معبد میدان معبد نوشته شده است: ” من آلفا و امگا هستم”. این جمله از کتاب “مکاشفات یوحنا” گرفته شده است و می‌توان آن را اینگونه ترجمه کرد که “من آغاز و پایان هستم”. حقیقت این است که در بالای تصویر دست‌دادن، نماد دکترین سری قدیسان آخرالزمان، این سوال را ایجاد می‌کند که واقعا آلفا و امگا چه کسی است؟

حوض غسل تعمید

293768 855 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین

 
هر یک از معابد مورمون‌ها،‌ حوض غسل تعمید مخصوص به خودش را دارد که بر پشت مجسمه ۱۲ گاو نر به اندازه واقعی آن‌ها، قرار گرفته است. مورمون‌ها می‌گویند این حوض از حوضچه‌ای که در ورودی معبد سلیمان قرار داشت برگرفته شده است. اما چیزی که آن‌ها فراموش کردند بگویند این است که آن حوضچه معبد سلیمان (Laver) از سوی روحانیون و برای تمیز کردن خودشان بعد از قربانی کردن حیوانات مورد استفاده قرار می‌گرفته است. (کلمه Laver خود به معنای “تمیز کردن” است.) و این حوض هیچ‌گاه برای غسل دادن مردم استفاده نمی‌شده است.

این در حالی است که مورمون‌ها برای آنکه مردگان پس از مرگ بخشی از کلیسای مورمون شوند آن‌ها را در این حوض غسل می‌دهند. امری که قطعا در حوضچه معبد سلیمان نیز انجام نمی‌شده است.

از سوی دیگر تاکنون غسل‌های فضاحت‌بار زیادی نیز توسط مورمونی‌ها در چنین مکان‌هایی صورت گرفته است. برای مثال گفته می‌شود مادر باراک اوباما که اخیرا به دلیل سرطان فوت کرد نیز بدون اجازه خانواده‌اش توسط مورمون‌ها غسل داده شده است.

این در حالی است که چنین اقداماتی را نمی‌توان در سابقه هیچ‌یک از ادیان مسیحیت و یا یهود ردیابی کرد. مورمونی‌های قدیمی که شاهد این مراسمات بوده‌اند می‌گویند که این تشریفات مذهبی در مکان‌ها و میادین جادوگری و احضار ارواح انجام می‌شده است.

موزه تاریخ و هنر کلیسا

این موزه جشن‌های کلیسای عیسی مسیح قدیسان آخرالزمان و تاریخ آن را به نمایش گذاشته است. شما می‌توانید اطلاعاتی در مورد مهاجرت آن‌ها، اسکان‌شان و افرادی که به عنوان  رئیس‌جمهور از سال ۱۸۳۰ تاکنون عمل کرده‌اند به دست بیاورید. البته ستاره‌های پنج‌پر وارونه نیز در این موزه فراموش نشده‌اند!
 
293769 778 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
ورودی موزه

293770 808 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
ستاره‌های پنج‌پر وارونه

 
این ستاره‌های پنج‌پر در ورودی موزه تاریخ و هنر کلیسا دیده می‌شوند. یک بار دیگر باید بر اهمیت مفهوم این نماد تاکید کرده و تصریح کنیم که قرار دادن ستاره پنج‌پر وارونه همچون گذاشتن یک صلیب وارونه در کنار یک کلیسا است.

“مانلی هال” در کتاب معروف “آموزه‌های سری همه قرون” می‌نویسد: در نمادگرایی، یک شکل وارونه همیشه به معنای یک قدرت منحرف و گمراه است. اما افراد عادی حتی به خصوصیات رمز‌آلودی که به طلسم‌های شبیه به ستاره‌های پنج‌پر کنایه دارند، مظنون هم نمی‌شوند.

در شکل بالا، ستاره پنج‌پری که در یک دایره قرار گرفته، در تشریفات جادوگری سیاه مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

مانلی هال در بخش دیگری از کتاب خود می‌نویسد: جاودگر سیاه نمی‌تواند از نمادهای جادوی سفید، بدون وارونه کردن آن‌ها استفاده کند زیرا این نمادها نیروهای جادوی سفید را دربر دارند که برای جادوی سیاه مهلک محسوب می‌شوند. بنابراین این جادوگر باید اشکال مقدس را تغییر شکل دهد. به عبارت دیگر جادوگر اصولی را که نمادهای مذکور به آن اشاره دارند، تغییر می‌دهد و منحرف می‌کند. جادوی سیاه یک هنر بنیادی نیست. این نوعی سوءاستفاده از هنر است. بنابراین هیچ نمادی از خودش ندارد. و صرفا شکل‌های کنایی جادوی سفید را گرفته و با واژگون کردن و تغییر شکل دادن آن‌ها، از آنان استفاده می‌کند.

ستاره پنج‌پر استفاده بسیار زیادی در جادوی سیاه دارد، و به سه شکل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد: ممکن است از یک نقطه شکسته شده باشد تا خطوط متقارن به همدیگر نرسند؛ ممکن است وارونه شود و دو راس آن بالا رفته و یک راس آن پائین باید؛ و یا ممکن است که با تغییر طول اضلاع، ستاره تغییر شکل پیدا کند.

اما ستاره پنج‌پر وقتی که در جادوی سیاه مورد استفاده قرار می‌گیرد،‌”نشان سم شکافته” و یا ردپای شیطان نامیده می‌شود. این ستاره دو راس در بالا دارد که “بز تل‌الربع”نامیده می‌شود زیرا ستاره وارونه شبیه به شکل سر بز است.
در این موزه می‌توانیم ستاره‌های پنج‌پر بیشتری نیز پیدا کنیم، آن‌ هم در محلی که برای کودکان در نظر گرفته شده است.

293771 529 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین

 

مرکز بازدیدکنندگان

مرکز بازدیدکنندگان یک محل توریستی است اما در عین حال شامل آزار دهنده‌ترین نمادگرایی‌های میدان معبد است. بطوریکه از اساس معبود مورمونیسم را فاش می‌کند.

مجسمه کریستوس

293772 662 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین

 
گفته می‌شود مجسمه کریستوس نشانه و شمایل کلیسای قدیسان آخرالزمان است که در اینجا در مرکز بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده است. این مجسمه، بدلی از مجسمه کریستوس کپنهاگ دانمارک ساخته “برتل توروالدسن” می‌باشد. اما این نسخه که ساخته مورمون‌هاست در مقابل یک صحنه‌پردازی غیرمعمول قرار گرفته است: جهان؛ که احتمالا این اقدام ارجاعی است به مفهوم گنوستیک “مسیح کیهانی”؛

شاید بدانید که یکی از راه‌های ابتدایی برای تحلیل یک اثر هنری این است که رابطه بین نور و سایه را مورد بررسی قرار دهیم. در این صحنه‌پردازی، شخصیت کریستون (عیسی مسیح) در “حقیقت سایه‌ای را بر کره زمین انداخته است.” حال با توجه به این اعتقاد که عیسی “نوری بر جهان” می‌باشد، و با توجه به آنکه سایه انداختن بر چیزی، بطور نمادین به معنای نگه داشتن آن در تاریکی و جهل است، باید به این سوال پاسخ داده شود که اگر شخصیت عیسی منبع نور نیست، پس چیست؟ جواب این سوال در ساختمان مدور مرکز بازدیدکنندگان است.

ساختمان مدور

293773 897 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین

 
ساختمان مدور در مقابل مجسمه کریستوس است و نوع خاصی از ستاره پنج پر وارونه در آن وجود دارد.
 

293774 553 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
ستاره پنج‌پر وارونه با راس پائینی کشیده شده

راس پائینی این ستاره پنج‌پر کشیده شده است. اگرچه بسیاری از بازدیدکنندگان به این مسئله توجه نمی‌کنند اما همین جزئیات، معانی رمزآلود سنگینی را در بر دارد. اول آنکه، طول غیرعادی راس پائینی نشانگر انحراف جنسی یا اخلاقی قدرت خیر و خوبی است. مسئله دوم هم اینکه این ستاره پنج‌پر خاص که راس پائینی آن در حال سقوط است، یک معنی دقیق رمزی دارد: “سفوط لوسیفر، فرشته نزول داده شده، ستاره صبح”.

مانلی هال در این‌باره می‌نویسد: وقتی ستاره قائم می‌چرخد و راس بالایی به پائین می‌افتد، به معنای سقوط ستاره صبح است. بعد از دانستن این حقیقت، معمای نور و سایه هم به سادگی حل می‌شود. لوسیفر که دربردارنده نور است، به عنوان منبع نور جهان در نظر گرفته شده است. پیکره‌ای هم که نمایانگر عیسی مسیح است، مانع رسیدن نور به زمین می‌شود. که این بدان معناست که مسیحیت تاثیر تاریک‌کننده‌ای بر بشریت دارد. در نتیجه این صحنه‌پردازی که ظاهرا آمدن مسیح به زمین را جشن می‌گیرد، در حقیقت به معنایی کاملا مخالف و وارونه به کار رفته است.
 


293775 279 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین
نخبگان قدیسان آخرالزمان در مقابل کریستوس

در طول تاریخ، همه جریان‌های روحانی نور را اوج نمایش خیر، حقیقت، زیبایی، دانش و خرد الهی دانسته‌اند. در تمامی هنرهای مذهبی، منبع  نور بیشترین اهمیت را دارد. برخی از مورمون‌های قدیم ادعا کرده بودند که قدیسان آخرالزمان لوسیفر را به روش‌های زیرکانه و فریبکارانه می‌پرستند. که نمادگرایی این مکان نیز بیانگر همین ادعاهاست.

پیشکش قابیل

293776 637 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین

 
یکی دیگر از محتویات عجیب مرکز بازدیدکنندگان، تصویر بالاست. در این تصویر آدم و حوا در مقابل یک قربان‌گاه که میوه روی آن وجود دارد زانو زده‌اند. این تصویر ارجاعی است به بخش چهارم کتاب پیدایش که ماجرای پیشکش هابیل و قابیل به خدا را توصیف می‌کند.
در بخش چهارم کتاب پیدایش آمده:

۱٫پس آدم حوا را به عنوان همسر خود شناخت و او قابیل را حامله شد.  و (آدم) گفت که خداوند به من فرزندی عطا کرد.

۲٫و باز حوا برادر (قابیل) هابیل را به دنیا آورد. و هابیل گوسفند چرانی می‌کرد اما قابیل کشاوزی می‌کرد.

۳٫ و با گذشت زمان، قابیل میوه را به عنوان پیشکشی برای خدا برد.

۴٫و هابیل هم بره‌های تازه به دنیا آمده و پروار خود را برای پیشکش برد. و خدا به هابیل و پیشکشش توجه کرد.

۵٫اما به قابیل و پیشکشش توجهی نکرد. و قابیل بسیار عصبانی شد و چهره‌اش ناراحت شد.

۶٫و خدا به قابیل گفت، چرا عصبانی می‌شوی؟ و چرا چهره‌ات در هم شده است؟

۷٫اگر از محصول خوبت می‌آوردی، پذیرفته نمی‌شدی؟ و اگر محصول خوب نیاوردی، گناه از در وارد می‌شود. حال هابیل مهتر و رئیس است.

۸٫و قابیل به برادرش هابیل گفت: بیا به دشت برویم. و وقتی به دشت رفتند، قابیل علیه برادرش برخواست و او را کشت.

خلاصه این داستان این است که‌ هابیل و قابیل پسران آدم و حوا بودند. هابیل چوپان بود و قابیل نیز در زمین کشاورزی می‌کرد. وقتی موعد ارایه پیشکش به خدا رسید، هابیل بره‌ای را قربانی کرد و قابیل نیز میوه پیشکش کرد. خدا هدیه هابیل را پذیرفت و میوه قابیل را نپذیرفت. قابیل نیز فریب شیطان را خورد و در نهایت برادرش را کشت.

مجسمه‌ای که در کلیسای قدیسان آخرالزمان به نمایش گذاشته شده است،‌ آدم و حوا را به تصویر کشیده است که میوه را به خدا پیشکش می‌کنند و یک بره (هدیه هابیل) در حالی که زنده است آنجا نشسته و خوشحال است که قربانی نشده است. آیا این تصویر، به معنای تنفر (یا حتی جنگ) علیه یک خدای بی‌انصاف و ستمگر نیست؟ چرا باید پیشکشی که قابیل ارایه کرد و خدا نپذیرفت را به تصویر بکشیم؟
در واقع معنای چنین چینشی به باورهای شیطان‌پرستان برمی‌گردد که خدا را یک مستبد سرسخت می‌بینند. شخصیت‌های موجود در افسانه‌ها و کتاب مقدس که با خدا می‌جنگند، در دکترین شیطان‌پرستان تحسین می‌شوند. لوسیفر، برانگیزاننده نور، به عنوان ناجی پنهان بشریت دیده می‌شود که هدیه خداشناسی را به انسان‌ها هدیه کرد.

دروازه عقاب

293777 921 معماری فراماسونری در آمریکا؛ از ساختمان کنگره تا تندیس پسر زرین

 
دروازه عقاب که در جنوب معبد قرار گرفته است هم شاهد یک ستاره پنج‌پر وارونه است. در بالای این دروازه، یک عقاب عظیم ۹۰ کیلویی دیده می‌شود که یک کندوی زنبور عسل را در چنگال خود گرفته است. کندوی عسل نماد یوتا و‌ مورمونیسم است و اتفاقا یکی از نمادهای مهم فراماسونری نیز هست.

نتیجه‌گیری
مفاهیم سری زیادی در این مکان وجود دارد که با بررسی‌های بیشتر می‌توان نمادهای مختلف، ارجاعات نجومی به زحل و دیگر سیارات را مطالعه کرد.

هر کسی که آشنا به نمادها باشد، حتی بدون دانستن تاریخ، فلسفه یا باورهای قدیسان آخرالزمان نیز می‌تواند نیت اصلی این کلیسا را با خواندن معانی آثار هنری به کار رفته در آن متوجه شود. معانی پنهان هنرهای میدان معبد ترکیبی از پاگان و نمادشناسی واژگون است که پرستش لوسیفر را تشویق می‌کند.

منبع: مشرق

شمع عشق بهترین هدیه برای یک دوست آموزش کوچک کردن شکم پس از زایمان بصورت تصویری و کامل

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا من را با عنوان وبلاگ وحید جنتی و آدرس http://vahidjam.lxb.ir/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک من در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.