علت واقعی توقیف ۹ دی چه بود
 
وبلاگ شخصی من
وبلاگ وحید جنتی

لت واقعی توقیف ۹ دی چه بود

Posted: 20 Mar 2014 01:42 AM PDT

به نقل از مشرق، روز گذشته هیئت نظارت بر مطبوعات، حکم به توقیف هفته نامه ۹دی داد. دلایل اعلام شده هیئت نظارت بر مطبوعات برای توقیف در نامه ای که توسط مدیر مسئول هفته نامه رسانه ای شد، نشان می دهد جرم ۹دی فقط انتقاد از دولت بوده و این در حالی است که حجت الاسلام روحانی در مراسم تنفیذ خود گفته بود: پناه می برم به خدا از بستن دهان منتقدان و استبداد رای! روحانی همچنین همواره از باز بودن میدان برای قلم و بیان منتقدان سخن گفته است.

اما نگاهی به متن یادداشت هایی که هیأت نظارت آنها را دلیل توقیف ۹دی دانسته، نشان از سیاسی بودن این تصمیم دارد. در حقیقت علت اصلی توقیف ۹دی انتقادهای صریح و بدون رودربایستی و به موقع از سیاست خارجی دولت یازدهم، توافق ژنو، سبد کالا، عملکرد وزیر خارجه و بالاخره انتقاد از پدر معنوی دولت یعنی هاشمی رفسنجانی است.

در ادامه صفحات اول برخی شماره های ۹دی آورده شده که گزاره بالا را باورپذیر می کند. انتقاد صریح از اموال بسیار برخی مسئولین دولت با تیتر: از کجا آورده اید؟ انتقاد از فرهنگ تملق در برخی مسئولین با انتشار عکسی از دستبوسی هاشمی رفسنجانی، تیترهای: استیضاح ظریف؛ جام زهر؛ اخراج دانشمندان هسته ای و .. همگی نشان دهنده ناراحتی و عصبانیت دولتی ها از انتقادات صریح این نشریه است.

اما نکته مهم و پایانی اینکه برخی طرفداران دولت اصرار دارند اینگونه القا کنند که ۹دی نشریه ای است که انتقاداتش بی مبنا و بر اساس باندبازی های مرسوم است؛ اما نگاهی به شماره های منتشر شده این هفته نامه چه در دولت کنونی و چه در دولت قبل، نشان می دهد مبنای حرکت ۹دی، حرکت بر اساس شاخصه ها و اصول انقلاب و آرمان های حضرت امام است.

هفته نامه ۹دی که مدیر مسئول آن حجت الاسلام حمید رسایی از نمایندگان فعال و اصولگرای مجلس هشتم و نهم است و از ۹ دی سال ۸۹ فعالیت رسانه ای خود را آغاز کرده، هر چند رسانه ای بدون عیب و انتقاد نیست اما تلاش کرده در عمر رسانه ای خود، بر اساس شاخصه ها تصمیم بگیرد. تیترهای انتقادی از جریان انحرافی دولت دهم و انتقاد از اختلافات علنی دولت دهم و مجلس و تیترهای حمایتی از رفتارهای صحیح دولت یازدهم حسن روحانی گواه این مدعاست.

با مراجعه به سایت ۹day.ir و مرور ۱۴۲ شماره منتشر شده این نشریه به خوبی می توان از تفکر حاکم بر این رسانه مطلع شد و به این نتیجه رسید که ۹دی از جمله مصادیق جریانات فرهنگی مؤمن و انقلابی است که رهبری معظم انقلاب در دیدار با خبرگان رهبری ضمن اظهار ناراحتی و نگرانی از سیاست های نهادهای فرهنگی بویژه وزارت ارشاد، فرمودند: اساس باید حمایت از جریانات فرهنگی مؤمن و انقلابی باشد.

رهبر معظم انقلاب این کار را یکی از وظایف خطیر مسئولان دانستند و فرمودند: همه باید قدر جوانان مؤمن و انقلابی را بدانند زیرا همین جوانان هستند که در روز خطر، سینه سپر می کنند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به کثرت جوانان مؤمن و انقلابی در عرصه فرهنگ و دیگر عرصه ها، تأکید کردند: کسانی که به این جوانان با بدبینی نگاه می کنند و تلاش دارند آنها را منزوی کنند، به انقلاب و کشور خدمت نمی کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: البته این جوانان مؤمن و انقلابی هیچگاه منزوی نخواهند شد.


شمع عشق بهترین هدیه برای یک دوست آموزش کوچک کردن شکم پس از زایمان بصورت تصویری و کامل

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا من را با عنوان وبلاگ وحید جنتی و آدرس http://vahidjam.lxb.ir/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک من در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.