تاریخچه ویندوز سون
 
وبلاگ شخصی من
وبلاگ وحید جنتی

تاریخچه ویندوز سون

هم اکنون خیلی از سایتها نقد و بررسی خودشان را درباره سرعت و کارایی زیبایی و تفاوت و شباهت های آن با Vistaو XP نوشتند.حتی صد ها عکس هم از این سیستم عامل در اینترنت وجود دارد.
در این سیستم عامل performance یا همان کارایی نسبت به ویستا بسیار بهتر شده به طوریکه این سیستم عامل به سخت افزار خیلی پیشرفته ای هم نیازمند نیست و در عین حال امکاناتمناسب و سرعت قابل توجهی را ارائه داده است،سرعت این سیستم عامل که هنوز نسخه بتا استدر بعضی موارد با XP برابری می کند که این در نوع خود بی نظیر است.نکته دیگر قابل ذکردرمورد این سیستم عامل استفاده کم آن از انرژی الکتریکی است و در نتیجه مصرف کم باتریهنگامی که فشار کمی به واحدهای  پردازش کامپیوتر وارد شود را به همراه دارد.

Memory Usage
استفاده از حافظه های سیستمی در این سیستم عامل بهینه شده که این کار با استفاده ازcaching-کشینگ و جلوگیری از تکرار برخی از عملیات ها که موجب کاهش استفاده از حافظه های سیستمیمی شود در این ویندوز 7 بیشتر به چشم می خورد.

CPU utlization
پردازشگرهای جدید یا بهتر بگویم میکروپروسسور های جدید قابلیت انجام حجم عظیمی از عملیاتو محاسبات را دارند ویندوز 7 سازگاری بیشتری با پردازشگرهای چند هسته ای و موازی سازیپردازش ها دارد!این امکان این سیستم عامل را برای استفاده چند کاربره مناسبتر می کند!

Disk I/O
با گذشت زمان دیسک های سخت پیشرفت های زیادی کردند.هنوز خیلی زمان نمی گذرد از آندورانی که حجم دیسک سخت کامپیوترها از یک سی دی هم کمتر بود اما امروز سرعت و حجم دیسکهای سخت پیشرفت های زیادی کرده است.این سیستم عامل به این نکته دقت کرده و با کم کردناستفاده خود ویندوز از درایو این فضا را برای دیگر برنامه ها و پروسس ها و افزایش کاراییگذاشته است.

Boot,Shutdown,Standby/Resume
تقریبا میشود گفت در همه نسخه ها مدت زمان بوت و یا شات داون شدن سیستم عامل های ویندوز زیادبوده و سعی شده در نسخه های جدید تر سیستم سریعتر بوت شده یا خاموش شود،7 نیز در اینزمینه سرعت قابل توجهی دارد که این سرعت به مراتب از ویستا بیشتر است.

 Base System
کاربران ویندوز کارهای مختلفی را برای افزایش سرعت و کارایی ویندوز انجام می دهند ازقبیل غیر فعال کردن بعضی امکانات و سرویس ها و فعال کردن دستی آنها در مواقع نیاز درویندوز 7 سعی شده اختیارات کاربر در مورد این سرویس ها و امکانات بیشتر شود البته پرسشهای متوالی درمورد انجام یا ندادن کاری توسط سیستم عامل و اجازه خواهی ویستا را خیلیها تجربه کردند و می دانند که واقعا اعصاب خورد کن بود اما در این سیستم عامل سعی شدهدیگر این مشکل پیش نیاید.

 

آزمایش های متعددی با سیستم های مختلف برروی این سیستم عامل انجام شده است،انجام بازیها سرعت اجرای برنامه ها و کار کرد خود سیستم عامل و...
از طرفی بعضی علاقه دارند که سیستم عاملی زیبا و خیره کننده داشته باشند و بعضی سیستمعامل هایی مانند ویندوز 2000 را ترجیح می دهند که در آنها بیشتر کارایی مد نظر استتا زیبایی آن.این سیستم عامل هر 2 قابلیت را به کاربران می دهد.
ویندوز 7 از نظر امنیت نیز هم سطح آخرین نسخه ویستا بعنی سرویس پک 1 آن است.این ویندوزبه امکانات سخت افزاری بالایی نیز نیاز ندارد و با سیستم هایی که ویستا روی آنها کارمی کند سازگار است.برنامه هایی نیز که برای ویستا ساخته شده اند کاملا با ویندوز 7سازگار بوده و مشکلی در حین اجرا بوجود نمی آورند.
lifehacker نیز پس از آزمایش های خود اعلام کرد که در اولین سری این آزمایش ها متخصصاناین سایت به این نتیجه رسیده اند که ویندوز هفت 20 درصد سریعتر از ویستا بوت می شود.بر روی یک کامپیوتر سه سیستم عامل ویندوز اکس پی ، ویستا و هفت نصب شد. در مقایسه سرعتبالا آمدن، ویندوز ویستا از صفحه انتخاب سیستم عامل تا صفحه Login ویندوز را در 37ثانیه به انجام رسانید. اما ویندوز هفت همین مرحله را طی 27 ثانیه طی کرد... مدت زمانیبرابر با ویندوز Xp!
این در حالی است که ویندوز 7 هنوز به صورت کامل بهینه سازی نشده است و پیش بینی میشود که پس از ارائه نسخه نهایی، حتی سریعتر از ویندوز Xp بارگزاری گردد. ممکن است اینزمان به 25 یا 26 ثانیه و یا حتی کمتر کاهش یابد. شما چه فکر می کنید؟ البته شرکت مایکروسافتاعلام کرده است که در حال کار بر روی زمان بوت 15 ثانیه ای برای ویندوز هفت هستند.مطمئنا این نسخه نهایی ویندوز 7 نیست که مورد آزمایش قرار گرفته است و ممکن است نسخهنهایی کندتر از این مقدار باشد و همچنین ممکن است برخی امکانات به بوت ویندوز اضافهگردند که سرعت آن را پایین بیاورند. اما به هر حال هدف مایکروسافت این است که هفت رابه عنوان بهترین نسخه ویندوز عرضه کند و در این راه هم کاملا مصمم و جدی به نظر میرسد!


شمع عشق بهترین هدیه برای یک دوست آموزش کوچک کردن شکم پس از زایمان بصورت تصویری و کامل

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







           
جمعه 5 اسفند 1390برچسب:تاریخچه ویندوز سون, :: 14:17
وحید جنتی

درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا من را با عنوان وبلاگ وحید جنتی و آدرس http://vahidjam.lxb.ir/ لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک من در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.