وبلاگ شخصی من وبلاگ وحید جنتی روایتهای جعلی شبکههای سلام، فدک و اهلبیت از شیعه Posted: 01 Mar 2014 11:05 PM PST در سالهای اخیر رسانههای مختلفی به نام تشیع با هدف ایجاد اختلاف میان مسلمانان ایجاد شده اند که به اختصار به سه شبکه فارسی زبان آن اشاره میشود: شبکه اهلبیت؛
این شبکه با مدیریت فردی افغانی به نام «حسن اللهیاری» در قم تاسیس شد و عوامل آن با انتخاب این نام مقدس، سعی داشتند در فضای فرهنگی قم، موقعیتی برای خود کسب کنند. اهل بیت، در دوره فعالیت خود در راستای برجسته ساختن اختلافات مذاهب اسلامی و همسو با سیاستهای انجمن حجتیه مطالبی را تهیه میکرد. تاکید بر سوگواری ایام فاطمیه به نام «محسنیه» و برگزاری جشنی موسوم به «عیدالزهرا» و به مناسبت مرگ عمر بن خطاب مهمترین اقدامات این شبکه بود. انتساب دروغین به مرجعیت اللهیاری مدتی این شبکه را منتسب به مراجع معرفی میکرد و مدعی بود، بیوت مراجع از آن حمایت میکنند. این ادعا از سوی مسئولان بیوت مراجع رد شد. از میان مراجع تقلید، بیت «آیت الله قربانعلی محقق کابلی» از علمای افغانی مقیم قم از شبکه اهل بیت، حمایت میکرد. سال گذشته با افشای ماهیت تفرقهافکنانه آن، آیت الله محقق کابلی نیز طی اطلاعیهای که در مهر ۱۳۸۹ منتشر کرد، با تاکید بر اهمیت وحدت بین مسلمانان، اعلام کرد: «از پیروان و شیعیان راستین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) جداً تقاضا میشود که از هرگونه کمک مادی و معنوی به شبکه یاد شده خودداری کنند. از نظر اینجانب پرداخت وجوهات شرعیه با هر عنوانی به این شبکه و سایر مراکز و شبکهها و برنامههایی که تحت هر عنوانی در راستای ایجاد تفرقه میان امت اسلامی فعالیت میکنند نه تنها مجزی نیست بلکه تعاون بر اثم و عدوان است.» دیدگاههای سیاسی اللهیاری
1- ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی ۲- تایید شعار نه غزه نه لینان با این بهانه که اول بقیع را آزاد کنیم غزه برای بعد ۳- ایجاد فاصله بین شیعیان و مرجعیت معظم شیعه (مدیر این شبکه هیچیک از مراجع را عادل نمیداند و به کرات به حضرت امام خمینی، آیتالله خامنهای ، آیتالله مکارم شیرازی و حتی آیت الله بهجت توهین کرده است) ۴- کوبیدن دولت جمهوری اسلامی ایران و پایین آوردن جمهوری اسلامی از حامی مستضعفان و شیعیان جهان به دشمن اهل بیت! ۵- مقایسهٔ حکومت امام خمینی (ره) با حکومت عباسیان ۶- دفاع از آمریکا به بهانهٔ آزادی بیان در آن کشور آقای الله یاری ساکن آمریکاست. جالب است بدانید در آمریکا قانونی برای شبکههای ماهوارهای وجود دارد با این مضمون که اگر شبکهای کوچکترین توهینی به مقدسات یک فرقهٔ مذهبی یا فکری یا اجتماعی بکند آن شبکه تعطیل میشود و مجوزش باطل خواهد شد. حال این سوال برای خود من پیش میآید که چرا شبکهٔ موسوم به اهل بیت که تماما توهین است بسته نمیشود؟ جز مخالفت این شبکه با دولت جمهوری اسلامی و ایجاد اختلاف بین فرق اسلامی علتی دارد؟ اعتقادات و حرفهای ایشان شدیدا منطبق بر تفکر حجتیه است، او از افرادی است که معتقداست هیچ کاری نباید انجام داد فقط منتظر باشیم تا خدا هر زمان خواست امام زمان را بفرستد. این شبکه مروج قمهزنی است و میگوید به عشق امام حسین (علیه السلام) همه کاری باید کرد…. شبکه اهل بیت «کاخ سفید»! چندی پیش حجتالاسلام نبوی معاون تبلیغات حوزه علمیه قم طی نشستی از گردآوری اسنادی مبنی بر حضور آمریکاییها در پشت پرده این شبکه ماهوارهای خبر داد و گفت: «هدف این شبکه که به نام دفاع از شیعه و گسترش علوم اهل بیت (ع) راه اندازی شده است بد جلوه دادن شیعه بود.» با بروز حساسیت در خصوص این شبکه، دادگاه ویژه روحانیت در قم، حکم پلمپ دفتر این شبکه را صادر کرد. عوامل این شبکه در ادامه تحرکات خود، ضمن جسارت به علمای اسلام و نیز مقام معظم رهبری و ولایت فقیه، مدعی شداند رویکرد نظام حمایت از اهل سنت و قصد تضعیف مکتب اهل بیت (س) است! عوامل انجمن حجتیه نیز با انتقاد از آنچه آزادی عمل اهل سنت در ایران نامید، از ضرورت حمایت از شبکه اهل بیت سخن گفتهاند.
شبکه سلام؛
چند سال قبل که اولین نوشتهها درباره شبکه سلام منتشر میشد، کمتر کسی خطر اسلام آمریکایی را که در لباس تبلیغ شیعه خود را میان شیعیان رسوخ داده بود، جدی میگرفت. اما امروز با پیوند خوردن این شبکه با جریانات سیاسی و ضدامنیتی امروز کمتر کسی از این موضوع بیخبر است که شبکه سلام در خدمت سیاستهای استعماری ضداسلامی در حال فعالیت است. به خصوص این روزها که مدعیان جدایی دین از سیاست در امور سیاسی وارد شده و در مخالفت با جمهوری اسلامی تمام قد ایستادهاند. مدیر شبکه سلام به به راه انداختن تشکیلاتی با عنوان «جمعیت روحانیون سنتی ایران معاصر» بیانیههای آتشینی در حمایت از آشوب در کشور صادر کرده است که از جمله آنها میتوان حمایت از آشوب ۲۵ بهمن سال گذشته را نام برد. در حالی که هر روز اخبار تازهتری از اعمال محدودیت برای انتقال وجوه ایرانیان در سراسر دنیا منتشر میشود، اما شبکه سلام شماره حسابهای بیشتری را در کشورهای آلمان، آمریکا، استرالیا، دوبی و… معرفی میکند تا عنوان کند که کمکهای مالی بیشتری را از مخاطبان جمعآوری کرده است. مرجان حسینی کارشناس ارتباطات مینویسد: «برنامههای شبکه سلام از راه ماهواره هاتبرد پخش میشود که ماهانه، مبلغ درخور توجهی را برای اجاره از مالکان شبکهها دریافت میکند. با در نظر گرفتن سایر هزینههای راهاندازی و اداره شبکه ماهوارهای که تمام قارهها را زیر پوشش قرار میدهد و تبلیغات بازرگانی محدودی دارد، سلام باید منابع مالی گستردهای داشته باشد. مدیران این شبکه در مورد تأمین هزینههای آن توضیحات شفافی ارائه ندادهاند.» مدیر بخش مانیتوریگ صدا و سیما در گفتگو با همشهری ماه میگوید: «شما میتوانید از میزان آگهیهای این شبکهها به راحتی به این مساله دست پیدا کنید چون اغلب این شبکهها آگهی پخش نمیکنند در حالیکه برای گرفتن یک پهنای باند خیلی معمولی روی ماهواره هاتبرد هر ماه باید ۲۸ هزار دلار پرداخت کنند با هزینههای آپ لینگ به ماهانه ۶۰ هزار دلار بالغ میشود. این هزینه فقط برای ارسال برنامه به ماهواره و از ماهواره به زمین است. حال اگر حقوق و دستمزد را اضافه کنید… این شبکهها که آگهی ندارند از کجا این هزینه را تامین میکنند؟ این مساله مدرک محکمی برای وابستگی این شبکهها به دلارهای سیاه آمریکا است. زیرا در زمانی که از بیپولی رنج میبرند، کیفیت این شبکهها هر روز ارتقا مییابد، مرتب شبکه اضافه میکنند و مرتب دامنهٔ دریافت شبکههاشان افزایش پیدا میکند.» وی همچنین میگوید: «این شبکهها باید به این سوال پاسخ بدهند که این پول را از کجا میآورند که اغلب پاسخ شنیده میشود که از کمکهای مردمی تامین میشود. این افراد خیلی ساده دست خود را رو میکنند، چون به راحتی قابل اثبات است که دلارهای آمریکا این افراد و این شبکهها را تامین میکند. یکی از نشانههایی که این شبکهها از سوی آمریکا حمایت میشود این است که برطبق قوانین ماهوارهها اگر شبکهای اختلاف افکنی مذهبی انجام دهد و یا به مذاهب رسمی توهینی روا دارد، محکوم شده و بلافاصله از روی ماهواره قطع میشود، اما این شبکهها به رغم فعالیتهای مخدوش و اختلاف افکنانه اشان، همچنان به فعالیت خود ادامه میدهند.» تلاش برای ماستمالی مدتی پیش نیز مرتبطان شبکه ماهوارهای سلام وابسته به انجمن حجتیه برای افزایش مقبولیت این شبکه به مدیران آن توصیه کردهاند که از مراجع سنتی و نه سیاسی تاییدیه دریافت کنند، زیرا در جامعه مطرح است که شبکه مورد تایید مراجع نیست. این عناصر قصد دارند برای پیشبرد برنامههای خود از اسم مراجع و روحانیون مشهور بهره برداری کرده تا در فعالیتهای خود در سطح کشور با مشکلات و موانع کمتری مواجه شوند. در سالهای اخیر این شبکه و مسئولان آن تلاش بسیار زیادی کردند تا موضوع قمهزنی را به عنوان یکی از سنتهای اسلامی معرفی کنند و این موضوع مورد استقبال دشمنان واقع شد. در یکی از این برنامهها، محمد هدایتی مدیر شبکه سلام و از کارشناسان دینی صدای آمریکا افزود: با نگاهی بر آیات قرآن می بینیم که ریشه قمه زنی در قرآن آمده است . این روحانی نما با تحریف آیاتی از کلام الله مجید تمام تلاش خود را برای تطبیق دادن موضوع قمه زنی با آیات قرآن به کار گرفت. بیان این مسئله آنقدر سطحی بود که صدای کارشناس دیگر این برنامه را نیز درآورد. مهدی خلجی که با عنوان کارشناس امورد دینی در این برنامه حضور داشت نتوانست سکوت خود را در برابر سخنان بی مبنای روحانی واشنگتنی حفظ کند و بیان کرد: سخنان آقای هدایتی غلط می باشد و به نوعی تحریف قرآن است. در ادامه این برنامه با معرفی قمه زنی به عنوان سنت قدیمی شیعیان، قمه زنی را عامل گسترش روحیه شجاعت و ایثار و فداکاری عنوان نمودند و اعلام داشتند که به همین منظور قمه زنی در آمریکا آزاد می باشد و شیعیان به راحتی می توانند در خیابان های آمریکا به عزاداری و قمه زنی بپردازند. ارتباط شبکههای مذهبی فارسی با سران ستاد ارتش آمریکا مهدی شریفی رئیس مرکز مونیتورینگ صدا و سیما در گفتوگویی با طرح این سئوال که شبکههای مذهبی با ادعای دغدغه دین چه نسبتی با سران ستاد ارتش آمریکا داشته و چگونه هزینه سنگین فنی را تامین میکند، گفت که این شبکهها همان شبکههای بزمی هستند که لباس خود را عوض کردند و صدایی که از درون آن خارج میشود نعره شیطان است که در صدد جاانداختن اسلام آمریکایی و اسلام بدون جهاد و مرجعیت است. به گفته وی برخی از این شبکهها با جریان انجمن حجتیه در ارتباط هستند و این نکتهای است که مردم هوشمند ما نباید از آن غفلت کنند و باید به آموزههای صحیحی که از طریق نهادهای فرهنگی و مذهبی و مراجع محترم تقلید ارائه میشود، اجرا کنند. این مسوول همچنان تاکید کرد: چون برخی از این شبکهها ارتباطات خیلی گستردهای با انجمن منحط حجتیه دارند البته نفوذ آنها در مساجد با بهره گیری از جوانان ناآگاه، قدرتی در اختیار آنها قرار میدهد که نه از روی اعتقاد بلکه از سر ندانستن با این شبکهها همکاری میکنند بنابراین یک نوع بدهکاری فرهنگی بین این افراد با این شبکهها شکل میگیرد چون از افراد مذهبی به شنیدهام، که این شبکهها، شبکههای خوبی هستند، چون مراسم مساجد ما را در آنتن ماهواره نشان میدهد! سیاستی که جدا از دیانت نیست! جستجوی نام حجت الاسلام محمد هدایتی در گوگل، شما را با مجموعهای از مطالب مواجه میکند. بخش ویدیوها البته پربار است. سخنان این روحانی در شبکههای ماهوارهای سیاسی بسیار زیاد است. وی پس از انتخابات ۸۸ از فتنه و آشوب در کشور حمایت کرد و مواضع خصمانه خود علیه جمهوری اسلامی را شدت بخشید. شبکه سلام بارها بر جدایی دین از سیاست تاکید کرده است و البته بارها با سیاسیکاری سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی و سالگرد انقلاب اسلامی را مورد غفلت و بیتوجهی قرار داده بود. از دیگر مشخصههای سیاسی این شبکه توجه دادن به مراجع تقلیدی است که در تقابل با انقلاب اسلامی و اسلام ناب حرکت میکنند. ایجاد اختلافات مذهبی و توهین به اهل سنت نیز از برنامههای مرسوم این شبکه بوده و هست.
شبکه فدک؛
انگلیسیها برای شیعه دوازده امامی هم یک طلبه خوش بر و رو، و خوش پوش تدارک دیدهاند تا در لندن حسینیه و شبکه تلویزیونی و حوزه علمیه داشته باشد و منبر برود و بشود سینه چاک شیعیان و دشمن درجه یک وهابیت. «یاسر یحیی عبدالله الحبیب» مدیر این شبکه متولد ۱۹۷۷ میلادی (۱۳۵۵شمسی) و فارغالتّحصیل رشته علوم سیاسی از دانشگاه کویت، فقط بیست و پنج سال داشت و تنها سه سال از از راهاندازی «هیئت خدّامالمهدی» در کویت میگذشت که تندرویهایش، دولت کویت را مجبور کرد هیئت را پلمپ و او را روانه زندان کند. اما این جوان جسور چشم انگلیسیها را گرفته بود؛ پس سریع به سوژه مورد نظر سازمانهای حقوق بشری انگلیس و آمریکا تبدیل شد. حتما خود مقامات کویتی هم متعجب شده بودند که این سازمانها چرا بین اینهمه زندانی و شکنجهشده گیر دادهاند به این روحانی جوان، اما ترجیح دادند سری را که درد نمیکند دستمال نبندند و بیش از سه ماه او را در حبس نگه ندارند. شیخ جوان از زندان کویت آزاد و با انگلیسیها رفیق شد. نشان به آن نشان که پناهندگی بریتانیا گرفت و عازم شمال این کشور شد. تنها دو سال وقت کافی بود تا او ساکن لندن شده و حیطه فعّالیتهای خود را به شدّت گسترش دهد. روزنامهای با نام shianewspaper منتشر کند، حوزه علمیه «امامین عسکریین» را در لندن به راه اندازد، شبکه ماهوارهای «فدک» را نیز با حمایت انگلیسیها تأسیس کند و در سال ۲۰۱۰ نیز مکان هیئتش در لندن را به حسینیهای بزرگ به نام «حسینیه سیّدالشّهدا» منتقل و مکان جدید را مجتمعی برای حوزه علمیه، هیئت، دفتر کار، مؤسّسه رسانهای، شبکه ماهوارهای فدک، روزنامه شیعه و پایگاه اطلاعرسانی اینترنتی قرار دهد. شیخ جوان کویتی حالا سی و شش سال دارد و از فراز منبری در لندن و با استفاده از تریبونهایی که دولت انگلیس در اختیارش قرار داده است، دارد صدای شیعه را به گوش جهانیان میرساند. شما به چیزی شک نمیکنید؟! برای اینکه کمی قضیه روشنتر شود و دلیل این حمایتها را به وضوح دریابیم، کافی است سه سال برگردیم عقب؛ به رمضان المبارک ۱۴۳۱ قمری. شیخ انگلیسی در هفدهم ماه مبارک و در سالروز وفات عایشه همسر پیامبر اکرم(ص) مجلسی در حسینیه خود در لندن تشکیل داد و از فراز منبر جملات رکیک و نسبتهای وقیحانهای متوجه او کرد. او پس از ذکر ادلّه خویش برای اثبات نفاق و هرزهگی و … درمورد همسر پیامبر اسلام!، سخن خود را با این توصیه استراتژیک! به پایان رسانید که: «جشن گرفتن به مناسبت هلاک عایشه، ضرورتی دینی است؛ چه اینکه روز هلاکت عایشه، پیروزی اسلامی عظیمی به شمار میرود.» سایت وی نیز با افتخار تمام در اینباره گزارش میدهد: «لازم به ذکر است که شبکه ماهوارهای “فدک” این جشن مبارک و وقایع آن را پوشش داده و پخش نمود. ضمن اینکه در بالای صفحه شبکه نیز شعار “الله اکبر … عایشه فی النّار” برای اوّلین بار در تاریخ شبکههای تلویزیونی قرار داده شد! و در فواصل مختلف برنامه، سرودهایی به مناسبت و شادی از هلاکت رأس الکفر عایشه و شکر نعمت برائت از او، پخش گردید» آخوند انگلیسی یاسر الحبیب این کار در حالی انجام شد که اقدام قبلی او در انتشار کتابی سراسر توهین به عایشه که تلاش داشت هرزگی او را ثابت کند، قبلا واکنشهای شدیدی علیه شیعیان به همراه آورده بود. اقدام جدید او هم کاملاً علیه شیعیان تمام شد. «شیخ عبدالعزیز آلالشّیخ» مفتی اوّل سعودی چنین واکنش میدهد: «بعد از اسائه ادب یاسر الحبیب به أمالمؤمنین عایشه، انتشار مذهب تشیّع در کشورهای عربی و اسلامی متوقّف شده است». وی در دیدار خود با ائمه جمعه و جماعات مساجد عربستان سعودی گفت: «سخنان یاسر الحبیب، روحانی شیعه کویتی باعث شد تا بسیاری از اهلسنّت که تمایلی به تشیّع داشتند، از مسیر انحرافی خود برگشته و راه مستقیم را برگزینند.» آلالشّیخ ادامه داد: «مُخبرین ما در کشورهای عربی به من اطلاع دادند عدّه زیادی از اهلسنّتی که شیعه شده بودند، بهخصوص در شمال آفریقا، پس از گفتههای یاسر الحبیب متوجّه شدهاند که تشیّع، مذهبی باطل است و به مذهب حقّ برگشتهاند.» وی سپس به کنایه اضافه کرد: «شیعیان که خود را پشت دیوار مظلومنمایی و شهادت پنهان کرده بودند، دستشان رو شده و مشخّص گردید که اینها قومی خبیث هستند. سخنان الحبیب، نعمت و عنایتی از سوی خداوند بود تا باطن واقعی شیعیان روشن شود». اما سخنان مشکوک شیخ، مشکلات بسیاری برای شیعیان کویت و عربستان نیز به بار آورد. علمای شیعه این دو کشور ـاز جمله «شیخ عَمری»، «شیخ حسین معتوق»، «شیخ حسن صفّار»، «شیخ علی آلمحسن»، «شیخ عبدالجلیل السمین»، «شیخ نمر» و «سیّدهاشم السلمان»ـ مواضع سختی در برابر وی گرفته و او را از خود طرد کردند. واکنشهایی که در جهان اسلام اتفاق افتاد نشان میداد حمایتهای انگلیس به بار نشسته است و جاسوسهای بریتانیایی در انتخاب شیخ کویتی در زندانهای کویت اشتباه نکرده بودند. اینبار هم سیاست تفرقه بیانداز و حکومت کن داشت جواب میداد. مخصوصا که شیخ سال بعد هم این برنامه را تکرار کرد. سخنان شیخ شهرت طلب حسابی آب به آسیاب وهابیت ریخته بود و مخالف علمای تراز اول شیعه نتوانسته بود به اندازه کافی از تبعات این اقدام کم کند و همچنان قیامهای منطقهای و نزاعهای بینالمذهبی به اولویت اوّل موضعگیریها بدل شده بود. تا اینکه این دست موضعگیریها که باعث ورود فشارهای فراوان به شیعیان عرب نیز شده بود، جمعی از علماء و فرهیختگان شیعه منطقه احساء عربستان را بر آن داشت تا استفتائی را خدمت مقام معظم رهبری ارسال کنند. پاسخ معظم له آبی بود بر آتش: «اهانت به نمادهای برادران اهلسنّت از جمله اتّهامزنی به همسر پیامبر اسلام حرام است. این موضوع، شامل زنان همه پیامبران و بهویژه سیّدالانبیاء پیامبر اعظم -حضرت محمّد صلّیاللهعلیهوآله– میشود.» فتوایی که از شبکه ماهوارهای “الجزیره” گرفته تا روزنامه “الانباء” کویت، سایت پرمخاطب “محیط”، روزنامههای “السّفیر” لبنان و “الحیات” چاپ لندن و سایت رادیو تلویزیون مصر و … به انعکاس درآمد و مورد تحلیل قرار گرفت. حتّی احمد الطّیب، شیخ الازهر در بیانیهای رسمی، اینچنین به فتوای رهبر حکیم انقلاب، واکنش نشان داد: «با تمجید و خرسندی، فتوای مبارک حضرت امام علی خامنهای را در خصوص تحریم اهانت به صحابه رضواناللهعلیهم یا تعرّض به همسران حضرت رسول(ص) دریافت کردم. این فتوایی است که با دانش صحیح و درک عمیق از خطرناکی آنچه که اهل فتنه انجام میدهند، صادر شده و بیانگر علاقه و اشتیاق به وحدت مسلمانان است. آنچه که باعث میشود بر اهمیت این فتوا افزوده شود، آن است که عالمی از علمای بزرگ مسلمان و از بزرگترین مراجع شیعه و بهعنوان رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران، چنین فتوایی را صادر کرده است. من از جایگاه علم و با توجّه به مسئولیت شرعیای که دارم، میگویم تلاش برای وحدت مسلمانان، واجب است و اختلاف بین پیروان مذاهب اسلامی باید به اختلاف نظر بین علما و صاحبنظران محدود بماند و به وحدت امّت اسلامی، لطمه نزند که خداوند فرموده است: “ولا تَنازعوا فتَفشلوا و تَذهب ریحکم و اصبروا إنّ الله مع الصّابرین.» هرچند که در این میان، واکنش شبکههای رسانهای وهّابیت مانند “العربیه” معلوم بود: سانسور و سکوت! اصحاب حضرت مهدی(ع) برادران پیامبر(ص) Posted: 01 Mar 2014 07:30 PM PST درخصوص حضرت ولیّعصر، صاحب الامر(ع)، محرم غیب و امین اسرار خداوند متعال به آنچه مورد رضایت خداوند است که در حقّ ایشان بیان شود، متوسّل میشویم. «بنفسی أنت من عقید عزٍّ لایسامی.»۱ یعنی خدای متعال مقامی را به تو اعطا نموده که با آن مقام به قلّه عزّتی رسیده ای که هیچ کس را توان رسیدن به آن نیست یا مقام هیچ کس نمیتواند با آن برابری کند. «إِنِّی أَعْلَمُ ما لا تَعْلَمُونَ؛۲ من چیزی را میدانم که شما نمیدانید.» امام زمان(ع)، غیب مخصوص خداوند از امام صادق(ع) در مورد تفسیر این آیه سؤال شد: «الم٭ ذلِکَ الْکِتابُ لا رَیْبَ فیهِ هُدىً لِلْمُتَّقین٭ الَّذینَ یُؤْمِنُونَ بِالْغَیْبِ وَ یُقیمُونَ الصَّلاةَ وَ مِمَّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُون؛۳ الف، لام، میم. این است کتابی که در (حقّانیت) آن، هیچ تردیدی نیست، (و) مایه هدایت تقواپیشگان است. آنان که به غیب ایمان میآورند، نماز را برپا میدارند و از آنچه به ایشان روزی نمودهایم، انفاق میکنند.» آن حضرت(ع) در جواب فرمودند: «وَ یَقُولُونَ لَوْ لا أُنْزِلَ عَلَیْهِ آیَةٌ مِنْ رَبِّهِ فَقُلْ إِنَّمَا الْغَیْبُ للهِ فَانْتَظِرُوا إِنِّی مَعَکُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرین؛۴و۵ و [کافران] میگویند، چرا آیتی (نشانهای) از پروردگارش، برای او نازل نمیشود؛ پس بگو همانا غیب مخصوص خداست، پس منتظر باشید که ما نیز از منتظران هستیم.» جایی که امام صادق(ع) اینگونه استدلال میکنند که نوابغ بشریّت باید عقل خود را به کار بیندازند و در اعماق کلام آن حضرت به تفکّر بنشینند، امام صادق(ع) در این مورد، به کلام خداوند استدلال میکنند.: «وَ یَقُولُونَ لَوْ لا أُنْزِلَ … معنای این استدلال، این است که نزول آیه از سوی خداوند، امری است قطعی، تحقّق یافته و خداوند به پیامبرش امر نموده است که منتظر آن باشد.. این، آیه مورد انتظار از غیب است. مختص به خداوند متعال؛ «فَقُلْ إِنَّمَا الْغَیْبُ للهِ.» بنابراین، به خاتم انبیا، اوّلین شخصیّت عالم وجود، عصاره خلقت و بعثت امر شده است که مردم را به آیه غیب وعده دهد. آیهای که به دست فرزند موعودش(ع) تحقّق مییابد. به آنها بگوید: «إِنِّی مَعَکُمْ مِنَ الْمُنْتَظِرین.» وجود عالم، از ابتدا تا انتها، در انتظار آمدن پیامبر خدا(ص) بود. او، خود نیز در انتظار آمدن مهدی موعودش(ع). این است همان امام مهدی(عج) که تمامی آنچه، دنیا آن را از دست داده، در وجود او پیداست. او همان کسی است که تمام پیامبران(ع) از آدم تا خاتم، چشم به او دوختهاند. یاران امام مهدی(ع)، برادران پیامبر(ص) این همان مقام بزرگ و منزلت عظیم است که حدیثی معتبر که هیچ شکّی در سند آن نیست، برآن دلالت میکند؛ رسول خدا(ص)، خاتمالانبیا، سیّد رسولان، منتظر نواده خویش، مهدی موعود(عج) است و دیدار اصحاب او را آرزو میکند. ایشان میفرماید: چقدر دوست دارم برادران خود را ببینم. ماه رمضان، ماه امام زمان(ع) است این، ماه رمضان است که به سوی شما میآید، ماه خداوند متعال، ماه قرآن: ماه رمضان [همان ماه] است که در آن، قرآن فروفرستاده شده است، [کتابی] که مردم را راهبر، [متضمّن] دلایل آشکار هدایت، [میزان] تشخیص حق از باطل است.» ماه امام زمان(ع) است که ملائکه در شب قدر، بر او نازل میشوند: «الملائکه» دلالت بر جنس ملک و ملکوت دارد و با آنها (ملائکه) «روح» نیز نازل میشود. روحی که در مقام و منزلت، با تمام ملائکه برابری میکند. آری. آنها تمام امر را بر ولیّ امر نازل میکنند. خادم امام زمان(ع) باشید خادم این و آن نباشید. آیا میخواهید خادم کسی باشید که با اندک قدرتی که بهدست میآورد، خود، شخصیّت و تعادل خود را فراموش میکند؟ خادم کسی باشید که خداوند به برکت وجود او، آسمان را از فرو افتادن بر زمین نگاه میدارد. «آیا فکر میکنی، کسی که خود را وقف خدای عزّوجلّ کند، خداوند برای او هیچ گشایشی قرار نمیدهد؟ البتّه. والله، خدا برای او فرج و گشایش قرار میدهد. خداوند رحمت کند بندهای راکه خودش را وقف ما کند، خداوند رحمت کند بندهای که امر ما را احیا نماید.» عبدالحمید میگوید، سؤال کردم: اگر قبل از درک حجّت قائم(عج) بمیرم، چه؟ فرمودند: اگر قدم به قدم، در این مسیر پیش بروید، شما از مخلصان هستید نه مشرکان. به دو کلمه اکتفا کنید: «روزی رسول خدا(ص) در بین جمعی از اصحاب خود، دوبار فرمودند: «خدایا دیدار برادرانم را نصیبم کن.» اصحابی که دور حضرت بودند، گفتند: ای رسول خدا، آیا ما برادران شما نیستیم؟ حضرت فرمودند: خیر، شما یاران من هستید. برادران من قومی هستند که در آخرالزّمان به من ایمان میآورند؛ در حالی که مرا ندیدهاند. خدا اسامی آنها و پدران آنها را قبل از آنکه آنها را از صلب پدرانشان و رحم مادرانشان خارج نماید، به من آموخته است. آنها کسانی هستند که پایداریشان بر دین خود، از راه رونده برخار مغیلان و از نگهدارنده آتش سوزان در دست بیشتر است. آنها در ظلمات، چراغهای هدایتند. خداوند آنها را از هر فتنهای در زمین پر از ظلمت، نجات میدهد.»۱۰ این عبارت را پیامبر(ص)، دوبار فرمودهاند؛ نه یک بار. این جمله، از کسی است که نفسش، نگاهش و کلامش با عالم وجود برابری میکند. اصحاب سؤال میکنند که آیا ما براداران شما نیستیم؟ میفرمایند: «خیر، شما اصحاب من هستید. برادرانم غیر از شمایند.» روح من فدای شما، ای صاحبالزّمان(عج)، ای مرد خدایی! تو کیستی که شاگردان مکتب تو، کسانی که تو آنها را تربیت نمودهای، خادمانی که شرف خدمت در حضور تو را دارند، به مقامی میرسند که برادران پیامبر(ص) به شمار میروند تا جاییکه پیامبر(ص) آرزوی دیدار و گفتوگوی با آنان را دارد. چه سرّی در وجود تو نهفته است که از آن در وجودشان دمیدهای؟ ای غیب پنهان خداوند، ای راز سربسته حق! این چه معدنی است در وجود تو؟ این چگونه تربیتی است که آنها را دردینشان سرسختتر از کسی قرار میدهد که در شب تار، تیغهای خار مغیلان دست او را میبرند؛ امّا او هیچ اعتنایی به آن نمیکند، یا سرسختتر از کسی که آتش گداخته را در دست میگیرد و هیچ توجّهی به سوختن دست خود ندارد؟ این چه درجهای از ایمان است که سبب اشتیاق پیامبر(ص) به دیدار آنان شده است؟ عصر غیبت، عصر آزمایش اینگونه است که عصر غیبت، عصر امتحان و آزمایش است؛ عصری است که در آن، گوهرهای پنهان با انواع امتحانات الهی آشکار میشوند. «چگونه خواهد بود، حالتان وقتی که بی امام هادی و راهنما شوید؟ بعضی از بعضی دیگر تبرّی میجویند. در آن زمان است که از یکدیگر جدا شده، پالایش و غربال میشوید. در آن هنگام «تمیّزون» متمایز میشوید.» این، مرحله نخست است که اشاره دارد به مرحله جدا شدن خبیث از طیّب. در روایتی از شیخ طوسی است که وقتی امام به اینجا رسیدند، آن را سه بار مطرح کردند؛ «لایکون فرجنا حتیّ تغربلوا ثمّ تغربلوا ثمّ تغربلوا، حتیّ یذهب الله تعالی الکدر ویبقی الصّفوّ؛ فرج ما نخواهد رسید، مگر آنکه غربال شوید. سپس غربال شوید. سپس غربال شوید؛ تا جاییکه خداوند متعال، آلودگان را از پاکان جدا نماید.» این همان راه و مسیری است که رسول خدا(ص) در امّت خود انتظار آن را دارد… این همان تکامل است که خدای متعال با قوانین و سنّتهای خود در آزمایش امّتها، انبیا و امامان(ع) قرار داده تا درخت بشریّت در سایه دولت عدل الهی به ثمر بنشیند. این از اسرار غیبت است که خدای متعال برای خاتم امامان، از عترت پیامبر(ص) تقدیر نموده است. سه شنبه 13 اسفند 1392برچسب:فدک و اهلبیت ,اصحاب حضرت مهدی,برادران پیامبر,روایتهای جعلی,شیعه, :: 10:51
وحید جنتی
آخرین مطالب ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() آرشيو وبلاگ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() نويسندگان پیوندهای روزانه ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() پيوندها ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
|||
![]() |