وبلاگ شخصی من
وبلاگ وحید جنتی

چشمانی که به حضرت زینب(س) هدیه شد

Posted: 28 Apr 2014 01:19 AM PDT

تصاویری که پیش رو دارید، یکی از رزمنده گان «مقاومت اسلامی لبنان» را به ثبت رسانده است. رزمنده ای که چند ماه قبل، در یگان های «مدافع حرمِ بانوی مقاومت» حضرت «زینب کبری (سلام الله علیها)» به نبرد با مزدوران «سعودی» و پیروان «اسلام آمریکایی» مشغول بود و در جریان این دفاع مقدس، از ناحیه دو چشم، به مقام شامخ جانبازی نائل شد.

556842 803 چشمانی که به حضرت زینب(س) هدیه شد

556843 186 چشمانی که به حضرت زینب(س) هدیه شد

وقتی دشمنان “پوتین” دوستان “اردوغان” شدند

Posted: 27 Apr 2014 11:30 PM PDT

حملاتی که گروه ‌های مسلح تروریستی که عمده آنها را گروه‌ های تکفیری وهابی تشکیل می ‌دادند، علیه ریف شمالی لاذقیه از ۲۱ مارس گذشته به اجرا گذاشتند، نشان دهنده میزان ارتباط این گروه‌ ها با دستگاه‌ های اطلاعاتی منطقه‌ ای و بین المللی است، به ویژه دستگاه اطلاعات کشور ترکیه است که نه تنها نقشی عیان و آشکار در حمایت نظامی و لجستیکی از گروه های مسلح تکفیری در این عملیات‌ ها داشت، بلکه برنامه ریز و طراح این عملیات ها به خصوص در زمینه تصرف منطقه مرزی «کسب» و گذرگاه معروفش موسوم به «گذرگاه کسب» به شمار می‌ آمد.

به نقل از مشرق، «فرمانده کل عملیات ریف شمالی لاذقیه» فردی به نام «ابو موسی چچنی» است که فرمانده نظامی کل گروه تروریستی موسوم به «لشکر أنصار الشام» به شمار می ‌آید، وی که به همراه گروهش با مشارکت ۲ گروه تروریستی تکفیری «جبهه النصره» و «جنبش شام الإسلام» عملیات ریف شمالی لاذقیه را به اجرا گذاشتند، روابط بسیار نزدیک و تاریخی با دستگاه اطلاعات ترکیه و گروه‌ های تکفیری وهابی فعال در منطقه آسیای مرکزی و قفقاز دارد که بر خود نام «مقاومت قفقازی» را گذاشته ‌اند.

در راستای اختلافات موجود بین ترکیه و روسیه که یکی از بازتاب ‌های آن حمایت ترکیه از قفقازی‌ ها در مقابل حمایت روس‌ ها از ارمن ‌هاست، دستگاه اطلاعات ترکیه رابطه مستحکمی را با رهبران جهادی منطقه قفقاز برقرار کرد و این رابطه ابعاد و اشکال مختلفی از حمایت ‌های مالی تا پناه دادن به این افراد به خود گرفت و این رابطه بر حسب شرایط محیط و مقتضیات سیاسی عرصه بین المللی و منطقه ‌ای به طور مستمر در حال جزر و مد بود، اما هیچ‌ گاه قطع نشد.

به همین دلیل عجیب نیست، اگر گفته شود که برخی از سرکرده ‌های گروه‌ های مسلح تروریستی چچنی پیش از پای گذاشتن به سوریه در ترکیه اقامت داشتند و اقامت آنها در سوریه برای فرار از حکومت روسیه بود که آنها را به اتهامات مربوط به دست داشتن در فعالیت‌ های تروریستی تحت پیگرد قرار داده بود. 

«سیف الله چچنی» از جمله مهم ترین این افراد بود که پیش از ورود به سوریه در شهر استانبول اقدامت داشت و سرکردگی گروه تروریستی به نام «جیش الخلافه» را برعهده دارد که اغلب عناصر آن جنگجویان چچنی هستند.

در این جا لازم است به این نکته اشاره شود که «سیف الله چچنی» فرمانده کل گروه‌ های تروریستی تکفیری در حمله به زندان مرکزی شهر حلب بود که ۲ ماه پیش اطراف این زندان و در این حمله در شرایطی مبهم به هلاکت رسید و موجب شده تا سوالات بسیاری درباره هلاکت وی به وجود آید، به خصوص آنکه گروه تروریستی «داعش» برخی از سرکردگان «جبهه النصره» را به دست داشتن در قتل «سیف الله چچنی» متهم می ‌کند و مدعی است که النصره درپی تسویه حساب با «مهاجرین» یا همان عناصر مسلحی است که از کشورهای دیگر برای جهاد به کشور سوریه می ‌آیند و تروریست ‌های چچنی در راس این افراد قرار دارند تا به این طریق رضایت کشورهای غربی حمایت کننده از خود را جلب کند که از این بیم دارند، بازگشت این تروریست ‌ها به کشورهایشان مشکلاتی اساسی از بعد امنیتی برای این کشورها ایجاد می ‌کند.

پس از کشته شدن «سیف الله چچنی» توافق نظر بر سر «مسلم چچنی» یا همان (أبو الولید چچنی) «امیر» گروه تروریستی «جنود الشام» حاصل شد که اغلب عناصر گروهش را چچنی‌ ها تشکیل می ‌دادند تا وی این بار فرماندهی جبهه‌ های نبرد در شهر حلب را در دست بگیرد و به همین منظور اتاق عملیات مشترکی به نام «اتاق عملیات أهل الشام» برای وی تشکیل شد تا با مشارکت ۲ گروه تروریستی «جبهه النصره» و «جبهه اسلامی» و چندین گروه تروریستی دیگر عملیات‌ های خود را علیه شهر حلب و به طور مشخص کوی‌ های غربی آن آغاز کنند که عمدتا در کنترل ارتش سوریه است.

556279 440 وقتي دشمنان پوتين دوستان اردوغان شدند
مسلم چچنی

«مسلم چچنی» از جمله برجسته ‌ترین و بارزترین سرکردگان تکفیری وهابی چچنی به شمار می‌ آید که پیشتر در ارتش روسیه در منطقه مغولستان خدمت می‌ کرد، اما پس از فروپاشی اتحاد شوروی سابق وی علیه روس‌ ها به جنگ پرداخت و پس از آن در دوره «اصلان مسخادوف» به عضویت «مجلس الشورى» انقلابیون قفقاز در آمد و با افرادی همچون « ثامر سویلم»، سرکرده تکفیری‌ های وهابی در قفقاز و جانشین «ابو الولید الغامدی» سرکرده پیشین تکفیری‌ های وهابی در قفقاز علیه روس ‌ها مبارزه کرد.

پس از آن وی به گروه تروریستی تکفیری موسم به «مجموعه جعفر» و پس از آن «ابو الولید الغامدی» وی را به سمت «امیر»ی جبهه «انگوشیا» منصوب کرد و طی این مدت بارها دستگیر شد و به زندان افتاد.

«مسلم چچنی» همچنین از افراد نزدیک به «حمزه گلایف» از تروریست‌ های معروف قفقاز و یکی از طراحان عملیات «ولادی قفقاز» بود و رهبری عملیات علیه ارتش روسیه تحت عنوان عملیات «خیر الله» را برعهده داشت.

گفتنی است، «موسی چچنی» که هم اکنون فرماندهی عملیات‌های گروه‌ های مسلح در ریف شمالی لاذقیه را برعهده دارد، از جمله افراد شرکت کننده در عملیات «خیر الله» و تحت فرمان مسلم چچنی بود و این دو همچنان با یکدیگر رابطه داشته و رابطه این دو مرد هم چنان مستحکم و قوی است.

از سوی دیگر در حلب نیز «صلاح الدین چچنی» یکی دیگر از سرکردگان تکفیری وهابی قفقازی است که فرماندهی عملیات گروه‌ های مسلح تکفیری در منطقه اللیرمون را برعهده دارد و او را باید جزو اولین کسانی برشمرد که فرماندهی حمله به مقر «لشکر ۸۰» ارتش سوریه در یک سال پیش را برعهده گرفت و در معرض زخم ‌های شدیدی قرار گرفت که ممکن بود منجر به مرگ وی شود، اما به شکل معجزه آسایی از مرگ نجات یافت.

556280 943 وقتي دشمنان پوتين دوستان اردوغان شدند

پیش از آن نیز «عمر چچنی» فرمانده گروه تروریستی بود که عملیات حمله به فرودگاه نظامی «منغ» در ریف شمالی حلب را برعهده داشت و پس از تصرف این فرودگاه معروفیت بسیاری در میان گروه‌ های تروریستی به دست آورد.

نکته مهمی که موجب می ‌شود تا بیش از پیش به رابطه سرکردگان چچنی با دستگاه‌ های اطلاعاتی و امنیتی ترکیه پی برد، آن است که اغلب گروه‌ های چچنی در سوریه در نزدیکی مرزهای سوریه و ترکیه تاسیس شدند که مناطقی در ریف لاذقیه و ریف حلب را در برمی‌گیرد و دلیل این امر هم سهولت نقل و انتقال و ارتباط بین ۲ طرف در این مناطق بود. این درحالی است که شواهدی وجود دارد که نشان می‌ دهد، افسران دستگاه‌ های اطلاعات ترکیه به راحتی وارد خاک سوریه شده و نشست‌ ها و جلساتی را با این سرکردگان چچنی یا سرکردگان گروه‌ های دیگر تروریستی و گروه‌ های آنها برگزار می ‌کنند، اما اغلب این نشست‌ ها و تجمعات در داخل خاک ترکیه برگزار می ‌شد.

اینجاست که قضیه «ابو مصعب الجزائری» مطرح می ‌شود که معاون فرمانده گروه تروریستی موسوم به «ارتش مهاجرین و انصار» پس از جدایی «عمر چچنی» از آن بود، به گونه‌ ای که عمر چچنی دستور بازداشت و دستگیری «ابو مصعب الجزائری» را پس از خروجش از نشست افسران اطلاعات دستگاه ترکیه و  معرفی وی به دادگاه شرعی را صادر کرد تا این دادگاه نیز دستور برکنار و شرد وی از «ارتش مهاجرین و انصار» را صادر کند. این مجازات اگرچه برای «ابو مصعب الجزائری» اندک و سبک شمرده می ‌شد، اما به نوعی می‌ توانست پیامی برای دستگاه‌ های اطلاعاتی ترکیه باشد، این که «ارتش مهاجرین و انصار» آن گونه که باید دیگر از شما تبعیت ندارد.

بر کسی پوشیده نیست که گروه تروریستی موسوم به «ارتش مهاجرین و انصار» از آن زمان در معرض جدایی‌ ها و اختلاف‌ های بسیاری قرار گرفت که بعید نیست، دستگاه‌ های اطلاعاتی ترکیه در آن دست داشته باشند و این پاسخی به پیام عمر چچنی باشد که پس از مدت کوتاهی اقدام به بیعت با گروه تروریستی «داعش» کرد که رابطه آن همچنان با ترکیه تیره و تار است و حتی به مرحله حمله ارتش ترکیه به مواضع و مقرهای این گروه نیز در ۲ شهر أعزاز و الراعی در ریف حلب منجر شد.

این موجب شد تا «سیف الله چچنی» به همراه حدود ۳۰۰ نفر از یاران خود از گروه «ارتش مهاجرین و انصار» جدا شد تا گروهی تحت عنوان «جیش الخلافة» را تشکیل دهد و سپس با گروه «جبهة النصرة» بیعت کرد که یک ماه پیش از کشته شدنش بود.

556281 263 وقتي دشمنان پوتين دوستان اردوغان شدند

پس وی «صلاح الدین چچنی» هم به همراه ۶۰۰ نفر از جنگجویان چچنی از گروه «ارتش مهاجرین و انصار» جدا شد، اما مستقل باقی ماند، بدون اینکه با گروهی بیعت کند، اما خود را به ۲ گروه تروریستی «جبهة النصرة» و «جبهة اسلامی» حفظ کرد.

در حالی‌که «عمر چچنی» بخش اعظم جنگجویان چچنی را که تعداد آنها بالغ بر ۳۵۰۰ نفر بودند را حفظ کرد و از گروه «ارتش مهاجرین و انصار» چشم پوشی کرد تا به همراه جنگجویانش فرماندهی نظامی گروه تروریستی موسوم به «امارت اسلامی عراق و شام» یا همان «داعش» را برعهده بگیرد و لقب «وزیر جنگ داعش در شام» به وی داده شود.

در این اواخر یک گروه چچنی به نام «کتیبه صبری» منتسب به سرکرده سابق آن که به قتل رسیده بود، بیعت خود با «ابو بکر البغدادی» امیر داعش را اعلام کرد و عمر چچنی به نیابت از ابو بکر البغدادی این بیعت را پذیرفت.

به این ترتیب نقشه گروه‌ های تروریستی چچنی به دو بخش تقسیم می ‌شود:


گروه اول: 
گروه‌ های تروریستی چچنی هستند که بیعت خود را با گروه‌ هایی مانند «جبهة النصرة» و «جبهة اسلامی» اعلام کرده‌ اند و گروه‌ هایی مانند «جیش الخلافة» و «جنود الشام» و «ارتش مهاجرین و انصار» را در بر می‌ گیرد.

گروه دوم: گروه‌ های تروریستی چچنی هستند که بیعت خود را با گروه‌ هایی مانند «داعش» اعلام کرده ‌اند و از جمله این گروه‌ ها می ‌توان به گروه «عمر چچنی» و «کتیبة صبری» اشاره کرد.

556296 746 وقتي دشمنان پوتين دوستان اردوغان شدند

و در حالی‌ که نشانه‌ های بسیاری وجود دارد که از نزدیکی گروه اول به دستگاه اطلاعات ترکیه و هماهنگی با این دستگاه‌ ها اشاره دارد، شکاف میان دستگاه اطلاعات ترکیه با داعش بیش از پیش افزایش می ‌یابد و این تاثیر بسیاری بر روند تحولات میدانی سوریه و نزاع میان این دو گروه گذاشت و آشکارا عیان شد که ترکیه درصدد دور کردن داعش از مرزهای خود و در صورتی که اقتضا کند، حتی هدف قرار دادن مواضع آن است، همانند حمله ‌ای که در منطقه الراعی  در ریف حلب صورت گرفت و جنگنده ‌های ترکیه یک کاروان داعش را که راه این شهر را پیش گرفته بود، هدف قرار دادند، در عوض اینکه دستگاه‌ های اطلاعاتی ترکیه به نزدیکی گروه‌ های چچنی به گروه «جبهة النصرة» و استقرار النصره در مرزهایش هیچ اعتراضی ندارد.

در پایان باید گفت که رابطه میان دستگاه‌ های اطلاعاتی ترکیه و گروه‌ های تکفیری وهابی چچنی تنها به حمایت لجستیکی و مالی از این گروه‌ ها محدود نمی‌شود، بلکه محافظت از آنها و پیگرد قضایی آنها را نیز در بر می‌گیرد که نمونه آن پیگرد «ابو البنات» سرکرده گروه تروریستی «کتیبة چچن» بود که در ریف حلب فعالیت می‌ کرد.

با این که «ابو البنات» متهم به ربودن شهروندان مسیحی سوری و بریدن سرهای آنها و ارتکاب بسیاری از قتل‌ها و کشتارها بود و در این ارتباط نوارهای ویدئویی قابل اثبات وجود دارد، اما حکومت ترکیه از پیگرد قضایی وی که پس از فرار از سوریه در ترکیه اقامت دارد، امتناع کرد.


شمع عشق بهترین هدیه برای یک دوست آموزش کوچک کردن شکم پس از زایمان بصورت تصویری و کامل

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا من را با عنوان وبلاگ وحید جنتی و آدرس http://vahidjam.lxb.ir/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک من در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.